Legenda, ktorá prežila vzostupy aj pády a aktuálne patrí medzi najpopulárnejšie módne značky na trhu.
Príbeh značky, ktorú v súčasnosti pozná každý nezávisle od toho, či sleduje módne dianie sa začal písať v roku 1952 v obci Monestier-de-Clermont. Raj zimných športov na rozpätí regiónu Rhône-Alps patril medzi preferované destinácie aj u niekdajšieho horolezca Reného Ramillona, ktorý po boku podnikateľa Andreho Vincenta spoločne vytvorili dielo s názvom Moncler.
Spoločnosť sa spočiatku venovala výrobe ochranných prvkov pre horolezcov, a to od spacákov až po stany s vonkajším oplášťovaním, pričom nutno podotknúť, že kvalitou prevyšovala aj etablovanejších hráčov na trhu.
Horolezec Lionel Terray v prešívanej bunde a vybavení Moncler počas expedície na Aljaške (rok 1964)
Čas pomaly plynul a uvedená dvojica rozšírila manufaktúrnu výrobu taktiež o prešívané, respektíve páperové bundy. Prvé kúsky pritom boli „testované“ na miestnych pracovníkoch, ktorí ich nosili ako ochranu pred chladným počasím v menšej horskej továrni. Potenciál v daných kúskoch objavil domáci milovník hôr, Lionel Terray a netrvalo dlho, kým došlo k spolupráci a spoločnej kolekcii.
Dielo „Moncler pour Lionel Terray“ následne pozostávalo z prešívaných búnd, kombinéz, rukavíc či spacákov ponúkajúcich vysokú odolnosť a ochranu aj pred tými najdrsnejšími klimatickými podmienkami. Samozrejme, všetky nové produkty boli testované na viacerých expedíciách naprieč svetom a postupne sa zdokonaľovali.
Dôkazom vysokej kvality vybavenia Moncler bol aj výber talianskej expedície smerujúcej na 2. najvyššiu horu sveta (K2) v roku 1954. V priebehu ďalších rokov sa francúzska značka stáva neodmysliteľným partnerom väčšiny popredných horolezcov a začína pomalým tempom preniká na zjazdovky.
Francúzsky národný tím lyžiarov vo vybavení značky Moncler (rok 1966)
Ďalším „táborom“ na ceste k vrcholu bol rok 1968 a Zimné olympijské hry v Grenoble. Moncler sa stáva oficiálny, dodávateľom športového vybavenia pre domáci lyžiarsky výber a vďaka televíznym prenosom po celom svete získava pozornosť. V priebehu najbližších 20 rokov sa manufaktúrny výrobca mení na globálny pojem, ktorého kúsky bolo možné vidieť vo všetkých väčších strediskách nielen v rámci Európy.
Záber z kampane (80. roky)
V 80. rokoch minulého storočia značka schádza z hôr a získava status mestskej ikony, a to najmä vďaka originálnym líniám jednotlivých búnd, výrazným farebným prevedeniam a lesklému efektu na povrchu.
Na pomyselnom vrchole obľúbenosti sa drží dlhé roky a svoju zásluhu na tom má aj na 1. pohľad nenápadné prepojenie. Moncler je totiž v podstate nepísanou uniformou pre „Paninaro“, čo boli v podstate dospievajúce detí bohatých rodičov navštevujúcich súkromné školy. Ich označenie vyplýva z názvu populárneho podniku v Miláne, Il Panino, v ktorom trávili čas.
Štýl jednotlivých členov miešal prvky európskej a americkej módy, pričom hlavný prím hrali predovšetkým značky ako Timberland, Levi's, Stone Island, Armani či práve páperové bundy a vesty so štítkom Moncler. Taliani uvedeným kombináciám veľmi rýchlo podľahli a prijali ich za vlastné, pričom celé to pretrvávalo až do začiatku 90. rokov.
Talianská „zlatá mládež“ (80. roky)