Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
24. decembra 2019, 14:00
Čas čítania 0:00
Tímea Krauszová

Slováci pred Vianocami míňajú desatinu svojho celoročného rozpočtu na potraviny, najviac však zaplatia za alkohol

NEWS SLOVENSKO
Uložiť Uložené

Zjavne máme jasne stanovené priority.

Agentúra Nielsen Admosphere sa vo svojom poslednom prieskume pozerala na to, ako Slováci míňajú peniaze na nákupy, píše portál Stratégie. Z roka na rok vraj utrácajú stále viac peňazí, a to najmä v predvianočnom období. Okrem toho si radšej kupujú značkové potraviny, najviac peňazí investujú do mäsa a do alkoholu.

Preferujeme značkové potraviny

Z prieskumu vyplýva, že  až dve tretiny predvianočných výdajov za potraviny minú Slováci v hypermarketoch a supermarketoch. Namiesto súkromných značiek potravín jednotlivých reťazcov si však radšej kúpia tie značkové, ktoré sú zvyčajne aj drahšie. V januári, keď sa po vianočných sviatkoch snažia ušetriť, opäť výrazne stúpne predaj súkromných značiek.

Z celkových predvianočných výdajov investujú najviac – až 14 % – do alkoholu. Nasleduje mäso a mäsové výrobky, ktoré tvoria necelých 14 %, na tretej priečke sú čerstvé ovocie a zelenina nasledované mliečnymi výrobkami. „V rámci celého alko segmentu sa jedná predovšetkým o tvrdý alkohol a víno, ktoré tvoria v decembri viac ako 70 % z celého obratu za alkohol,“ píšu Stratégie.

Odporúčané
Toto je 30 momentov a udalostí, ktoré za poslednú dekádu formovali a menili Slovensko Toto je 30 momentov a udalostí, ktoré za poslednú dekádu formovali a menili Slovensko 24. decembra 2019, 9:33

Podľa prieskumu Nielsen Admosphere až 80 % opýtaných Slovákov uvádza ako najčastejší dôvod na konzumáciu alkoholu oslavu. Najpopulárnejším nápojom je vodka, potom horké bylinné likéry,  konzumné liehoviny a borovička. Podobne ako pri borovičkách, aj pri alkohole si pred Vianocami podľa výskumu potrpia Slováci na lepšie značky.

Domov
Zdieľať
Diskusia