Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 25. 9. 2020 meniny má Vladislav, Vladislava

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda - Módny seriál
0
Peter Hlavička
9. september 2020, 11:57
Čas čítania: 4:52
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Koľko miliárd eur prerobili počas koronakrízy značky ako Zara, Louis Vuitton alebo Nike?

V červených číslach sú po prvom polroku 2020 takmer všetky firmy a módne giganty rátajú straty v miliardách eur.

Peter Hlavička
9. september 2020, 11:57
Čas čítania: 4:52
Koľko miliárd eur prerobili počas koronakrízy značky ako Zara, Louis Vuitton alebo Nike?
Zdroj: @ChicTrendsUK/Twitter
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

S pozitívnymi prognózami na prvý polrok 2020 sa všetky firmy rozlúčili už okolo februára, ale až teraz majú k dispozícii skutočné čísla týkajúce sa ich ziskov resp. strát. Kamenné obchody  známych značiek totiž boli po celom svete na dva až tri mesiace zatvorené, čo znamenalo citeľný výpadok príjmov a firmy, ktoré nemali dostatočné online zázemie tak utopili milióny eur. 

 

My sme si pre teba pripravili stručné zhrnutie toho, koľko peňazí počas korona krízy stratili najväčší módni hráči z odvetvia luxusnej módy, fast fashion a športového oblečenia. 

 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Koľko miliárd eur prerobili na koronakríze známe značky.
  • V akom stave sa aktuálne nachádzajú.
  • Ktoré z nich sú na hranici bankrotu.
  • Na aké opatrenia pre pandémiu pristúpili.

Zara

Spoločnosť Inditex, ktorá vlastní značky ako Zara, Bershka alebo Pull & Bear patrí medzi najväčších predajcov oblečenia na svete a straty spôsobené pandémiou sú tak v jej prípade rovnako jedny z najväčších. Vedenie malo už dlhší čas v pláne prehodnotiť svoju orientáciu online vs. offline a pre koronakrízu tak nabrali zmeny rýchly spád.

 

V období medzi 1. februárom a 31. aprílom musel Inditex zatvoriť 88% predajní, čo predstavuje zhruba 6500 prevádzok. Po uvoľnení opatrení sa však 1200 z nich už neotvorí a postihnutým zamestnancom ponúknu pozíciu v oddelení online objednávok. Zatváranie predajní sa týka najmä Európy a Ázie, no v rámci reštrukturalizácie plánuje Inditex otvoriť 450 nových predajní v iných mestách sveta. 

 

 

Podľa oficiálnej tlačovej správy zaznamenali tržby Inditexu v prvom štvrťroku 2020 celkovo 44%-ný prepad, ktorý by sa dal vyčísliť na vyše 2,5 miliardy eur. Pre firmu ide pochopiteľne o citeľnú stratu, no na lopatky ju to nepoložilo. Vďaka flexibilnému biznismodelu totiž dokázala pomerne rýchlo znížiť množstvo inventára, ktorého bolo už v apríli v porovnaní s predchádzajúcim rokom o 10% menej, a zákazníkov presmerovala na svoje e-shopy.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by ZARA Official (@zara) on

 

Počas kritických mesiacov narástol počet online objednávok v priemere o 50% a jedným z prevenčných opatrení pred „druhou vlnou“ resp. iným ohrozením fungovania sa tak Inditex rozhodol investovať jednu miliardu eur do svojich online platforiem. 1,7 miliardy eur zároveň poputuje do modernizácie prevádzok, ktorá by mala priniesť sľubované technológie na reguláciu inventára medzi predajňami a e-shopmi. Vďaka týmto technologickým riešeniam by mal Inditex zefektívniť svoje fungovanie, nevyrábať nadbytok oblečenia a ekonomicky distribuovať tovar medzi prevádzkami na základe dopytu. 

 

Nike

Rovnako ako Inditex patrí aj Nike medzi firmy, ktoré síce na koronakríze prerobili najviac, no určite pre ňu nezbankrotovali. S online platformami pracuje Nike na najvyššej úrovni, čo tejto firme v kritických mesiacoch citeľne pomohlo. Podľa oficiálnej tlačovej správy narástli internetové predaje o 75%, no aj napriek tomu sa obraty prepadli o 38% (zhruba o 3,2 miliardy eur)

 

V porovnaní s minulým rokom predali o 35% menej tenisiek, o 42% menej oblečenia a s podobnými číslami sa musí vyrovnať aj značka Converse, ktorú Nike vlastní. Jedným z hlavných plánov, ktorý vedenie firmy ohlásilo, by tak v najbližších mesiacoch malo byť  posilnenie online platforiem. Tie predstavujú pre Nike 30% obratov a cieľom je zvýšiť ich podiel na 50%.

 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Aký problém trápi okrem prepadu tržieb značku Nike
  • Prečo doplatili luxusné módne domy na pandémiu najviac
  • O koľko miliárd eur klesla hodnota majetku majiteľa značky Louis Vuitton

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
2
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.