Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
6. mája 2019, 14:49
Čas čítania 14:40
Jakub Paulík

Pavel Kacerle pracuje pre Marvel. V dome Roberta Downeyho Jr. cvičil kung-fu a na Asgarde pracoval 15 hodín denne (Rozhovor)

Pavel Kacerle pracuje pre Marvel. V dome Roberta Downeyho Jr. cvičil kung-fu a na Asgarde pracoval 15 hodín denne (Rozhovor)
Zdroj: Archív: Pavel Kacerle
REFRESHER AVENGERS: ENDGAME MARVEL MARVEL FILMY A SERIÁLY
Uložiť Uložené

Ako reagujú ľudia, keď okolo kráča sám veľký George Lucas?

30-ročný Čech Pavel Kacerle je odborníkom na vizuálne efekty a zakladateľom start-upu Smashbuster, ktorý pracoval na viacerých filmoch od Marvelu, ako Spider-Man: Homecoming, Captain Marvel, Avengers: Age of Ultron, Captain America: The Winter Soldier či Thor: The Dark World.

S Pavlom sme sa rozprávali o náročnej práci na tvorbe Asgardu či o príhode z pľacu, kedy policajti takmer zastavili natáčanie Spider-Man: Homecoming. Pavel nám ďalej porozprával aj tom, ako Robert Downey Jr. zmenil jeho život a ako trénoval kung-fu v jeho garáži.

V rozhovore nám nezabudol opísať svoje dojmy zo svetových tvorcov, akými sú Christopher Nolan či George Lucas. No a spomenul taktiež menšiu nemilú príhodu s kráskou Scarlett Johannsson.

Mali sme napríklad Spider-Mana, ktorý bol priviazaný na autobuse okolo Brandenburskej brány v Berlíne, a keď to zbadali ľudia z okolia, mysleli si, že ide o nejakého šialenca, tak samozrejme volali hneď na políciu.

James Gunn a Pavel Kacerle

Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne
Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne Zdroj: Archív: Pavel Kacerle
V tomto článku si prečítaš:
  • O skúsenostiach s Christopherom Nolanom či Georgeom Lucasom a o nepríjemnom zážitku so Scarlett Johansson
  • Prečo musel Pavel na tvorbe Asgardu pracovať od pondelka do nedele 15 hodín denne
  • O zábavnej príhode z natáčania Captain Marvel, kedy stretol ďalšieho rodáka z Čiech
  • Ako sa Pavel dostal k tréningu bojového umenia v garáži Roberta Downeyho Jr. a prečo nechce so slávnym hercom nikto bojovať
  • O príhode z natáčania Spider-Man: Homecoming, kedy polícia chcela prerušiť natáčanie
  • O prísnom režime Marvelu, kedy môžu za jedno šliapnutie vedľa človeka ihneď vyhodiť

Pracoval si často na pľaci, kde si stretol známe osobnosti z biznisu. Kto na teba spravil najlepší dojem?

To je zaujímavá otázka. Myslím, že Christopher Nolan. Keď som robil v štúdiu, ktoré sa volá Double Negative, pracoval som na sci-fi Jupiter Ascending (Jupiter na vzostupe) s Channingom Tatumom a Milou Kunis. Snímka nebola síce tak úspešná, ale v tej dobe dané štúdio pracovalo aj na filme Interstellar. A ja som mal tú možnosť vidieť ako Christopher Nolan pracuje s ľuďmi a ako spracováva komentáre od VFX artistov.

Odporúčané
RECENZIA: Madame Web je najslabšia komiksovka za posledné roky RECENZIA: Madame Web je najslabšia komiksovka za posledné roky 15. februára 2024, 16:30

A jeho prísun bol skutočne neuveriteľný. Nolan totiž digitálne efekty využíva len v tých najkritickejších momentoch. Ten človek vidí svet úplne inak ako my. Stráviť s ním v jednej budove celé dva mesiace bola skutočne najinšpiratívnejšia skúsenosť. Osobne som na Interstellar nepracoval, ale moji kamaráti áno a veľmi si to pochvaľovali. Christopher Nolan je pre mňa číslo jedna.

