V krátkom a silnom videu sa mihnú Majself, Radikal Chef či Karlo.
Termín podania daňového priznania sa blíži a spolu s ním aj rozhodovanie, kam poputujú 2 % z daní. Občianske združenie Vagus vo svojej najnovšej kampani z dielne agentúry Mannschaft apeluje aj na fanúšikov rapu, ktorých obľúbení interpreti poetizujú život na ulici.
Ten skutočný život našich spoluobčanov, ktorí sa na nej ocitli a snažia sa prežiť, má však od umeleckej metafory poriadne ďaleko.
Vo videu môžeš zachytiť úryvky z klipov a piesní interpretov ako Majself, Karlo, Radikal Chef, Plexo, Yaya Rebel či Rosy. Všetci raperi dali so zverejnením úryvkov svojich videí súhlas.
„V kampani chceme ďalej hovoriť najmä o tom, akými spôsobmi pomáhame predchádzať
strate domova a prehlbovaniu zlej sociálnej situácie ľudí, ktorí o svoj domov prišli,“ hovorí marketingová manažérka OZ Vagus Stanislava Fabšíková.
OZ Vagus pomáha zlepšiť životnú situáciu ľuďom bez domova už od roku 2011. Jeho sociálni pracovníci im pomáhajú pri získavaní práce či bývania, ako aj pri zbavovaní sa dlhov. „Pomoc človeku bez domova totiž nepredstavuje iba jedlo a šatstvo. Ozajstná pomoc znamená zabezpečenie základných potrieb a odborné poradenstvo, vďaka ktorému majú možnosť vrátiť sa do bežného života.“
Aktivity OZ Vagus možno rozdeliť do troch základných oblastí – terénna sociálna práca (streetwork), denné nízkoprahové centrum Domec a integračný program. Ak chceš pomôcť ľuďom, ktorí sú nútení pretĺkať sa tvrdými podmienkami skutočného života na ulici, môžeš tak okrem darcovstva urobiť práve odkázaním 2 % pri daňovom priznaní.