Paleta špičkových supervýkonných modelov s písmenom V sa premiérovo rozrastá o Escalade-V.
Americký Cadillac už pri predstavení úplne novej generácie veľkolepého SUV Escalade naznačil, že v pláne má ponúknuť aj vrcholnú verziu s písmenom V. Stalo sa tak práve teraz, keď spoznávame vôbec prvýkrát v histórii pýchu značky v športovo orientovanom vyhotovení Escalade-V, čím automobilka rozširuje svoje supervýkonné portfólio o nového člena.
Navonok sa nová verzia až tak diametrálne od bežného Escaladu nelíši. Predný nárazník však predsa len dostal agresívnejšie kontúry, na čele s väčšími otvormi na prívod vzduchu k chladičom. Obrovská maska dostala špecifickú štruktúru nazvanú ako Sport Mesh, zatiaľ čo úzke full-LED svetlá dostali tmavý podklad, ktorý korešponduje so štandardne dodávanými čiernymi doplnkami. Medzi ne patria aj 22” disky s jedinečným dizajnom.
Vzadu sa udomácnil nový difúzor a až štvorica koncoviek výfuku. Tie sú v súčasnosti charakteristickým znakom véčkových Cadillacov. Zaujímavosťou je, že verzia V bude k dispozícii ako s klasickým rázvorom (3 071 mm), tak aj v predĺženom vyhotovení (3 406 mm), ktoré automobilka označuje ako ESV.
V interiéri dominuje luxusná atmosféra, ktorú dopĺňajú tie najmodernejšie technológie. Pred vodičom sa nachádza obrovský klenutý obrazovkový štít, ktorého OLED displeje spolu dosahujú uhlopriečku až 38”. Samotné digitálne budíky majú vyše 14”. Audiosústavu má na starosti značka AKG, ktorá na ňu použila až 36 reproduktorov. Hoci ide o športovú verziu, Cadillac sa i tak snaží všetky karty stavať na pohodlie a komfort posádky, čomu zodpovedá nielen prémiové čalúnenie, rôzne dekory, ale hlavne pohodlné sedadlá, masážne funkcie a 4-zónová klimatizácia.
Pointou verzie Escalade-V je však to, čo sa schováva za tou majestátnou maskou. Ako sa predpokladalo, nachádza sa tam 6,2-litrový osemvalec dopovaný kompresorom. Ručne skladaná V8-čka pritom disponuje monštruóznym výkonom až 508 kW/690 koní a krútiacim momentom 885 Nm. Cadillac tak tvrdí, že ide o vôbec najvýkonnejšie full-size SUV na trhu. O prevody sa stará 10-stupňová automatická prevodovka, ktorá posiela silu všetkým štyrom kolesám (v pomere 33:67).
Z 0 na 100 km/h tak dokáže tento kolos akcelerovať len za 4,5 sekundy, čo je pozoruhodný údaj najmä pre hmotnosť, ktorá presahuje 2,8 tony. Pre lepšiu predstavu, tradičný americký šprint na štvrť míle zvládne Escalade-V len za 12,74 sekundy. O maximálny komfort posádky sa stará vzduchové odpruženie v kombinácii s vynovenými tlmičmi GM Magnetic Ride Control. Základná cena novinky je necelých 150-tisíc dolárov a ide zároveň o najdrahší sériový počin v ponuke Cadillacu.