Pridajú k nej odkaz na stránku plnú vedeckých informácií o koronavíruse a očkovaní.
Spotify sľubuje aktívny boj proti dezinformáciám, predovšetkým v súvislosti s koronavírusovou pandémiou. Podľa BBC k tomu platformu motivovali pobúrené komentáre používateľov po tom, čo oznámila exkluzívnu spoluprácu so svetoznámym podcasterom Joeom Roganom. Američan je známy svojím skeptickým pohľadom na vakcíny, mladých ľudí v minulosti povzbudzoval, aby sa nedávali zaočkovať, a propagoval aj ivermektín, ktorý preukázateľne na covid nepomáha.
Vlnu kritiky autorov spustil spevák Neil Young, ktorý dal službe Spotify ultimátum. Po tom, čo platforma odmietla Roganove podcasty stiahnuť, spevák zo streamingovej služby vymazal všetku svoju tvorbu. S rovnakým krokom na jeho podporu prišla vzápätí spevácka legenda Joni Mitchell a ďalší umelci. K bojkotu Spotify sa pridal aj spevák James Blunt. Na Twitteri napísal, že odmieta prispievať tvorbou na platformu, kým spolupracuje s Roganom. K jeho podpore sa pridali aj princ Harry a Meghan Markle.
Generálny riaditeľ Spotify Daniel Ek v oficiálnom stanovisku hovorí, že už nadišiel ten čas a začnú zasahovať proti hoaxom, pretože majú „povinnosť zabezpečiť vyváženosť a prístup k informáciám od lekárskej a vedeckej komunity“.
Každá debata má svoje pravidlá
Daniel Ek priznáva, že na Spotify je veľa obsahu, s ktorým osobne nesúhlasí. Dlhodobo však odolával nutkaniu prísne regulovať obsah, pretože nechcel ničí názor na platforme cenzurovať. „Teraz vieme, že zohrávame kľúčovú úlohu v podpore tvorcov a zároveň v udržiavaní rovnováhy medzi ich slobodou slova a bezpečnosťou našich používateľov,“ vraví v stanovisku. Preto zverejnili pravidlá, ktorými sa síce riadili aj doteraz, no šlo o interný proces. Po novom sú zverejnené na webe Spotify a dostupné pre každého tvorcu.
Okrem toho každá epizóda, v ktorej sa spomenie covid, bude po novom jasne označená, oznámil Ek. K podcastu bude pridaný odkaz na samotný informačný hub, na ktorý sa poslucháči môžu prekliknúť. Nájdu tam fakty založené na dátach a aktuálne informácie od vedcov, lekárov, akademikov a svetových zdravotníckych autorít, ako aj linky na dôveryhodné zdroje.
Novinka sa postupne objaví na každom profile, pracujú aj na prekladoch, aby bol prístup k informáciám čo najjednoduchší. Podľa Eka je to prvýkrát, čo veľká streamovacia platforma začne poskytovať informácie o covide.
Podobný krok už urobila aj firma Meta, predtým Facebook. Na Facebooku aj na Instagrame pri zmienke o covide v príspevkoch, ale aj v príbehoch vyskočí možnosť kliknúť na link. Takisto tam nájdeš informácie založené na faktoch a linky napríklad na Svetovú zdravotnícku organizáciu či na americkú vládnu agentúru CDC.
Spotify sa pýši 381 miliónmi používateľov, je to najväčšia hudobná platforma na svete. Namiesto sankcií chce autorom podcastov najskôr signalizovať, že porušujú pravidlá. Plánujú „testovať spôsoby“, ktorými tvorcom pomôžu „porozumieť ich zodpovednosti za obsah, ktorý publikujú na našej platforme“.