Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
27. mája 2020, 16:30
Čas čítania 1:44
Martin Mičuda

5-kové BMW má po facelifte ostrejšie tvary, modernejšiu techniku a elektrifikované motory

5-kové BMW má po facelifte ostrejšie tvary, modernejšiu techniku a elektrifikované motory
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0308529EN/the-new-bmw-5-series" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">bmwgroup.com</a>
TECH BMW
Uložiť Uložené

Po 4 rokoch od predstavenia radu 5 siedmej generácie prichádza na scénu faceliftované vyhotovenie.

BMW si pre nás pripravilo modernizáciu radu 5.  Ukázalo sa, že zmeny sú viac-menej len v detailoch. Na druhú stranu si povedzme, že súčasné vyhotovenie päťky (na trhu od roku 2016) je naďalej veľmi vyvážené a moderné a príliš veľkú modernizáciu ani nepotrebuje. Predpoklady sa ale naplnili, a preto facelift pristúpil hlavne na rozsiahlu elektrifikáciu.

Opticky modernizácia zaručuje ostrejšie tvarované predné svetlomety s pozmenenou grafikou. Žiaľ, povestné kruhové Angel Eyes sa začínajú čoraz viac vytrácať. Namiesto nich aj tu evidujeme svetelný podpis do písmena "L", čím sa 5-ka spredu viac priblížila novej 3-ke.

Na výber sú 3 stupne predných svetiel – základne full-LED svetlomety, príplatkové adaptívne Matrix LED svetlá a napokon laserová technológia BMW Laserlight.


dfs
Zdroj: www.press.bmwgroup.com

Väčšinu z nás poteší skutočnosť, že facelift radikálnou mierou nezväčšil masku, teda ikonické ľadvinky. Tie ostali takmer rovnako veľké, sú však o čosi ostrejšie a hranatejšie tvarované. Viac tak sekundujú úplne novým predným nárazníkom, ktoré vo všeobecnosti 5-ku citeľne priostrili. Decentne zmenené sú aj zadné svetlá, nárazník, do ponuky sa začlenili nové odtiene karosérie a disky kolies.

V kokpite je všetko takmer po starom. Pred vodičom sú voliteľné 12,3" digitálne budíky v rámci systému BMW Live Cockpit Professional, zatiaľ čo uprostred palubovky je 12,3" displej infotainmentu BMW Operating System 7.0. Štandardom je po novom Apple CarPlay/Android Auto, vylepšená plejáda asistenčných systémov, 2-zónová klimatizácia či množstvo tlačidiel s čiernou povrchovou úpravou. Zaujímavosťou je, že po novom je možné priplatiť za M-kové sedadlá, ktoré boli doposiaľ výhradne len vo vrcholnej M5-ke.

Domov
Zdieľať
Diskusia