Marvel má najprofesionálnejší tím, aký som kedy videl. Tá organizácia je na strašne vysokom leveli.

Čo vraveli tvoji kolegovia na Nolanovu osobnosť?

Títo ľudia sú strašne zaujímaví, pretože okolo nich ide akási aura. Napríklad najväčšiu aura, akú som kedy videl, teda okrem Roberta Downeyho Jr., má hlavne George Lucas. Keď ide štúdiom, všetci sa snažia pozerať do monitorov, ale je skutočne viditeľné, ako ho očami nenápadne sledujú.

Ale Nolanova alebo Lucasova osobnosť sa veľmi ťažko hodnotí, pretože oni ti ju nikdy neukážu. Predstavia sa ti so svojou profesionálnou maskou a ich pravú tvár jednoducho nevidíš. Aj keď si s nimi každý deň v štúdiu, tak ťa k sebe nepustia. Mám aj nemilú skúsenosť, že keď som chcel pozdraviť Scarlett Johansson, len nad tým mávla rukou. Väčšina ľudí z brandže je však absolútne profesionálna, a keď som spolu s nimi na pľaci, správajú sa ku mne ako k seberovnému, čo veľmi pomáha.

Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne
Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne Zdroj: Archív: Pavel Kacerle

Scarlett teba a kolegov odignorovala?

To bola taká zložitejšia situácia z červeného koberca. Christopher Townsend, vedúci VFX oddelenia Marvelu (poznámka redaktora – Overall Visual Effects Supervisor), sa snažil zastavovať hercov, aby si s nami podali ruky, a ona nemala záujem, ale to je ťažké hodnotiť. To bola taká sekunda na koberci, že sa ponáhľala a nemala na nás čas.

Odporúčané
Johnny Depp ako Daredevil a Megan Fox ako Catwoman. Takto by vyzerali hollywoodske hviezdy v komiksových filmoch podľa AI Johnny Depp ako Daredevil a Megan Fox ako Catwoman. Takto by vyzerali hollywoodske hviezdy v komiksových filmoch podľa AI 24. januára 2024, 9:30

Slávne osobnosti majú toľko pozornosti od všetkých ľudí na svete, že si vybudujú svoj tunel a už ostatných nevidia. V tom svetovom merítku mám pre to určite pochopenie. V slovenskom a českom merítku je to samozrejme niečo iné. V prvom prípade, keď takí svetoví herci niekam prídu, tak po nich ihneď všetci idú. A to je skutočne smutný obraz toho, v akom svete daní ľudia žijú.

Keď som bol napríklad v Los Angeles, bolo mi ponúknuté, aby som trénoval wing chun, čiže kung-fu. Najprv mi to samo o sebe prišlo nezaujímavé, ale keď mi povedali, že to je u Downeyho doma, presnejšie v jeho garáži, tak ma to veľmi zaujalo a potom som tam 3 roky trénoval.

Pred približne tromi rokmi sme s tebou robili rozhovor, v rámci ktorého sme preberali tvoje pracovné skúsenosti aj život v USA. Na akých projektoch si za posledné 3-4 roky stihol pracovať?

Tak spomenul by som hlavne Spider-Man: Homecoming a v niektorých maličkostiach som pomáhal aj na Captain Marvel, ale to som ani nebol zapísaný medzi tvorcov. Tam išlo skôr o okrajovú prácu, kde som nerobil nejaké konkrétne zábery.

Ktorý zo svojich projektov v rámci celej kariéry by si označil za najnáročnejší a ktorý za najväčšiu pracovnú skúsenosť?

