Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
11. februára 2014 o 13:56
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

TECH BRABUS MERCEDES-BENZ TUNING
Uložiť Uložené

Podrobný článok o horúcej novinke Brabusu, kde sa dozvieš všetko podstatné o ich najnovšom brutálnom počine.

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Tuningových noviniek tu máme pravidelne dosť, avšak čo tak sa pozrieť na jednu, o čosi exkluzívnejšiu, trochu podrobnejšie. Brabus v týchto dňoch predstavuje svoj ďalší "naj" model na svete, preto nepredbiehajme a prejdime si ho pekne po poriadku.

V Brabuse v tom majú proste jasno! Rozhodli sa zbierať jeden rekord za druhým a nič ich v tom očividne nezastaví. Začala to ultraluxusná a extrémne rýchla limuzína Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness s výkonom 850 koní! Neskôr pribudol najkontroverznejší model, ktorý nepredýchalo ešte doteraz veľa ľudí vrátane "greenpeasakov", upravené trojnápravové monštrum Brabus B63S-700 6x6 so 700 koňmi. Následne prichádza najrýchlejšie a najštýlovejšie kombi sveta, 850-koňový Brabus 850 Shooting Brake. Brabus ale zbožňuje výzvy a rád prekonáva sám seba, preto krátko na to prichádza ďalší, 850-koňový model, tentokrát Brabus 850 6.0 Biturbo, ktorý kradne žezlo predošlému CLS-ku a stáva sa novým držiteľom svetového rekordu v disciplíne najrýchlejšie kombi. A pri čísle 850 a ďalšom superlatíve po novom opäť ostaneme!

Ešte predtým trochu zámerne odbočím.  Pred pár mesiacmi prišiel nemecký tuningový virtuóz, Brabus, s ďalším extrémnym modelom. V tomto prípade šlo práve o luxusný roadster Mercedes-Benz triedy SL v brutálnej dvanásťvalcovej verzii 65 AMG, ktorý pod taktovkou úpravcu niesol označenie Brabus 800. Pod kapotou neskrýval stajňu pôvodných 630 poníkov, ale ohromný výkon, rovných 800 koní a opäť rekordných, neuveriteľných 1420! N.m, ktoré však z bezpečnostných a technických opatrení technici limitovali "len" na hranicu 1100 N.m. Nemeckému úpravcovi to ale očividne nestačilo a prichádza teda s niečim novým, lepším, avšak trochu paradoxným. 

Brabus 850, také označenie nesie najnovší počin Brabusu. Nejedná sa o nič iné, ako ohromný balík pre známy roadster Mercedes-Benz triedy SL. V tomto prípade však hovoríme o slabšom prevedení pod dvojčíslom 63 AMG. Ako znalci vedia, sériové 63-ky od Mercedesu zvyknú vychádzať z klasických verzií 500 (v tomto prípade SL500), teda nemajú pod kapotou obrovský dvanásťvalec ale "len" V8-čku s upraveným výkonom. Tak je tomu aj v tomto prípade, teda základným stavebným kameňom kitu Brabus 850 bol 537-koňový osemvalec s objemom 5,5-litra z SL 63 AMG. Ten však technici vyladili na... áno, tušíte správe, 625 kW / 850 koní. Krútiaci moment má ešte brutálnejších 1450! N.m, avšak opäť s limitom využitia na hodnote 1150 N.m. Podčiarknuté, spočítané, predstavujem vám najrýchlejší roadster na svete, ktorý dokáže s vetrom vo vlasoch dosiahnuť až 370 km/h!

Presné motorové zásahy doposiaľ úpravca nešpecifikoval. Avšak, kedže zhodné pohonné jednotky s rovnakými parametrami nájdeme vo väčšine najbrutálnejších modelov úpravcu, o úpravách nemusíme špekulovať. Aj v tomto prípade jednoznačne došlo k prevŕtaniu motora, čím sa zvýšil celkový objem z 5,5 na 5,9-litra. Motoru budú pomáhať dve nové turbodúchadla, pribudli nové kované piesty, vačkové hriadele či väčší airbox. Samozrejme, došlo k výmene výfukového systému a úprave samotnej elektroniky, čo vie zaručiť desiatky koníkov navyše. 

