Podľa neho je to len otázkou času. Vypýta si ich mladá generácia.
Elektronické športy, teda turnaje v multiplayerových počítačových hrách, sú nepochybne obrovský biznis. Svedčí o tom napríklad posledný Svetový pohár vo Fortnite, kde sa rozdeľovalo až 30 miliónov dolárov. Príliš pritom nezaostávajú ani ostatné hry.
Web TMZ Sports navyše cituje Ninju, jedného z najznámejších streamerov na platforme Twitch, ktorý však už prešiel ku konkurenčnému Mixeru.
Ten vraví, že je len otázkou času, kedy sa on-line hry dostanú až na Olympijské hry medzi atletiku, plávanie, tenis a ďalšie fyzicky oveľa náročnejšie zápolenia.
„Podľa mňa je to len otázkou času, kým to mladšia generácia, ktorá fandí e-športom a rada sleduje hry, bude chcieť. Potom to budú chcieť aj televízne spoločnosti,“ vraví Ninja, ktorý je tiež presvedčený, že v tejto disciplíne bude dominovať najmä Južná Korea a Japonsko, spolu s Brazíliou, čím samozejme narážal na veľký počet hráčov Counter-Strike z tejto juhoamerickej krajiny.
Ninja a reportér TMZ ale zabúdajú na jeden dôležitý fakt. Hoci súčasné počítačové hry na najvyššej profi-úrovni určite vyžadujú nemalú dávku tréningu a talentu, vo väčšine z nich je stále ústrednou témou (virtuálne) zabíjanie protivníkov.
Nie je teda úplne jasné, ako by tento fakt zapadal do celej ideológie Olympijských hier a či by proti takejto "propagácii násila" naopak Medzinárodný olympijský výbor ostro neprotestoval.