Najnáročnejší projekt bol rozhodne Thor: Dark World, pretože práca na Asgarde bola mimoriadne zložitá. Robili sme od pondelka do nedele, od 09:00 do 00:00 a skutočne nám „horelo za ušami“. Celkovo sme veľmi nestíhali a film už mal ísť do kina, takže to bolo problematické. A najväčšia výzva alebo pracovná skúsenosť bola rozhodne práca na Iron Man 3, pretože to bol prvý film od Marvelu, na ktorom som robil. To mi zmenilo kariéru, pretože som sa stihol pridať do Marvelu, keď začal naberať na dychu.

Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne
Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne Zdroj: Archív: Pavel Kacerle

Stretol si sa pri práci pre Marvel s Čechmi a Slovákmi? Alebo patríš skôr k výnimkám?

Ale áno, zopár ich tam je. Mám aj takú zábavnú historku z natáčania Captain Marvel v Los Angeles. Keď som bol na pľaci, chodil som okolo množstva kamier a zrazu som na jednej z nich videl nalepený český štátny znak. Dosť som sa čudoval, a preto som zavolal kamarátom z Lucasfilmu a oni mi povedali, že by to mal byť kameraman Ondřej Kubíček. Poslali mi teda nejaké jeho fotografie a ja som si podľa nich vyhliadol človeka, ktorý sa na muža z fotografií celkom podobal, a tak som sa ho spýtal, či nie je náhodou Čech (smiech). No a naozaj to bol on, tak sme sa dali do reči.

Ja to vidím takto – pokiaľ bude za kormidlom Kevin Feige, Louis D'Esposito a Victoria Alonso, tak sa nebojím toho, že Marvel nebude doručovať ďalší kvalitný materiál.

Ako dlho trvá robota na veľkých marvelovkách, ako napríklad Infinity War či Endgame? Kedy na prácach začínate a končíte?

Tie boli veľmi špeciálne, pretože to samotné natáčanie začínalo niekedy na začiatku roku 2017 a produkcia vizuálnych efektov započala v lete daného roku. Infinity War a Endgame sa robili zároveň. Najprv sa pracovalo na vizuálnych efektoch Infinity War a celý tím následne preskočil na Endgame. Čiže sa tu bavíme o roku a pol až dvoch rokoch práce na vizuálnych efektoch v niekoľkých tímoch a lokalitách.

Odporúčané
Filmový september v kinách Filmový september v kinách 1. septembra 2013, 19:10

Existujú skupiny vfx artists, ktoré začínajú pracovať osobitne na traileroch, aby boli niektoré zábery čo najrýchlejšie hotové a pripravené pre marketingové oddelenie?

Trailery majú vlastné deadliny a množstvo nedokončených efektov, ktoré sa neskôr prerábajújú pre finálny film. Preto sa veľakrát stane, že záber v traileri vyzerá úplne inak, ako vo finále, čo je ale úplne normálne. A áno, sú na to pridelené špeciálne tímy.

Kto určuje o aké zábery pôjde? Režisér, marketingové oddelenie alebo úplne niekto iný?

V Marveli o tom rozhodujú producenti a režiséri. Je to tímová práca a producenti už majú mnohé skúsenosti z predošlých filmov. Režisér má ale samozrejme najväčšie slovo. K veci môže ďalej niečo povedať aj markentingové oddelenie. Celkovo teda ide o tímovú prácu. Nie je to tak, že by jeden človek držal palec na spúšti. Režisér síce nad týmto všetkým stojí, ale pracuje sa v tíme.

Urobili ste za posledných 5 rokov nejakú scénu, o ktorej ste si mysleli, že sa nedá spraviť? Dá sa povedať, že technika skutočne pokročila? Alebo ide skôr o to, že má Marvel naozaj veľké množstvo peňazí?

Zažil som množstvo scén, kde sa hovorilo, že sa nebude vedieť, ako to technicky vyriešime, ale pracujú na tom skutočne profesionálne tímy a ešte som sa nedostal do fázy, kedy sme klientovi museli povedať, že určitú vec nevieme vyriešiť. To sa mi nestalo pri žiadnom filme, každá tá scéna vždy našla nejaké riešenie. Aj keď to niekedy býva náročné, nestretol som sa s tým, že by v tejto oblasti bolo niečo nemožné.

