Posledné dieliky v skladačke ostrých modelov strednej triedy od Audi sú odhalené.
TT RS, RS4 Avant, RS6 Avant, RS7 Sportback, RS Q3, RS Q3 Sportback či RS Q8. To je plejáda všetkých ostrých modelov Audi, ktoré nám nemecká automobilka tento rok naservírovala v modernizovanej či úplne novej podobe. Posledným dielikom skladačky sú nové modely RS5 Coupé a RS5 Sportback, ktoré práve spoznávame.
Rovnako ako pri nedávno predstavenom RS4 Avant, aj nové deriváty strednej triedy prichádzajú s upravenou prednou časťou – pribudol ešte agresívnejší nárazník s väčšími otvormi na prívod vzduchu či upravené svetlá s čiernym podkladom. Dôležité je však to, že ide o špičkovú Matrix-LED technológiu, ktorá ma zaujať svojím dizajnom, ale i funkcionalitou.
2-dverové kupé aj 5-dverový Sportback majú o pár centimetrov rozšírené blatníky, do veľkej miery pritom možno badať inšpiráciu u RS6/7-čky, pravdou je ale aj to, že oproti nim sú RS5-ky predsa len o čosi dizajnovo umiernenejšie. Štandardom sú 19″ disky, za príplatok ale v ponuke nemôžu chýbať ani 20" kolesá v rôznych nových odtieňoch. V ponuke sa objavili nové laky karosérie.
V zmysle tradícií sa v zadnom masívnom difúzore nachádza dvojica veľkých koncoviek výfuku, ktoré striedajú menšiu štvoricu koncoviek z S-kových modelov. V kokpite evidujeme len pár nových dekórov a detailov, dôležitou informáciou je ale fakt, že po modernizácii dostal multimediálny systém MMI úplne nový, až 10,1" stredový displej.
Ponúka vynovenú grafiku a zároveň aj decentné natočenie na vodiča. Medzičasom je displej už plne dotykový, zo stredového tunela sa tým pádom vytratil otočný ovládač. V neposlednom rade možno spomenúť vynovené 12,3″ digitálne budíky, ktorých novinkou je športový vizuál s centrálne umiestneným rýchlomerom.
O pohon RS5-ky sa naďalej stará dobre známy TFSI agregát. Konkrétne ide o 2,9-litový benzínový šesťvalec, ktorého výkon je na úrovni 331 kW / 450 koní a 600 Nm. Poháňané sú obe nápravy, nechýba teda ikonický pohon quatto, pričom o sprevodovanie sa stará 8-stupňová prevodovka Tiptronic.
Dvakrát preplňovaný agregát dokáže obe nové RS5-ky vystreliť na stovku len za 3,9 sekundy, čo je vskutku zaujímave, keďže napríklad RS4 Avant s identickou technikou túto disciplínu zvládne „až“ za 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je tradične obmedzená na 250 km/h, v prípade príplatkového balíka sa ale tento údaj posúva až na úroveň 280 km/h.
Záverom môžeme konštatovať, že základná cena pre oba karosárske varianty je identická, čo je pomerne netypické – od 83 500 €. Dodávame ale, že ide o cenu na nemeckom trhu, na tú domácu si ešte musíme trošku počkať. Tak či onak, prvé kusy sa k nám dostanú v priebehu začiatku budúceho roka.