Do roku 2023 patria aj produkty pre mužov. Jedným dychom však treba dodať, že do roku 2023 patrí aj to, že nebudeme zosmiešňovať mužov, ktorí po kozmetike siahnu – bez ohľadu na označenie MEN. Pleť je predsa pleť.
Travel influencer Milan bez mapy na svojom Instagrame upozornil na zaujímavú novinku v sieti slovenských drogérií. Do ponuky zaradili líniu mejkap produktov značky Revolution, ktoré sú určené pre mužov. „Klobúk dole,“ napísal známy influencer a drogériu pochválil za to, že žije v roku 2023. V ponuke je celý rad určený mužom – od CC krémov a korektorov cez farby na líčka a bronzery až po púdre. Nechýba ani skincare: náplasti a SOS balzam na vyrážky dopĺňajú exfoliačné a zmatňujúce séra, ílová maska a balzam na pery.
Tieto novinky sa nachádzajú v regáli s produktmi určenými pre mužov. Podobný sortiment sa v slovenských drogériách v posledných rokoch pomaly rozrastá, hoci podľa našich informácií starostlivosť o pleť tvorí stále len pár percent z celého pánskeho sortimentu. Refresher sa pozrel na to, či sa tieto produkty nejako líšia od bežne predávanej kozmetiky: sú nejako šité na mieru mužskej pokožke alebo ide len o marketingový ťah?
Na pomoc sme si prizvali kozmetickú chemičku Katarínu Balabánovú (@b_b_w_k), ktorá má skúsenosti aj s vývojom produktov pre slovenskú kozmetickú firmu, a Luciu Šenkovú (@lussimakeupartist), profesionálnu make-up artistku.
V čom sa líšia kozmetické produkty pre mužov?
Pánska kozmetika býva zabalená v iných farbách, prevládajú v nej aj iné vône (napríklad vôňa tabaku, ihličia a iné zemité tóny) a časť kozmetiky je venovaná špecificky starostlivosti o bradu (buď na úpravu brady, alebo na holenie a starostlivosť po holení). Inak však medzi pánskymi a inými produktmi nie je rozdiel: hydratačné krémy hydratujú, krycie krémy kryjú, čistiace gély čistia.
Chemička Katarína Balabánová pri pohľade na zloženie niektorých z ponúkaných produktov pre mužov od značky Revolution hovorí, že keby na obale nebolo slovo men, nevedela by, že sú určené pre mužov. Takéto zloženia sú typické pre daný druh produktu: napríklad CC krém zložením pripomína iné dostupné CC krémy (CC = colour correction, teda s efektom farebného zjednotenia).
Niektoré veci pri kozmetike však zo zloženia neodhadneš: napríklad farba, vôňa či textúra ti môže spríjemniť alebo znechutiť zážitok z používania. V kombinácii so správnym obalom tak môže značka lepšie zacieliť na pánov. Ale vo svojej podstate si kúpia to, čo nájdu aj v ostatných „ženských“ regáloch v drogériách.
Pokiaľ ide o samotné líčenie, keďže časť línie je zameraná vyslovene na mejkap, tiež nejde o produkty šité na mieru mužom. „Jediný rozdiel medzi líčením mužov a líčením žien je ten, že ak muž nemá záľubu v mejkape, tak zvyčajne chce len zakryť nedokonalosti,“ vysvetľuje pre Refresher profesionálna vizážistka Lucia „Lussi“ Šenková. Muži zvyčajne nechcú zvýrazniť nejaké črty alebo sa vyhrať s farbami na viečkach, nevyžívajú sa v používaní trblietok.
„Muži si zvyčajne nekúpia ružové obaly alebo niečo iné, čo môže pôsobiť zženštilo. Kozmetika pre mužov býva v tmavých, modrých či zelených obaloch, má odlišnú vôňu. Ale medzi týmito produktmi a bežným mejkapom takpovediac pre ženy nie je žiaden rozdiel. Táto súprava od Revolution je čisto marketingový ťah,“ dodáva Šenková.