V Marveli si vraj musel pracovať aj na tvári Roberta Downeyho Jr. Nebol si následne jeho prítomnosťou vo filme až „prejedený“?

U Roberta nie, ja som totiž jeho veľký fanúšik, to by mi nikdy nevadilo (smiech). A navyše Robert Downey Jr. bol pre mňa v posledných desiatich rokoch veľmi kľúčový. Takže tam to vôbec neomrzí, naopak je človek rád, že s niečim takým môže pracovať.

Robil si aj na tvári iných členov Avengers?

Aj na Captain Americovi, Ant-Manovi, Spider-Manovi. Pri všetkých tých filmoch som musel veľmi pracovať s hlavnými postavami.

Máš aj nejakú obľúbenú postavu, na ktorej si musel pracovať?

Viem, že to nie je veľmi originálne, ale opäť spomeniem Iron-Mana. Robert Downey Jr. je totiž naozaj veľmi zásadný pre všetko, čo som robil v posledných desiatich rokoch, a to nielen okolo VFX. Keď som bol napríklad v Los Angeles, bolo mi ponúknuté, aby som trénoval wing chun, čiže kung-fu. Najprv mi to samo o sebe prišlo nezaujímavé, ale keď mi povedali, že to je u Downeyho doma, presnejšie v jeho garáži, tak ma to veľmi zaujalo a potom som tam 3 roky trénoval.

Stihol si s Downeym zápasiť?

On údajne na tie tréningy chodí, no sparing som s ním doposiaľ nestihol. Ale on je aj tak posledné roky veľmi vyťažený, takže sa tomu nečudujem. Ale hádam raz budem mať tú česť. Ľudia mi aj tak hovorili, že cvičiť s ním je veľmi náročné. Pretože on trénuje tvrdo a svedomito. Ale ľudia sa proti nemu boja ísť nejak agresívne, pretože by ho mohli zraniť, čím by spomalili produkciu filmov za desiatky miliónov dolárov.

A keď máš teda Roberta najradšej, čo vravíš na jeho záver v Endgame?

Myslím si, že Endgame bolo úplne epickým vyvrcholením všetkých filmov. A ukončiť príbeh Tonyho Starka s hláškou „I'm Iron Man“, s ktorou celá táto sága začala, bolo skrátka skvelé. Čo ma ale trochu ako fanúšika trápi, je ukončenie príbehu Captaina Americu. No je to iba môj osobný názor a možno som to zle pochopil. V každom prípade by som mal na režiséra niekoľko otázok.

Boli tam určite nejaké logické nezrovnalosti, s ktorými mali fanúšikovia problémy.

Ako technicky to chápem, ale Iron Manovi venovali obrovskú časť filmu, aby si diváci mohli prejsť tou emotívnou turbulenciou, no v prípade Captaina Americu mi ten koniec prišiel taký silený a odchádzal som s otáznikom v hlave, či to bolo ideálne zakončenie. Ale inak k bratom Russovcom prechovávam absolútny rešpekt a ich práci tlieskam.

Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne
Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne Zdroj: Archív: Pavel Kacerle

Ako hodnotíš celkovú prácu s Marvelom?

Marvel má najprofesionálnejší tím, aký som kedy videl. Tá organizácia je na strašne vysokom leveli. Najviac to je vidieť, keď ide o natáčanie v teréne. Keď sa natáča v uzavretých setoch, tak je to celkom relax, pretože sa vie, že keď sa niečo pokazí, tak sa to natočí znova. Ale keď sa nakrúca v meste, kde treba uzavrieť nejakú ulicu, tak je to všetko strašne časovo obmedzené. Všetko musí fungovať vyslovene na sekundy. Mali sme napríklad Spider-Mana, ktorý bol priviazaný na autobuse okolo Brandenburskej brány v Berlíne, a keď to zbadali ľudia z okolia, mysleli si, že ide o nejakého šialenca, tak samozrejme volali hneď na políciu. Policajti prišli a chceli zrušiť natáčanie.

