Elegantná štúdia púta pozornosť na autosalóne vo Frankfurte.
O ďalšiu z hviezd tohtoročného autosalónu vo Frankfurte sa postarala značka Mercedes-Benz, ktorá si nielen pre návštevníkov pripravila pozoruhodný elektromobil.
Síce ide len o koncept, jeho úlohou je jasne naznačiť, čo nás čaká v podaní stuttgartskej značky v nasledujúcom období. Štúdia Vision EQS totiž slúži ako akýsi predobraz toho, akým smerom sa automobilka chystá rozšíriť elektrické portfólio EQ.
Po modeloch EQC a EQV tak spoznávame budúcu podobu luxusného elektromobilu, ktorý bude v zmysle názvoslovia odvodený od triedy S. Samotná značka informuje, že štúdia Vision EQS vyjadruje jasné posolstvo zachovania vysoko kvalitných vozidiel a nezávislého jazdenia.
Vďaka svojim natiahnutým proporciám v tvare luku sa pritom očividne snaží posunúť svoj dizajn progresívneho luxusu na novú úroveň. Je zrejmé, že v tomto momente ide len o futuristicky vyzerajúci koncept, základný tvar karosérie by sa ale mal skôr či neskôr pretaviť do reality.
Snahou dizajnového tímu bolo farebne odlíšiť časti karosérie, čo vo výsledku vytvára dojem, že nad strieborným telom vozidla sa vznáša plocha sklenenej krajiny, keďže od vrchnej čiernej časti sa perfektne odáža okolie. Celý vrchný panel pritom elegantne od zvyšku karosérie delia efektné svetlomety na oboch stranách.
Mimochodom, vo výraznej prednej maske nájdeme technológiu Digital Light, čo inými slovami značí, že svetlá sú vybavené dvoma holografickými modulmi šošoviek.
Tie ponúkajú nielen svetelné efekty, ktoré sa stanú prednosťou budúcich modelov, ale zároveň táto technológia umožňuje premietanie informácií priamo pred vozidlo. Aby toho nebolo málo, samotná maska má svetelnú maticu pozostávajúcu zo 188 obvodov, z ktorých každý nesie 5 samostatne ovládaných LED diód. Po ich zapnutí čierny panel doslova ožije a jednotlivé hviezdy a pixely vytvoria fascinujúci, trojdimenzionálny hlboký efekt. Zadné svetlá tvorí až 229 samostatných svietiacich hviezd.
Pohľad do interiéru nám zatiaľ automobilka ponúka len prostredníctvom vizualizácie, kde je jasné, aké rozloženie jednotlivých ovládacích prvkov palubnej dosky môžeme očakávať v nových modeloch značky Mercedes-Benz. Ako totiž ukazujú i špionážne fotky pripravovanej triedy S, nová generácia vlajkovej lode dostane obdobne umiestnený a tvarovaný centrálny displej.
V interiéri čerpá Vision EQS inšpiráciu zo sveta luxusných jácht – priestorovou architektúrou obklopí cestujúcich palubovka ako paluba lode. Mimoriadnu atmosféru dotvára aj výber materiálov. Okrem javorového dreva našlo v interiéri využitie aj kvalitné mikrovlákno Dinamica. Ako zobrazovacie plochy slúžia organicky vystupujúce displeje a projekčné plochy, ako aj inteligentné osvetlenie, ktoré priestorovo obklopuje cestujúcich.
O pohon štúdie sa stará dvojica elektromotorov, každý na jednotlivej náprave, základom je teda elektrický pohon na všetky kolesá s rozdeľovaním krútiaceho momentu medzi nápravami. Vďaka výkonu viac ako 350 kW / 476 koní a krútiacemu momentu približne 760 Nm dokáže Vision EQS akcelerovať z 0 na 100 km/h za menej než 4,5 sekundy.
O veľkosti akumulátorov, ktoré dodáva dcérska spoločnosť Daimleru Accumotive, nás automobilka neinformuje, vieme však, že sú integrované do podlahy.
Predvídavá prevádzková stratégia umožňuje vozidlu dojazd na úrovni až 700 km, a to v zmysle metodiky WLTP. Pri predpokladanom výkone nabíjania až 350 kW potrvá nabíjanie akumulátora na úroveň 80 % výrazne menej ako 20 minút, čo už je naozaj pozoruhodná rýchlosť. Nechajme sa teda prekvapiť, kedy a čo sa pretaví do reality.