Nový Mercedes-Benz triedy GLA je najnižším SUV-čkom na trhu a svoju premiéru si odkrúti na domácom autosalóne vo Frankfurte.
Nový Mercedes-Benz triedy GLA je najnižším SUV-čkom na trhu a svoju premiéru si odkrúti na domácom autosalóne vo Frankfurte.
Ako sme včera predpokladali v článku s prvým videom, nemecká prestížna automobilka dnes predstavila svojho najmenšieho zástupcu terénnych aut, úplne novú triedu GLA. Toto SUV-čko, alebo ešte modernejšie povedané crossover, sa tak zaradil pod triedu GLK. Podľa parametrov, ktoré automobilka poskytla, je novinka dlhšia a zároveň nižšia, než koncept, ktorý sa predstavil pred polrokom a z ktorého vlastné vychádza. Tým pádom sa môže pýšiť prvenstvom v triede, nakoľko je najnižším SUV na trhu vôbec. Súčiniteľ aerodynamického odporu 0,28 zabezpečuje rovnako prvenstvo v triede. Aj vďaka týmto prvenstvám, GLA-čko pôsobí naozaj dravo a športovo.
Po dizajnovej stránke sa očakávane oproti konceptu toho veľa nezmenilo. Automobil si tak zachoval svoj naozaj vydarený tvar a dizajn. Sériová verzia dostala však civilnejšie nárazníky, blatníky a predné či zadné svetlomety. Rovnako ako Volkswagen Tiguan, či po novom aj nová Škoda Yeti, prichádza GLA v dvoch dizajnových vyhotoveniach. Prvým je akýsi klasický "terénny" balík, ktorý obnáša nárazníky s väčšou ochranou, tým druhým je už tradične športový paket AMG. Od výberu paketu záleží aj rozdielna mriežka chladiča. Vzhľad tak viditeľné zapadá do portfólia značky, najviac sa však približuje triedam A a CLA, z ktorých vlastne vychádza. Rovnako s nimi zdieľa do väčšej miery aj interiér.
V dobe, kedy sa GLA dostane na trh, bude na úvod poskytovať štyri motorizácie. Základom bude benzínová 1,6-ka vo verzii GLA 200 s výkonom 115 kW. Druhou bude dvojlitrový benzínový motor s výkonom 155 kW vo verzii GLA 250, ktorá bude dostupná aj s pohonom všetkých kolies 4Matic. Naftovú paletu motorov začína nový motor s objemom 2,2 litra a výkonom 100 kW, verzia GLA 200 CDI. Výkonnejšia verzia GLA 220 CDI má zhodný objem, pričom výkon narástol až na 125 kW. Pre posledné dva spomínané naftové motory je možné zaobstarať si pohon 4Matic, pri poslednej verzii je štandardom aj dvojspojková prevodovka.
Tak čo, zaručí toto vydarené GLA-čko Mercedesu naozaj úspech?