Čo sa týka Thora (smiech), no... bol celkom zaujímavý. Bolo sa však ťažké odpútať sa od toho, že Thor bol ten hrdina, ktorý doručoval božskú silu, vždy sme ho videli ako superhrdinu a potom príde takáto drastická zmena.

Takáto práca určite podlieha prísnemu režimu. Máš nejaký príklad, kedy si bol ty alebo tvoj kolega za určité chyby pokarhaný?

To sa stáva často, ale je to súčasť výroby filmu. Každý robíme chyby. Tých technických chýb, ktoré sa môžu stať, je veľa. Ale niečo konkrétne si nevybavujem. Väčšinou na mojej pozícii robia aj ďalší dvaja či traja ľudia, tak sa navzájom kontrolujeme. Ty máš ale vlastne iba jedinú šancu byť na tom natáčaní v rovnakej situácii. Keď skončí natáčanie, ta lokácia nebude nikdy vyzerať tak, ako počas natáčania. Takže si veľmi nemôžeš dovoliť šliapať vedľa. Keď sa to stane, tak ťa vyhodia. Mne sa to teda našťastie ešte nestalo.

Odporúčané
Ferrari F12 Berlinetta s úpravou od firmy DMC: 764 koní! Ferrari F12 Berlinetta s úpravou od firmy DMC: 764 koní! 11. apríla 2013, 13:37

Čo je tvojou konkrétnou prácou na pľaci?

Ľudia od VFX na sete fungujú ako zberatelia referencií. Ako príklad môžem dať Spider-Mana skákajúceho z nejakej strechy. Neskôr si režisér môže zmyslieť, že tá budova bude mať o dve poschodia viac. Alebo že sa mu na danej budove niečo nepáči. A ty to musíš všetko zaznamenať, zozbierať, mať všetky informácie o konkrétnej budove.

Je tam tím ľudí, ktorý tie lokácie fotí, zbierajú data o tom, aké bolo svetlo, aké boli Spider-Manove pohyby. Lebo to, že Spider-Man naznačí skok z budovy, ešte neznamená, že sme skutočne natočili skok z budovy. Vtedy sa má práve zmeniť na digitálnu postavu. My teda musíme sledovať jeho pohyby a mechaniku, ako to hrá, aby sme atribúty toho herca predali postave.

Čiže sedieť len za počítačom a pracovať na digitálnych efektoch v rámci tejto práce nestačí.

To už je druhá fáza. Treba mať data z reálnej lokácie. Pretože ak nevieš, aká je budova veľká, nemáš ju ako dôveryhodne vybudovať. Takže práca v teréne je veľká príprava na to, čo sa potom deje v ďalšej fáze za počítačom.

Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne
Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne Zdroj: Archív: Pavel Kacerle

V minulom rozhovore si nám spomínal, že tvojím cieľom do budúcna je spojiť svoju prácu s Marvelom. Na sociálnych sieťach si však nedávno napísal, že Endgame je pre teba oficiálne zakončenie VFX kariéry. Kam teda tvoje kroky poputujú ďalej?

Endgame je pre mnohých ľudí z Marvelu bodkou za ich pôsobením s Marvelom. Je to skrátka časť života, ktorú do toho investovali a chcú nejakú zmenu. Ja to vnímam rovnako, Endgame je nádherné zakončenie, spojuje všetky filmy, na ktorých sme robili, ale rozhodol som sa posunúť ďalej. Endgame bol projekt, ktorý budil obrovské emócie aj na hlavných vedúcich miestach.

Odporúčané
Marvel chce oživiť pôvodných Avengerov v novom filme. Nedarí sa im a trápi ich zlá kvalita filmov a seriálov Marvel chce oživiť pôvodných Avengerov v novom filme. Nedarí sa im a trápi ich zlá kvalita filmov a seriálov 2. novembra 2023, 11:00

Nevravím, že sa do VFX brandže nikdy nevrátim, ale aktuálne sa chcem venovať tomu, aby sme vytvorili projekty, kde umelcom zo Slovenska a Česka vieme umožniť prepojenie na veľké zahraničné značky. Pretože v našich krajinách je obrovské množstvo talentovaných ľudí, ktorí sa majú problém presadiť.

