Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
10. septembra 2019 o 12:40
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, vyrábať sa bude v Nitre

Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, vyrábať sa bude v Nitre
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.landrover.com/vehicle/new-defender?page=1" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">landrover.com</a>
TECH
Uložiť Uložené

Nová generácia síce decentne nadväzuje na predchodcu, odzrkadľuje už však dobu, v akej sa bude predávať.

Nový Defender môžeme s prehľadom označiť za jednu z najväčších tohtoročných automobilových noviniek. Land Rover si svoju znovuzrodenú legendu priniesol do Frankfurtu, kde sa dozvedáme nielen to, ako vyzerá a čo ponúka nástupca ikony, ale aj to, že Defender má stvárňovať nie jeden model, ale akúsi rodinu či modelový rad. V pláne je totiž množstvo verzií.

Úplne nová generácia vsádza na veľmi moderný dizajn, je ale zrejmé, že sa snaží ísť v koľajách predchodcu. Na rozdiel od nového G-čka, ktoré na prvý pohľad vyzerá takmer rovnako ako predchodcovia, v tomto prípade sa majú veci trošku inak.

Sám šéfdizajnér značky Gerry McGovern prehlásil, že nový Defender rešpektuje svoju minulosť, no nevyužíva ju. Svedkami sme tak síce hŕstky retro detailov, avšak s predchodcom má novinka spoločné skôr krátke previsy, hranaté tvary a stavbu karosérie, než jednotlivé dizajnové riešenia.

Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, ktorý sa bude vyrábať v Nitre
Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, ktorý sa bude vyrábať v Nitre Zdroj: media.landrover.com

Píše sa však rok 2019 a Defender prichádza na scénu ako modelový rok 2020, takže musíme brať na zreteľ, žo nová generácia je úplne niekde inde, ako tomu bolo doteraz. Exteriér tak zdobia plne LED-kové svetlá, žiadne sparťanské dvere s pántami či tenučké okná sa nekonajú.

Exteriér pritom jasne naznačuje, že vozidlo bolo vytvorené s úmyslom zdolávať aj náročný terén – nechýbajú početné ochranné prvky, vysoká svetlá výška (291 mm), slušná brodivosť (900 mm) či parádne nájazdové uhly alebo príplatková rezerva.

Naďalej platí, že Defender budé k dispozícii v rôznych dĺžkach karosérie – sprvoti to budú verzie 90 (jeden pár dverí) a 110 (dva páry dverí), pričom v roku 2022 by sa do ponuky mal začleniť aj predĺžený variant 130, ktorý odvezie až 8 ľudí.

Okrem toho platí, že jednotlivé verzie je možné objednať v podobe, aká zákazníkovi vyhovuje. Nie je problém teda zvoliť úžitkovú verziu bez zadného zasklenia či luxusnejšie varianty s viacerými komfortnými prvkami výbavy. Od toho sa následne odvíja samotný interiér.

Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, ktorý sa bude vyrábať v Nitre
Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, ktorý sa bude vyrábať v Nitre Zdroj: media.landrover.com

Vnútri prešiel Defender značkou modernizáciou, ako môžeš teda vidieť, zďaleka už netrpí nedostatkom komfortu a pohodlia. Síce sa v kabíne nájdu viaceré odhalené časti karosérie či priznané výstuhy, pred vodičom sa už objavil veľký digitálny štít, zatiaľ čo stred palubovky tvorí 10" obrazovka. Jej základom je úplne nová generácia multimediálneho prostredia, ktorá nesie názov Pivi Pro. Zaujímavosťou je umiestnenie voliča prevodovky, ktorý je v hornej časti stredového tunela, tesne pod spomínaným displejom.

Odporúčané
Audi vyráža dych ďalšou šialenosťou. 600-koňová RS7-čka dá stovku za 3,6 sekundy Audi vyráža dych ďalšou šialenosťou. 600-koňová RS7-čka dá stovku za 3,6 sekundy 10. septembra 2019 o 8:25

Vďaka tomu je možné vybaviť prednú časť interiéru tretím sedadlom. Rozloženie interiéru je teda vskutku netypické. Už i 90-ka dokáže byť až 6-miestným vozidlom, zatiaľ čo 110-ka má disponovať konfiguráciou 5+2. Neskôr je v pláne akýsi pracovný, výhradne 2/3-miestny interiér či pick-up. Vzhľadom od zvolenej verzie a jej zamerania bude v ponuke nielen klasická pevná strecha, ale aj model s rozmerným strešným nosičom alebo dokonca len s plátenou strechou.

Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, ktorý sa bude vyrábať v Nitre
Legenda žije ďalej. Land Rover ukázal úplne nový Defender, ktorý sa bude vyrábať v Nitre Zdroj: media.landrover.com

Po technickej stránke sa bavíme o úplne novej platforme D7x. Jej gro tvorí hliníkový monokok, ktorý podľa automobilky zabezpečí vôbec najtuhšiu konštrukciu v histórii značky.

Momentálne sa hovorí výhradne o 8-stupňovej automatickej prevodovke, ktorá je spárovaná so štyrmi dostupnými motorickými vyhotoveniami – benzínový štvorvalec P300 (221 kW / 300 koní) a benzínový šesťvalec P400 (294 kW / 400 koní) s mild-hybridnou technológiou. Naftovú ponu zastrešuje štvorvalec D200 (147 kW / 200 koní) a D240 (177 kW / 240 koní). Časom sa objaví aj hybrid. 

Pohon všetkých štyroch kolies je samozrejmosťou. O lepšiu prejazdnosť terénom sa starajú sofistikované systémy. Jedným z nich je tzv. Terrain Response, ktorý vie automaticky upraviť nastavenia vozidla podľa aktuálnych potrieb. Aj Defender vyfasoval systém ClearSightt Ground View, teda akúsi virtuálnu priehľadnú kapotu – na centrálnom displeji sa dokáže vďaka viacerým kamerám zobrazovať aj to, čo sa práve nachádza pod autom, teda na miestach, na ktoré vodič obyčajne nemá výhľad.

K prvým zákazníkom sa nová generácia dostane začiatkom roka 2020, nemusíme pritom pripomínať, že nový Defender sa bude vyrábať v našej domácej fabrike pri Nitre. V pláne je vyrobiť až 150-tisíc kusov ročne, čo je na niekdajšie pomery modelu naozaj veľké číslo, automobilka však svoj nový počin hodlá predávať už aj v USA a Číne. 

Domov
Zdieľať
Diskusia