Zjavne máme jasne stanovené priority.
Agentúra Nielsen Admosphere sa vo svojom poslednom prieskume pozerala na to, ako Slováci míňajú peniaze na nákupy, píše portál Stratégie. Z roka na rok vraj utrácajú stále viac peňazí, a to najmä v predvianočnom období. Okrem toho si radšej kupujú značkové potraviny, najviac peňazí investujú do mäsa a do alkoholu.
Preferujeme značkové potraviny
Z prieskumu vyplýva, že až dve tretiny predvianočných výdajov za potraviny minú Slováci v hypermarketoch a supermarketoch. Namiesto súkromných značiek potravín jednotlivých reťazcov si však radšej kúpia tie značkové, ktoré sú zvyčajne aj drahšie. V januári, keď sa po vianočných sviatkoch snažia ušetriť, opäť výrazne stúpne predaj súkromných značiek.
Z celkových predvianočných výdajov investujú najviac – až 14 % – do alkoholu. Nasleduje mäso a mäsové výrobky, ktoré tvoria necelých 14 %, na tretej priečke sú čerstvé ovocie a zelenina nasledované mliečnymi výrobkami. „V rámci celého alko segmentu sa jedná predovšetkým o tvrdý alkohol a víno, ktoré tvoria v decembri viac ako 70 % z celého obratu za alkohol,“ píšu Stratégie.
Podľa prieskumu Nielsen Admosphere až 80 % opýtaných Slovákov uvádza ako najčastejší dôvod na konzumáciu alkoholu oslavu. Najpopulárnejším nápojom je vodka, potom horké bylinné likéry, konzumné liehoviny a borovička. Podobne ako pri borovičkách, aj pri alkohole si pred Vianocami podľa výskumu potrpia Slováci na lepšie značky.