DC, ktorý je historicky starší, než Marvel, to potom nenesie príliš dobre. Ale má obrovskú silu, a ten talent, ktorý dali do nových filmov, môže ľahko prekvapiť, a DC by sa mohlo veľmi rýchlo dostať hore.

Konkrétne na Endgame si nepracoval. V rámci Marvelu si ale robil na snímkach, ako Captain America: Winter Soldier, Thor: The Dark World, Avengers: Age of Ultron a podobne. Pracoval na Endgame tím vizuálnych špecialistov, ktorých poznáš? A ako hodnotíš ich prácu?

Na Endgame som nepracoval, pretože keď sa natáčal Infinity War a Endgame, tak sa nakrúcal Captain Marvel. A náš tím sa zaoberal práve týmto filmom. A myslím, že v dnešnej dobe sú vizuálne efekty na takej úrovni, že málokedy vidím nejakú vyslovene zle spravenú scénu. A v Endgame neboli príliš miesta, s ktorými by som mal problém. Tá práca bola naozaj fantastická.

Ktorú scénu z Endgame si si z pohľadu diváka aj odborníka najviac užil?

To bude určite ten ikonický snap na konci. Vo chvíli, kedy Iron Man ukradol Thanosovi všetky Kamene nekonečna, Thanos luskol do prázdna a Iron Man preniesol svoju vetu, tak to bol vyslovene vrchol celého toho cyklu.

Kto vie, či by si povedal to isté, aj keby si nebol Robertov veľký fanúšik.

Ako jasné, môžem povedať, že tam bolo aj množstvo iných momentov, kedy som si povedal jednoducho vau. To, že usekli Thanosovi hneď v úvode hlavu (smiech), to mi prišlo skutočne morbidné a bol som v šoku. Vidieť Thorovu zmenu, tak to ma tiež celkom šokovalo.

Odporúčané
KOMENTÁR: Marvel sa totálne potopil už pred Secret Invasion. Lepšie seriály by nakrútila aj Markíza KOMENTÁR: Marvel sa totálne potopil už pred Secret Invasion. Lepšie seriály by nakrútila aj Markíza 3. augusta 2023, 10:30

Ja som o týchto veciach dopredu nevedel. Veľakrát som sa pred premiérou dostal k mnohým dejovým zápletkám, ale tieto momenty zostali predomnou uchránené, takže som si ich plnohodnotne užil s fanúšikmi v kine. Páči sa mi, že Russovci sa dostali do bodu, kedy nemajú problém ísť do kontroverzných momentov tak, aby vytvorili okolo filmu diskusiu.

Ale to je práve to, s čím Russovci pracovali, chceli to poslať do extrému a ja si myslím, že to spravili dobre, aby vznikla diskusia.

A ako ty osobne vnímaš poňatie Thora a Hulka, ktoré fanúšikov celkom polarizovalo?

To je ťažké. Je jasné, že napríklad Hulk sa dlhodobo vyvíja. Keď sme ho v Thor: Ragnarok počuli prvýkrát kontinuálne hovoriť, tak množstvo fanúšikov bolo zmätených, pretože nikdy predtým to nebolo také výrazne. V Marveli ale mali ťažkú rolu, pretože pre prvé filmy to fungovalo tak, že Hulk je veľká beštia, ktorá nehovorí. Neskôr sa ale ich postavy dostávali do momentov, kedy potrebovali s divákmi zdielať viac informácií. Marvel sa teda týmto spôsobom pokúsil zhostiť daný element a či to spravili správne, to už nechám na ľuďoch.

