Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
🥳 Vyhraj dovolenku v Ománe vďaka predplatnému Refresher+ 🌴
9. septembra 2020 o 11:57
Čas čítania 4:52
Peter Hlavička

Koľko miliárd eur prerobili počas koronakrízy značky ako Zara, Louis Vuitton alebo Nike?

Koľko miliárd eur prerobili počas koronakrízy značky ako Zara, Louis Vuitton alebo Nike?
Zdroj: @ChicTrendsUK/Twitter
MÓDA GUCCI LOUIS VUITTON NIKE ZARA
Uložiť Uložené

V červených číslach sú po prvom polroku 2020 takmer všetky firmy a módne giganty rátajú straty v miliardách eur.

S pozitívnymi prognózami na prvý polrok 2020 sa všetky firmy rozlúčili už okolo februára, ale až teraz majú k dispozícii skutočné čísla týkajúce sa ich ziskov resp. strát. Kamenné obchody  známych značiek totiž boli po celom svete na dva až tri mesiace zatvorené, čo znamenalo citeľný výpadok príjmov a firmy, ktoré nemali dostatočné online zázemie tak utopili milióny eur. 

My sme si pre teba pripravili stručné zhrnutie toho, koľko peňazí počas korona krízy stratili najväčší módni hráči z odvetvia luxusnej módy, fast fashion a športového oblečenia. 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Koľko miliárd eur prerobili na koronakríze známe značky.
  • V akom stave sa aktuálne nachádzajú.
  • Ktoré z nich sú na hranici bankrotu.
  • Na aké opatrenia pre pandémiu pristúpili.

Zara

Spoločnosť Inditex, ktorá vlastní značky ako Zara, Bershka alebo Pull & Bear patrí medzi najväčších predajcov oblečenia na svete a straty spôsobené pandémiou sú tak v jej prípade rovnako jedny z najväčších. Vedenie malo už dlhší čas v pláne prehodnotiť svoju orientáciu online vs. offline a pre koronakrízu tak nabrali zmeny rýchly spád.

V období medzi 1. februárom a 31. aprílom musel Inditex zatvoriť 88% predajní, čo predstavuje zhruba 6500 prevádzok. Po uvoľnení opatrení sa však 1200 z nich už neotvorí a postihnutým zamestnancom ponúknu pozíciu v oddelení online objednávok. Zatváranie predajní sa týka najmä Európy a Ázie, no v rámci reštrukturalizácie plánuje Inditex otvoriť 450 nových predajní v iných mestách sveta. 

Odporúčané
Majiteľ Zary zatvára viac ako 1 200 obchodov po celom svete. Chce sa sústrediť na online predaj Majiteľ Zary zatvára viac ako 1 200 obchodov po celom svete. Chce sa sústrediť na online predaj 13. júna 2020 o 8:22

Podľa oficiálnej tlačovej správy zaznamenali tržby Inditexu v prvom štvrťroku 2020 celkovo 44%-ný prepad, ktorý by sa dal vyčísliť na vyše 2,5 miliardy eur. Pre firmu ide pochopiteľne o citeľnú stratu, no na lopatky ju to nepoložilo. Vďaka flexibilnému biznismodelu totiž dokázala pomerne rýchlo znížiť množstvo inventára, ktorého bolo už v apríli v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 10% menej, a zákazníkov presmerovala na svoje e-shopy.

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by ZARA Official (@zara) on

Počas kritických mesiacov narástol počet online objednávok v priemere o 50% a jedným z prevenčných opatrení pred „druhou vlnou“ resp. iným ohrozením fungovania sa tak Inditex rozhodol investovať jednu miliardu eur do svojich online platforiem. 1,7 miliardy eur zároveň poputuje do modernizácie prevádzok, ktorá by mala priniesť sľubované technológie na reguláciu inventára medzi predajňami a e-shopmi. Vďaka týmto technologickým riešeniam by mal Inditex zefektívniť svoje fungovanie, nevyrábať nadbytok oblečenia a ekonomicky distribuovať tovar medzi prevádzkami na základe dopytu. 

Odporúčané
Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone? Čo sa stalo so značkami ako Kenvelo, No Fear alebo Fishbone? 21. augusta 2020 o 10:33

Nike

Rovnako ako Inditex patrí aj Nike medzi firmy, ktoré síce na koronakríze prerobili najviac, no určite pre ňu nezbankrotovali. S online platformami pracuje Nike na najvyššej úrovni, čo tejto firme v kritických mesiacoch citeľne pomohlo. Podľa oficiálnej tlačovej správy narástli internetové predaje o 75%, no aj napriek tomu sa obraty prepadli o 38% (zhruba o 3,2 miliardy eur)

V porovnaní s minulým rokom predali o 35% menej tenisiek, o 42% menej oblečenia a s podobnými číslami sa musí vyrovnať aj značka Converse, ktorú Nike vlastní. Jedným z hlavných plánov, ktorý vedenie firmy ohlásilo, by tak v najbližších mesiacoch malo byť  posilnenie online platforiem. Tie predstavujú pre Nike 30% obratov a cieľom je zvýšiť ich podiel na 50%.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu Refresher+ a vyhraj dovolenku v Ománe

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký problém trápi okrem prepadu tržieb značku Nike
  • Prečo doplatili luxusné módne domy na pandémiu najviac
  • O koľko miliárd eur klesla hodnota majetku majiteľa značky Louis Vuitton
Dočítaj článok a vyhraj dovolenku v Ománe
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 88004 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: PPV kód na Oktagon 63 , 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy alebo 20 % zľava na nákup v The Streets
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia