Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
10. septembra 2019 o 8:25
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Audi vyráža dych ďalšou šialenosťou. 600-koňová RS7-čka dá stovku za 3,6 sekundy

Audi vyráža dych ďalšou šialenosťou. 600-koňová RS7-čka dá stovku za 3,6 sekundy
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/high-performance-and-innovative-design-the-all-new-audi-rs-7-sportback-12022" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH AUDI
Uložiť Uložené

Po RS6-ke spoznávame ďalšie osemvalcové Audi.

Je tomu len pár týždňov, čo svetlo sveta uzrelo úplne nové Audi RS6 Avant a nemecká automobilka už má pre nás ďalšiu šialene rýchlu novinku. Nuž, štyri kruhy majú v pláne do konca roka predstaviť až 6 modelov s plaketami RS, nemožno sa teda čudovať, že ostrých audín spoznáme v najbližšej dobe viac než dosť. Teraz je na rade RS7 Sportback druhej generácie.

Ak zoberieme do úvahy modely RS6 Avant a RS7 Sportback, doteraz platilo, že prvý menovaný zastupoval slávne super kombi, zatiaľ čo druhý bol skôr vecou imidžovej záležitosti. Nová RS6-ka i RS7-čka však svojím dizajnom doslova vyrazili dych, preto sa neodvážime povedať, ktorá z osemvalcových noviniek je esteticky zaujímavejšia. Základné črty RS7-čky sme pritom spoznali viac menej v predstihu, keďže RS6-ka sa pomerne prekvapivo hrdí svetlami a vlastne celou prednou časťou z práve odhalenej RS7-čky. 

 

Audi vyráža dych ďalšou šialenosťou. 600-koňová RS7-čka dá stovku za 3,6 sekundy
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Aj tu teda platí, že dizajnéri značne pritvrdili exteriér – so základným Spotbackom sú totožné len predné dvere, strecha a veko kufra, všetko ostatné bolo vyvinuté na mieru. RS7-čka je tak až o 41 milimetrov na každej strane širšia a obúva až 22″ (!) disky. Predný aj zadný nárazník dostali výrazné členenie, ktoré tvoria vystupujúce strieborné lišty, za príplatok ich bude možné zabaliť do čiernej farby, prípadne do plastov vystužených karbónom. 

Odporúčané
Kráska a elegán. Nové Audi A6 a A7 sú výborné autá, majú však jednu spoločnú chybu Kráska a elegán. Nové Audi A6 a A7 sú výborné autá, majú však jednu spoločnú chybu 10. októbra 2018 o 19:25

Prítomnosťou obrovských, až 22″ kolies (pneumatiky 285/35 R22) naznačujú aj citeľne vytiahnuté a nafúknuté blatníky. Štandardné oceľové vŕtané kotúče za príplatok môžu nahradiť karbón-keramické brzdy s kotúčmi s priemerom až 440, respektíve 370 milimetrov. V interiéri sú napokon zmeny len v detailoch – do ponuky sa zaradili nové odtiene kože a dekóry, zatiaľ čo 12,3″ digitálne budíky Audi Virtual Cockpit dostali značne športovejšiu grafiku. Batožinový priestor má 535 litrov

RS7-čka štandardne disponuje progresívnym riadením a adaptívnym vzduchovým podvozkom. Jeho svetlá výška sa mení automaticky vzhľadom k rýchlosti – nad 120 km/h sa zníži o 10 milimetrov, naopak, ak je treba, svetú výšku je možné navýšiť o 20 milimetrov.

Audi vyráža dych ďalšou šialenosťou. 600-koňová RS7-čka dá stovku za 3,6 sekundy
Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Samozrejme, highlightom je dvakrát preplňovaná 4-litrová V8-čka s celkovým výkonom až 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 800 Nm. Novinka pritom disponuje mild-hybridnou technológiou, ktorej základom je 48 V hlavná palubná sieť. V prípade ideálnych podmienok tak dokáže pekelný kombík v rozmedzí od 55 do 160 km/h plachtiť s vypnutým motorom, pričom štart-stop sa aktivuje už pri rýchlosti cca 22 km/h.

Ako tomu bolo už aj doteraz, pri pokojnej jazde je možné odpojiť polovicu valcov, čo vo výsledku znamená ušetrenie približne 0,8 litra paliva na 100 km. Automobilka uvádza, že RS7 Sportback dokáže akcelerovať na stovku len za 3,6 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 250 kilometrov v hodine.

Zákazník si ale môže priplatiť za paket Dynamic Package, ktorý navýši maximálku na 280 km/h, respektívne za paket Dynamic Plus Package, kedy sa vie ručička zastaviť až na rýchlosti 305 km/h. Samozrejme, svoju úlohu na tom zohráva nielen samotný agregát, 8-stupňová automatika, ale aj pohon quattro. Ten uprednostňuje zadnú nápravu v pomere 40:60, pričom v prípade potrieb vie preniesť 70 % výkonu na prednú, respektíve 85 % výkonu na zadnú nápravu.

Domov
Zdieľať
Diskusia