Dizajnovo tam bolo naozaj veľa zmien. U postáv, ako Hulk, ktoré sú celé robené CGI, je vývoj zložitejší, než napríklad u Iron Mana. Bola to určite veľká výzva. Čo sa týka Thora (smiech), no... bol celkom zaujímavý. Bolo sa však ťažké odpútať sa od toho, že Thor bol ten hrdina, ktorý doručoval božskú silu, vždy sme ho videli ako superhrdinu a potom príde takáto drastická zmena.

Odporúčané
Komentár: To fakt nikoho z Avengerov nezaujíma, že z planéty Zem trčí už niekoľko rokov obrovský vesmírny boh? Komentár: To fakt nikoho z Avengerov nezaujíma, že z planéty Zem trčí už niekoľko rokov obrovský vesmírny boh? 14. júla 2023, 13:30

Ale to je práve to, s čím Russovci pracovali, chceli to poslať do extrému a ja si myslím, že to spravili dobre, aby vznikla diskusia. Pretože je veľmi dôležité, aby sa po filme takáto diskusia viedla. Keď si po filme ľudia povedia, že bolo to okej a nevedú žiadnu diskusiu, to je zlý film. A Thor definitívne vyvolal emócie a diskusiu (smiech).

Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne
Nadaný Čech z Marvelu: U Roberta Downeyho Jr. som trénoval kung-fu, na Asgarde sa pracovalo 15 hodín denne Zdroj: Archív: Pavel Kacerle

Máš nejaký svoj odhad, kedy sa asi marvelovky dočkajú svojho konca? Aktuálne sa im síce extrémne darí, podobné úspechy však nemôžu trvať večne.

Ja to vidím takto – pokiaľ bude za kormidlom Kevin Feige, Louis D'Esposito a Victoria Alonso, tak sa nebojím toho, že Marvel nebude doručovať ďalší kvalitný materiál. Pretože som videl plány na ďalšie projekty a množstvo tých filmov je jednoducho skvelých. Nebojím sa teda toho, že by Marvel v najbližších rokoch upadal.

Hlavnú silu teda vidíš najmä vo vedení Marvelu?

Áno. Vieš čo mi to pripomína? Taký ten syndróm Steva Jobsa. Kým bol pri kormidle on, stále to bol skutočne ten Apple, za ktorým ľudia išli. Teraz ide o prémiovú firmu, ale už to nemá také to niečo extra. A práve niečo podobné do Marvelu priniesol Kevin Feige, keď to celé prebral. A pokiaľ to drží on, tak sa vôbec nebojím, že by to upadlo. Samozrejme sa ale môžem mýliť, je to len môj osobný názor.

Odporúčané
Givenchy žraločí zub s parádnou cenovkou Givenchy žraločí zub s parádnou cenovkou 16. septembra 2012, 18:11

Ako vnímaš konkurenciu od DC? Myslíš, že by sa ich filmy mohli niekedy dostať na úroveň Marvelu?

DC sa trochu hľadá v tom, čo chcú sprostredkovať. Doteraz im to príliš nefungovalo, a preto nás v najbližšej dobe čaká strašne veľa reštartov. Napríklad Joker, ktorý nebude súvisieť s predchádzajúcou dejovou líniou. Myslím, že majú dosť náročnú situáciu, špeciálne preto, že Marvel generuje miliardy a miliardy dolárov. DC, ktorý je historicky starší, než Marvel, to potom nenesie príliš dobre. Ale má obrovskú silu, a ten talent, ktorý dali do nových filmov, môže ľahko prekvapiť, a DC by sa mohlo veľmi rýchlo dostať hore.

V LA som nemal ani tak florbal či hokej, ale chodieval som behať alebo posilňovať. No a taktiež som robieval spomínané kung-fu u Roberta, čo ma vytiahlo z veľmi psychicky náročného momentu.

Keď som ťa kontaktoval, nachádzal si sa v Česku, žiješ pritom v USA. Kvôli čomu si pricestoval domov? Išlo o prácu alebo si bol iba pozrieť rodinu?

