Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 4. 12. 2020 meniny má Barbora, Barbara

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda - Módny seriál
0
Peter Hlavička
9. september 2020, 11:57
Čas čítania: 4:52
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Koľko miliárd eur prerobili počas koronakrízy značky ako Zara, Louis Vuitton alebo Nike?

V červených číslach sú po prvom polroku 2020 takmer všetky firmy a módne giganty rátajú straty v miliardách eur.

Peter Hlavička
9. september 2020, 11:57
Čas čítania: 4:52
Koľko miliárd eur prerobili počas koronakrízy značky ako Zara, Louis Vuitton alebo Nike?
Zdroj: @ChicTrendsUK/Twitter
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

S pozitívnymi prognózami na prvý polrok 2020 sa všetky firmy rozlúčili už okolo februára, ale až teraz majú k dispozícii skutočné čísla týkajúce sa ich ziskov resp. strát. Kamenné obchody  známych značiek totiž boli po celom svete na dva až tri mesiace zatvorené, čo znamenalo citeľný výpadok príjmov a firmy, ktoré nemali dostatočné online zázemie tak utopili milióny eur. 

 

My sme si pre teba pripravili stručné zhrnutie toho, koľko peňazí počas korona krízy stratili najväčší módni hráči z odvetvia luxusnej módy, fast fashion a športového oblečenia. 

 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Koľko miliárd eur prerobili na koronakríze známe značky.
  • V akom stave sa aktuálne nachádzajú.
  • Ktoré z nich sú na hranici bankrotu.
  • Na aké opatrenia pre pandémiu pristúpili.

Zara

Spoločnosť Inditex, ktorá vlastní značky ako Zara, Bershka alebo Pull & Bear patrí medzi najväčších predajcov oblečenia na svete a straty spôsobené pandémiou sú tak v jej prípade rovnako jedny z najväčších. Vedenie malo už dlhší čas v pláne prehodnotiť svoju orientáciu online vs. offline a pre koronakrízu tak nabrali zmeny rýchly spád.

 

V období medzi 1. februárom a 31. aprílom musel Inditex zatvoriť 88% predajní, čo predstavuje zhruba 6500 prevádzok. Po uvoľnení opatrení sa však 1200 z nich už neotvorí a postihnutým zamestnancom ponúknu pozíciu v oddelení online objednávok. Zatváranie predajní sa týka najmä Európy a Ázie, no v rámci reštrukturalizácie plánuje Inditex otvoriť 450 nových predajní v iných mestách sveta. 

 

 

Podľa oficiálnej tlačovej správy zaznamenali tržby Inditexu v prvom štvrťroku 2020 celkovo 44%-ný prepad, ktorý by sa dal vyčísliť na vyše 2,5 miliardy eur. Pre firmu ide pochopiteľne o citeľnú stratu, no na lopatky ju to nepoložilo. Vďaka flexibilnému biznismodelu totiž dokázala pomerne rýchlo znížiť množstvo inventára, ktorého bolo už v apríli v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 10% menej, a zákazníkov presmerovala na svoje e-shopy.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by ZARA Official (@zara) on

 

Počas kritických mesiacov narástol počet online objednávok v priemere o 50% a jedným z prevenčných opatrení pred „druhou vlnou“ resp. iným ohrozením fungovania sa tak Inditex rozhodol investovať jednu miliardu eur do svojich online platforiem. 1,7 miliardy eur zároveň poputuje do modernizácie prevádzok, ktorá by mala priniesť sľubované technológie na reguláciu inventára medzi predajňami a e-shopmi. Vďaka týmto technologickým riešeniam by mal Inditex zefektívniť svoje fungovanie, nevyrábať nadbytok oblečenia a ekonomicky distribuovať tovar medzi prevádzkami na základe dopytu. 

 

Nike

Rovnako ako Inditex patrí aj Nike medzi firmy, ktoré síce na koronakríze prerobili najviac, no určite pre ňu nezbankrotovali. S online platformami pracuje Nike na najvyššej úrovni, čo tejto firme v kritických mesiacoch citeľne pomohlo. Podľa oficiálnej tlačovej správy narástli internetové predaje o 75%, no aj napriek tomu sa obraty prepadli o 38% (zhruba o 3,2 miliardy eur)

 

V porovnaní s minulým rokom predali o 35% menej tenisiek, o 42% menej oblečenia a s podobnými číslami sa musí vyrovnať aj značka Converse, ktorú Nike vlastní. Jedným z hlavných plánov, ktorý vedenie firmy ohlásilo, by tak v najbližších mesiacoch malo byť  posilnenie online platforiem. Tie predstavujú pre Nike 30% obratov a cieľom je zvýšiť ich podiel na 50%.

 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
VIAC O PREDPLATNOM

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký problém trápi okrem prepadu tržieb značku Nike
  • Prečo doplatili luxusné módne domy na pandémiu najviac
  • O koľko miliárd eur klesla hodnota majetku majiteľa značky Louis Vuitton

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.