Osvoj si znalosti skúseného marketéra.
Skús sa zamyslieť nad počtom príspevkov na Instagrame, ktorým dáš denne srdiečko, alebo koľko reklám napočítaš počas cesty do práce či školy. Ani nevieš, však? Marketing a reklama, hlavne v online prostredí, sa stali bežnou súčasťou nášho dňa. Nie je teda žiadnym prekvapením, že patria medzi najvyhľadávanejšie pracovné oblasti. Najmä mladí ľudia sa snažia na trhu práce uplatniť ako marketingoví manažéri, obchoďáci, špecialisti na sociálne siete či copywriteri.
Rastúci vplyv reklamy potvrdili aj odborníci z Digitálnej Univerzity. Všimli si, že dopyt po znalostiach z oblasti marketingu každoročne rastie. Digitálna Univerzita ponúka komplexné štúdium digitálneho marketingu a ročné MBA štúdium. Učíš sa flexibilne, môžeš prísť na prednášky do Bratislavy alebo ich pozerať kedykoľvek online. S výučbou môžeš začať ako úplný začiatočník alebo aj skúsenejší marketér, ktorý si chce rozšíriť svoje obzory o aktuálne trendy. Absolvovanie kvalitného kurzu ťa obohatí vedomosťami a pozdvihne tvoju hodnotu na trhu práce.
Na čo musíš myslieť predtým, než začneš?
Podľa odborníkov z praxe majú mladí ľudia chaos v zaužívaných pojmoch. Môže ťa to stresovať, hlavne ak si v tejto oblasti ešte len nováčik. Tento typ komunikácie využíva najmä skratky a anglické slová, preto v Digitálnej Univerzite prispôsobili lekcie aj pre úplných začiatočníkov bez predošlých skúseností. Pripravili manuály a zoznam skratiek, aby ti učenie šlo o niečo jednoduchšie. Vieš, ako vyzerá slovník ostrieľaného marketéra? Pozri sa na krátku ukážku:
- Lead – Osoba, ktorá prejavila záujem o služby (produkt). Tento človek sa stal tvojím potenciálnym zákazníkom. Tvojou úlohou je uspokojiť jeho potreby a presvedčiť ho, aby sa stal tvojím klientom.
- SEO (Search Engine Optimization) – Sú to techniky, ktoré ti pomôžu zvýšiť organickú návštevnosť webstránky. Inak povedané, snažíš sa dostať na prvé priečky vyhľadávača Google.
- CTA (Call to action) – Ak by ti niekto povedal, že nesmieš kliknúť na to veľké červené tlačidlo na stene, pravdepodobne pocítiš nutkanie ho stlačiť. Princíp CTA je v podstate rovnaký. Chceš zákazníka nalákať k nejakej akcii, napríklad na odoberanie newslettra či nákup.
- Affiliate marketing – Pri tejto forme marketingu využívajú predajcovia tretiu osobu, sprostredkovateľa. Ten dostane odmenu za každého zákazníka, ktorý vykoná požadovanú akciu na webe predajcu. Napríklad: Influencerka v rámci spolupráce na Instagrame predvádza svoj outfit a pridá link na nohavice, ktoré ma na sebe. Ak na ten link klikneš a nohavice si kúpiš, influencerka dostane odmenu za tvoj nákup.
- Remarketing – Je stratégia, ktorej úlohou je znovu osloviť ľudí, ktorí navštívili tvoj web alebo videli reklamu, no nedokončili požadovanú akciu. Napríklad: V e-shope si dávaš veci do košíka, zrazu si to rozmyslíš a stránku zavrieš. Obchod sa ťa bude snažiť znovu osloviť, aby si svoj nákup dokončil.
Ďalšou opakovanou chybou je zlý time management. Lektori si všimli nedostatky v plánovaní času. Študenti si vopred neurčia, kedy budú prednášky pozerať či robiť si domáce úlohy, a potom všetko narýchlo dobiehajú. Pre efektívne učenie by si sa mal venovať štúdiu priebežne.
Individuálny prístup a flexibilné prednášky
V rámci polročného certifikovaného štúdia najprv absolvuješ šestnásť celodenných prednášok na rôzne marketingové témy, dokopy ťa čaká 130 hodín vzdelávania. Po každej prednáške dostaneš domácu úlohu, aby si ukázal, že učivu rozumieš. Po skončení všetkých prednášok si vyberieš jednu z deviatich špecializácií, v ktorej sa chceš rozvíjať ďalej. Môžeš sa zamerať napríklad na PPC kampane, sociálne siete či marketingovú stratégiu.
Špecializácia prebieha s mentorom na reálnom projekte, ktorý vymyslíš. Výhodou je, že sa učíte spolu maximálne traja. Vyučujúci ku každému dokáže pristupovať individuálne a zároveň sa so spolužiakmi môžeš podeliť o skúsenosti a vzájomne si poradiť. Po každej konzultácii s mentorom dostaneš úlohu, ktorú musíš splniť do ďalšieho sedenia. Takýmto spôsobom si učivo neustále precvičuješ a zlepšuješ sa v zadaniach. Všetky hodiny vedú odborníci zo Slovenska.
Po mentoringu ťa čaká záverečná skúška v podobe online testu. Ak ho úspešne zvládneš, získaš certifikát. Výhodu kurzu je, že má vlastný e-learning, vďaka ktorému máš k prednáškam celoživotný prístup. V prípade potreby sa k lekciám môžeš kedykoľvek vrátiť. Okrem toho tam nájdeš praktické videomanuály, bonusové prednášky, zľavy na partnerské podujatia či možnosti komunikovať s lektorom a klásť mu otázky.
Niektorí absolventi po polročnom kurze pokračujú ďalej v štúdiu, kde získajú celosvetovo uznávaný titul MBA. V tomto prípade sa učíš formou interaktívnych a praktických workshopov, ktoré prehĺbia tvoje manažérske a leadership zručnosti. Pri MBA štúdiu však potrebuješ mať predošlé skúsenosti s marketingom – aspoň prvý stupeň vysokoškolského vzdelania alebo minimálne tri roky manažérskej praxe. MBA štúdium z digitálneho marketingu poskytujú ako úplne prví na Slovensku.
Absolventi si kurz pochvaľujú
Študenti po skončení štúdia vypĺňajú formulár so spätnou väzbou o celom priebehu štúdia a tiež jeho jednotlivých častiach. Každý rok sa v Digitálnej Univerzite snažia zapracovať pripomienky, aby mohli kurz neustále vylepšovať a prispôsobovať požiadavkám. Detailnejšie recenzie absolventov si môžeš prečítať na LinkedIne.
Nezáleží na tom, či si predtým neštudoval marketing alebo máš už roky skúseností za sebou. Neváhaj investovať do vlastného vzdelania, v Digitálnej Univerzite získaš vedomosti, ktoré obohatia tvoj pracovný život a pomôžu budúcej kariére.