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Teraz prichádzam k zámeru, prečo som v úvode spomenul aj starší Brabus 800. Ten vychádzal paradoxne z výkonnejšieho modelu SL 65 AMG a i tak má o 50 koní menej, než nový Brabus 850, teda upravené SL 63 AMG. Zámer nepoznáme, ale s najväčšou pravdepodobnosťou ide práve o motorizáciu, nakoľko predsa len, mohutná V12-ka je ťažšia a "neohrabaná". Preto sa neraz v automobilových športoch dáva prednosť menším, agilnejším motorom s porovnateľným výkonom, ak nie vyšším (viď. dnešné trendy). Brabus 800 šprintuje na 100 km/h za 3,7 sekundy, zatiaľ čo nový Brabus 850 to zvládne za približne 3,2 sekundy! O prenos krútiaceho momentu sa stará sedemstupňová automatická prevodovka s radením pod volantom.

Exteriér zdobí kvalitný bodykit, ktorý vychádza z originálneho balíka AMG a perfektné zapadá k elegantným líniám SL-ka. Predok disponuje karbónovým splitterom a bočnými nadstavcami pre lepšie aerodynamické vlastnosti. Maska ostala zachovaná, hviezdu však pochopiteľne vystriedalo veľké "double Bé". Bočné partie dostali výraznejšie prahy, nové sú aj "odvetrávače" za prednými kolesami. Vzadu evidujeme väčší difúzor a samozrejme, štvoricu naozaj veľkých a perfektne tvarovaných výfukov, vďaka ktorým vieme, že sa jedná o Brabus. Všetko doplňuje výraznejší spojler, mohutný karbónový "nasávač" vzduchu na prednej kapote a množstvo karbónových detailov. Za zmienku stoja určite aj nádherné 20" disky Monoblock R Platinum Edition. Elektronický podvozok bol naprogramovaný tak, že je možné ho znížiť až o 25 mm.

V interiéri je limitom iba fantázia zákazníka. Karbón, jemná, prešívaná koža Brabus Mastik alebo Alcantara, to je len časť špecialít, za ktoré sa dá priplatiť. Okrem toho pribudlo aj nové čalúnenie spodnej časti kokpitu, vrátane nových koberčekov či prahových líšť.

Spomeniem ešte oficiálnu stránku Brabus-u, kde medzičasom spustili online konfigurátor. Pri viacerých fotkách z našich ciest (bratislavské G 63 AMG) sa rieši to, či sa jedná o originál Brabus so všetkým čo k tomu patrí, alebo len o dodatočné nadstavce. Práve tam zistíte, že nie je problém zakúpiť už len samotný znak úpravcu bez toho, aby vozidlo vôbec disponovalo nejakými výkonnostnými úpravami. (však fejky teraz letia..)

Výstavná premiéra sa odohrá zrejme v Ženeve, kde si môžete raketu za necelých 300-tisíc € pozrieť.

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Je nový Brabus 850 najrýchlejším roadsterom na svete?

Predtým ako sa do mňa "odborníci" obujú, na záver ešte pár upresnení. Áno, Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse WRC je oficiálne najrýchlejšie auto bez strechy, avšak aký je rozdiel medzi kabrioletom a roadsterom?

Pravý kabriolet je vozidlo odvodené od klasickej verzie kupé, teda ide o štvor/päťmiestny (nemusí byť športový!) automobil, ktorý prišiel o pevnú strechu a disponuje rozkladacou plátenou/plechovou strechou. (BMW radu 1,4,6 Convertible, Audi A3/5 Cabriolet, MB triedy E Cabriolet ale aj Peugeot 207 CC, Fiat 500C atď...)

Naopak, roadster je výhradne športový automobil, iba s dvojmiestnym interiérom a rozkladacou strechou, bez bočnej karosérie. Laicky povedané, roadster je kabrioletom tiež, no v odbornej, presnejšej terminológii sa jedná o dve odlišné vozidlá. (Audi R8 Roadster, MB triedy SL(K), SLS Roadster, BMW Z4, Nissan 370Z Roadster atď...)

Bohužiaľ, Grand Sport Vitesse WRC je niekde v strede. Ide o vozidlo s otvorenou strechou, no v skutočnosti sa jedná o model s označením targa, teda športový automobil len s odnímateľným strešným panelom, bez iných karosárskych zásahov. Motoristický svet je však rozdelený na dve strany, časť hovorí že targa spadá pod kabriolety, druhá tvrdí, že ide o roadster.

Preto ten otáznik v nadpise a možné pochybnosti voči Brabusu, tie však svetové média odmietajú.

Domov
Zdieľať
Diskusia