Josephine Aberg je riaditeľkou pre tvorbu dizajnu dámskeho oblečenia značky adidas Originals. Jej najnovší počin, obuv Originals Up Wedge , z kolekcie jeseň/zima 2013, kombinuje moderný štýl s
Josephine
Aberg je riaditeľkou pre tvorbu dizajnu dámskeho oblečenia značky adidas
Originals. Má na starosti 25 členný tím dizajnérov, ktorí spolupracujú pri
tvorbe oblečenia, obuvi a doplnkov pre značku adidas Originals. Jej
najnovší počin, obuv Originals Up Wedge, z kolekcie jeseň/zima 2013,
kombinuje moderný štýl s nádychom histórie značky. S dizajnérkou sme
sa rozprávali o ich tvorbe, ale i o vzťahu a ovplyvňovaniu súčasnej
módnej tvorby športom.
Kde ste
čerpali inšpiráciu pre dizajn novej obuvi Originals Up Wedge?
„V prvom rade by som chcela zdôrazniť, že pracovať
pre značku s históriou, akú má adidas, si musíte vážiť a ja si to vážim.
Ale, aj keď oceňujem jej históriu a filozofiu, občas jej predsa len môžem
byť neverná a skúsiť ju oživiť. Je to tak jednoduché ako to znie:
dievčatá rady nosia vysoké podpätky, aby boli vyššie a aby ich nohy vyzerali
dlhšie a štíhlejšie. Avšak nie vždy je komfortné nosiť topánky na podpätkoch.
Preto prichádza adidas Originals s obuvou Up Wedge. Naša firma je známa
tým, že vyrábame komfortnú športovú obuv, takže náš nápad bol skombinovať tieto
dva prvky do jedného celku.“
Je priestor pri
tomto druhu obuvi ísť v budúcnosti ešte vyššie, s výškou samotného
podpätku?
„V ženskom svete nikdy neviete... (smiech) Ale opätky – vysoké, alebo nízke, tu vždy boli. Tak uvidíme, kde to skončí v budúcnosti.“
Čo najviac
ovplyvnilo dizajn a farebnosť obuvi Originals Up Wedge z kolekcie
adidas Originals jeseň/zima 2013?
„Celé to je v „glamour“ štýle a farby sú tmavé: čierna, fialová a biela v metalickom semiši. A samozrejme, museli sme zaradiť aj klasické farby.“
Viete si
v budúcnosti predstaviť zakomponovanie iných „módnych vychytávok“ pri
tvorbe tenisiek?
„Áno, súčasná móda nemá limity a ani hranice. Preto
som si istá, že uvidíme viac extravagantných kúskov aj v našej tvorbe.“
Myslíte si, že
očakávania od tenisiek sa dnes zmenili, v porovnaní s minulosťou?
Chcú dievčatá v súčasnosti tenisky, ktoré sa podobajú topánkam
z prehliadkových mól?
„Myslím si, že pôvodné vnímanie významu tenisiek sa
zmenilo – športová obuv je teraz používaná ako módny doplnok, alebo doplnok
k trendy outfitu. Ak sa pozrieme dva roky späť, hlavný dôvod, prečo ženy
nosili športovú obuv, bol samotný šport. Dnes je vnímanie športovej obuvi veľmi
rozdielne. V 90. rokoch bola značka adidas jedna z prvých športových
značiek, ktorá začala používať materiály z kože na basketbalovú obuv.
Dnes, pokiaľ ide o farbu a materiál, nájdeme vysoko technické, vysoko
módne a aktuálne retro štýly spojené v jednom celku. V podstate
dnešné módne móla sú inšpirované športovými značkami.“