Predposledná novinka s plaketami RS pre tento rok je realitou.
Aj napriek tomu, že automobilový svet sa posledné mesiace uberá skôr cestou elektrických modelov a ani Audi nie je výnimkou, nemecká automobilka nám na sklonku posledných týždňov predstavuje jeden športový model za druhým. Okrem chuťoviek ako RS6 Avant, RS7 Sportback či RS Q3 a RS Q3 Sportback prichádza z Ingolstadtu ďalší počin s plaketami RS. Privítajte novú RS4-ku Avant.
Gro dizajnových zmien sa odohráva v prednej časti, kde si miesto našiel nielen ešte agresívnejší nárazník s väčšími otvormi na prívod vzduchu, ale aj úplne nové svetlá. Tie zmenili nielen svoju grafiku, ale aj samotný tvar. Ako je pri modeloch RS zvykom, ich vnútro je zabalené do čierneho podkladu. Podstatné je však to, že ide o špičkovú Matrix-LED technológiu, ktorá ma zaujať nielen svojím prepracovaným vizuálom, ale hlavne funkcionalitou.
Pekelný kombík strednej triedy má síce o pár centimetrov vytiahnuté blatníky, v porovnaní s väčšou RS6-kou je ale bodykit predsa len o čosi umiernenejší. K dispozícii sú 19" disky, za príplatok je však možné siahnuť po väčšom obutí. Naďalej pritom platí nielen to, že vzadu sa nachádzajú len dve, no za to naozaj veľké oválne koncovky výfuku, ale aj fakt, že RS4-ka bude dostupná výhradne v karosárskej verzii Avant.
Najväčšou novinkou v interiéri je stredová obrazovka infotainmentu MMI, ktorá má po novom až 10,1", natočená je pritom decentne na vodiča. Vzhľadom k tomu, že displej je plne dotykový, zo stredového tunela sa už vytratil otočný ovládač. V kokpite napokon nechýbajú športovo vyzerajúce dekóry a detaily, nové športové sedadlá s výraznejším bočným vedením alebo Alcantarou pokrytý 3-ramenný multifunkčný volant. 12,3" digitálne budíky Audi Virtual Cockpit sú štandardom, pre verziu RS4 je ale nový akýsi športový vizuál, ktorého podstatou je centrálne umiestnený rýchlomer.
To najpodstatnejšie je samozrejme pod kapotou. O pohon RS4-ky sa stará 2,9-litrový benzínový šesťvalec TFSI naladený na výkon 331 kW / 450 koní a 600 Nm. Dvakrát preplňovaná jednotka dokáže tak rodinný kombík katapultovať na stovku za 4,1 sekundy. Ručička na tachometri sa zastaví až na hranici 250 km/h, aj to len za predpokladu, že majiteľ nesiahol po príplatkovom balíku, ktorý maximálnu rýchlosť posunie vyššie.
Asi ťa neprekvapíme, ak napíšeme, že model RS4 Avant ja štandardne dodávaný s pohonom všetkých štyroch kolies quattro, o sprevodovanie sa pritom stará 8-stupňová prevodovka Tiptronic. Domáce cenové relácie nepoznáme, avšak na oficiálnej stránke Audi sa píše, že modernizovaný model RS4 Avant bude na nemeckom trhu štartovať s cenovkou od 81 400 €. K oficiálnym predajcom novinka zavíta už v priebehu tohto decembra.