Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
13. februára 2019 o 1:21
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Agresívne Audi TT RS sa nevzdalo raritného päťvalca, ktorý z neho robí pozoruhodne rýchle žihadlo

Agresívne Audi TT RS sa nevzdalo raritného päťvalca, ktorý z neho robí pozoruhodne rýchle žihadlo
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/compact-sports-cars-in-peak-form-the-new-audi-tt-rs-coupe-and-the-new-audi-tt-rs-roadster-11277" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH AUDI
Uložiť Uložené

Ikonický športiak vo vynovenom duchu.

Nová homologizácia WLTP zapríčinila v automobilovom priemysle slušné rošády a zďaleka neobišla ani prémiové značky. Vo vodách Audi tak napríklad z ponuky vypadlo dieselové TT-čku, variant TT S, vrcholný päťvalcová verzia TT RS, zatiaľ čo všetky dvojlitrové TFSI agregáty dostali časticové filtre. Ingolstadt však v rámci faceliftu nenechal nič na náhodu a do portfólia sa opäť nasťahovali spomínané verzie.

Oba karosárske varianty – kupé aj roadster, dostali obmladzujúcu korektúru vonkajších i vnútorných partií. Pozornosť sa upriamuje najmä do ostrej verzie TT RS, ktorá vystupuje po novom ešte agresívnejšie. Tradičnú Single Frame masku zdobí leská čierna farba a zaujímavá štruktúra. Otvory v nárazníkoch sú ešte o čosi väčšie, za nimi sa totiž ukrýva dvojica nových chladičov.

Štandardne dodávané full-LED svetlomety dostali tmavší podklad, za príplatok bude pritom možné siahnuť aj po plne adaptívnej Matrix-LED technológii. Ako je zvykom, TT RS púta pozornosť rozmerným statickým krídlom či dvojicou oválnych koncoviek výfuku, medzi ktorými nechýba difúzor.

Audi TT RS
Audi TT RS Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Na výber je 8 lakov karosérie či 18 až 19" disky. TT RS Roadster je dodávaný s čiernou plátenou strechou, v ponuke ale nechýbajú ani iné odtiene. V interiéri dominuje minimalistický štýl a 12,3" digitálne budíky Virtual Cockpit. Športové sedadlá zdobí Alcantara s kosoštvorcovým prešívaním, v ponuke si napokon miesto našli aj nové odtiene interiérového podsvetenia.

WLTP zaručilo prítomnosť časticového filtra, stále raritnejší a unikátnejší päťvalec našťastie prežil. O pohon verzie RS sa totiž naďalej stará agregát 2.5 TFSI s výkonom až 294 kW / 400 koní a 480 Nm. O prenesenie sily na všetky štyri kolesá sa stará 7-stupňová prevodovka S-tronic. Výkonnostné parametre naberajú ďalší rozmer v momente, keď uvedieme, že novinka váži len 1 450 kilogramov. 

Audi TT RS
Audi TT RS Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Aj vďaka tomu dokáže TT RS akcelerovať na stovku za 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na 280 km/h. O brdzenie sa stará vynovená brzdová sústava s ventilovanými kotúčmi. Strmene sú štandardne čierne, za príplatok však môžu dostať červené lakovanie. Samozrejme, v ponuke nechýbajú adaptívne tlmiče Audi Magnetic Ride.

Najvýkonnejšie TT-čko sa na trhu objaví už v priebehu nasledujúcich týždňov, autosalónovú premiéru si odkrúti čoskoro v Ženeve. Na záver dodajme, že kupé TT RS začína na cene od necelých 68-tisíc €, zatiaľ čo verzia TT RS Roadster má základnú cenu 70 500 €.
Domov
Zdieľať
Diskusia