Ikonický športiak vo vynovenom duchu.
Nová homologizácia WLTP zapríčinila v automobilovom priemysle slušné rošády a zďaleka neobišla ani prémiové značky. Vo vodách Audi tak napríklad z ponuky vypadlo dieselové TT-čku, variant TT S, vrcholný päťvalcová verzia TT RS, zatiaľ čo všetky dvojlitrové TFSI agregáty dostali časticové filtre. Ingolstadt však v rámci faceliftu nenechal nič na náhodu a do portfólia sa opäť nasťahovali spomínané verzie.
Oba karosárske varianty – kupé aj roadster, dostali obmladzujúcu korektúru vonkajších i vnútorných partií. Pozornosť sa upriamuje najmä do ostrej verzie TT RS, ktorá vystupuje po novom ešte agresívnejšie. Tradičnú Single Frame masku zdobí leská čierna farba a zaujímavá štruktúra. Otvory v nárazníkoch sú ešte o čosi väčšie, za nimi sa totiž ukrýva dvojica nových chladičov.
Štandardne dodávané full-LED svetlomety dostali tmavší podklad, za príplatok bude pritom možné siahnuť aj po plne adaptívnej Matrix-LED technológii. Ako je zvykom, TT RS púta pozornosť rozmerným statickým krídlom či dvojicou oválnych koncoviek výfuku, medzi ktorými nechýba difúzor.
Na výber je 8 lakov karosérie či 18 až 19" disky. TT RS Roadster je dodávaný s čiernou plátenou strechou, v ponuke ale nechýbajú ani iné odtiene. V interiéri dominuje minimalistický štýl a 12,3" digitálne budíky Virtual Cockpit. Športové sedadlá zdobí Alcantara s kosoštvorcovým prešívaním, v ponuke si napokon miesto našli aj nové odtiene interiérového podsvetenia.
WLTP zaručilo prítomnosť časticového filtra, stále raritnejší a unikátnejší päťvalec našťastie prežil. O pohon verzie RS sa totiž naďalej stará agregát 2.5 TFSI s výkonom až 294 kW / 400 koní a 480 Nm. O prenesenie sily na všetky štyri kolesá sa stará 7-stupňová prevodovka S-tronic. Výkonnostné parametre naberajú ďalší rozmer v momente, keď uvedieme, že novinka váži len 1 450 kilogramov.
Aj vďaka tomu dokáže TT RS akcelerovať na stovku za 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť je pritom obmedzená na 280 km/h. O brdzenie sa stará vynovená brzdová sústava s ventilovanými kotúčmi. Strmene sú štandardne čierne, za príplatok však môžu dostať červené lakovanie. Samozrejme, v ponuke nechýbajú adaptívne tlmiče Audi Magnetic Ride.