Prišiel som kvôli práci, pretože pracujeme na start-upe Smashbuster, ktorý má projekt s názvom Live Penalty. Ten už ako z názvu vyplýva súvisí s futbalovým prostredím a aktuálne vyjednávame s jedným veľkým českým klubom na to, aby sme s nimi dokončili prototyp. V podstate ide o futbalový projekt, ktorý je zameraný na marketingovú propagáciu klubu.

Odporúčané
Sony kúpilo Spider-Mana pred 25 rokmi za smiešnych 7 miliónov dolárov. Odvtedy im zarobil miliardy Sony kúpilo Spider-Mana pred 25 rokmi za smiešnych 7 miliónov dolárov. Odvtedy im zarobil miliardy 7. júna 2023, 14:00

Aby som to polopatisticky vysvetlil – máme reálny stroj, ktorý strieľa reálne lopty na skutočnom štadióne. Ten môžeš ovládať na diaľku cez svoj telefón. Napríklad keby si bol fanúšik Barcelony z Japonska, tak by si mal možnosť zahrať si penalty proti skutočnému brankárovi Realu Madrid a vďaka live videu by sme ťa prepojili.

Ukážka toho, ako Live Penalty vlastne funguje

V rámci Smashbuster sme už robili niekoľko projektov, ktoré boli venované Marvelu. Jeden z nich sa volal Baby Groot, čo bolo vlastne na diaľku ovládané mini autíčko so silikónovým panáčikom malého Groota s 360° kamerou. Cieľom bolo, aby mohli ľudia z celého sveta toto autíčko s Grootom ovládať na červenom koberci pri premiére Guardians of the Galaxy 2. A vďaka tej 360° kamere by si dokázali užiť atmosféru z červeného koberca a narážať s autíčkom do celebrít (smiech).

Potom sme robili projekt pre Spider-Man: Homecoming, čo bol taký bubeník Spider-Man, ktorý udieral na bicie podľa toho, ako ľudia komentovali. Každý jeho úder bol spojený s konkrétnym emoji, a keď si napísal do komentáru nejaký emoji, Spider-Man podľa toho hral. Obidva menované projekty boli úspešné. Baby Groot v čase spustenia dosiahol sledovanosť približne 7 miliónov ľudí. A Spider-Man bol behom prvých 45 minút na stránke, ktorá mala 1,5 milióna lajkov, sledovaný až na 900 tisíc zariadeniach.

Ako často sa vraciaš do Česka? A čo ti na tvojej domovine najviac chýba?

V Českej republike som nebol rok a pol a najviac mi chýbajú samozrejme ľudia. A to je aj hlavný dôvod, prečo sem väčšinou pricestujem, pretože čas beží, život beží a je pre mňa veľmi dôležité, aby som bol vo fyzickom kontakte s blízkymi.

A čo taká česká kuchyňa či pivo?

Tak česká kuchyňa sa dá vo svojej podstate zohnať na rôznych miestach vo svete v dobrej kvalite, čiže určite sa vyslovene nevraciam priamo kvôli tomu, ale mohol by som povedať, že mi v USA chýbajú české dievčatá (smiech). A obecne sa zrovnávať s tými kultúrnymi rozdielmi v zahraničí vie byť náročné.

V minulom rozhovore si spomínal, že sa vo voľnom čase veľmi rád venuješ športom, ako florbal či hokej. Zostali ti tieto koníčky aj naďalej?

Rozhodne. Pre mňa je to fyzické vyťaženie veľmi dôležité, čistím si tým hlavu. V LA som nemal ani tak florbal či hokej, ale chodieval som behať alebo posilňovať. No a taktiež som robieval spomínané kung-fu u Roberta, čo ma vytiahlo z veľmi psychicky náročného momentu. Pre mňa je ten pohyb základ ako prežiť. Aj teraz v Prahe som chodil do posilňovne, potrebujem tú fyzickú záťaž, aby som sa cítil zdravý telesne aj duševne.

Domov
Zdieľať
Diskusia