Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
9. februára 2016 o 16:19
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii

TECH
Uložiť Uložené

FF-ko sa po facelifte mení na GTC4Lusso, s ktorým prichádza vyšší výkon a ešte zaujímavejší vzhľad.

Po facelifte Californie, novej 488-čke a výkonnejšom a odľahčenom F12tdf-ku prišiel podľa plánu čas aj na modernizáciu najkontroverznejšieho súčasného Ferrari, teda modelu FF. To je po novom azda ešte netypickejšie, pod čo sa podpisuje najmä jeho úplne nová zadná časť. Okrem decentne pozmenenej zadnej línie strechy evidujeme dvojicu okrúhlych koncových svetiel po oboch stranách, ktorými sa automobilka vracia k niekdajšiemu rozloženiu svetiel, od ktorých medzičasom upustila. Charakteristická bočná silueta ostáva zachovaná, zatiaľ čo vpredu nájdeme nárazník a svetlá ponášajúce sa na nedávno predstavené tdf-ko. Vo výsledku si tak grandtúrer od Ferrari zachováva svoj svojský vzhľad naďalej, i keď zmien je v podstate toľko, že nejeden by si povedal, že ide o úplne novú generáciu, nielen facelift. Poznamenať pri tom treba, že netradičnosťou nepôsobia len vonkajšie tvary ako také, ale aj názov novinky, s ktorým sa automobilka z Maranella opäť patrične vyhrala. GTC4Lusso nie je výplod žiadneho generátora náhodných písmen či nejaké veľmi bezpečné autentifikačné heslo, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, jeho základ je odvodený od označenia Grand Tourer Concept, číslica 4 napovedá, že interiér je 4-miestny, no a koniec označenia odkazuje na minulosť a to konkrétne na modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso.

Ani interiér neobišli veľkolepé zmeny, najmä pri pohľade na prepracovanú palubnú dosku. Ako prvé určite zaujme úplne nový rozmerný displej s uhlopriečkou 10,25“, ktorý predznamenáva, že okrem dizajnu a motora Ferrari (konečne) vylepšuje aj infotainment na palube. Prehliadnuť pritom nemôžeme ani displej zobrazujúci aktuálnu rýchlosť a otáčky pred spolujazdcom či nový volant. Najväčšia pozornosť sa pochopiteľne sústredí na techniku pod plechmi, nakoľko o jej zmenách sa špekulovalo kadečo. Sofistikovaný a skutočne netypický pohon všetkých štyroch kolies 4RM-S si GTC4Lusso ponecháva, medzičasom ale dostáva možnosť natáčania zadných kolies. Rovnako tomu je aj v prípade motorizácie, ktoré nepomáha žiadny elektromotor, ako sa povrávalo tiež. Atmosférický dvanásťvalec však dostal porciu sily navyše, a tak odteraz sa pýši výkonom 508 kW / 690 koní a krútiacim momentom 697 N.m. I vďaka tomu dokáže faceliftované FF-ko s novým názvom vyšprintovať na stovku už za 3,4 sekundy (-0,3 s). Na záver dodávam informáciu o vylepšených adaptívnych magneto-rheologických tlmičov či nový systém Side Slip Angle Control, ktorý prerozdeľuje krútiaci moment medzi zadnými kolesami podľa potreby. Svetovú premiéru si novinka odkrúti v Ženeve.

Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii
Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii
Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii
Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii
Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii
Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii
Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii
Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii
Až 690 koní a krkolomný názov. To je kontroverzné Ferrari FF po modernizácii
Späť
Zdieľať
Diskusia