Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 12. 12. 2019 meniny má Otília

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Móda - Oblečenie
0
Richard Balog
17. august 2019, 11:30

Moncler: Ikonický výrobca nielen športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

Legenda, ktorá prežila vzostupy aj pády a aktuálne patrí medzi najpopulárnejšie módne značky na trhu.

Richard Balog
17. august 2019, 11:30
Moncler: Ikonický výrobca nielen športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času
Zdroj: Moncler
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Príbeh značky, ktorú v súčasnosti pozná každý nezávisle od toho, či sleduje módne dianie sa začal písať v roku 1952 v obci Monestier-de-Clermont. Raj zimných športov na rozpätí regiónu Rhône-Alps patril medzi preferované destinácie aj u niekdajšieho horolezca Reného Ramillona, ktorý po boku podnikateľa Andreho Vincenta spoločne vytvorili dielo s názvom Moncler

 

Spoločnosť sa spočiatku venovala výrobe ochranných prvkov pre horolezcov, a to od spacákov až po stany s vonkajším oplášťovaním, pričom nutno podotknúť, že kvalitou prevyšovala aj etablovanejších hráčov na trhu. 

 

Horolezec Lionel Terray v prešívanej bunde a vybavení Moncler počas expedície na Aljaške (rok 1964) 

 

Prečo sú bundy a vybavenie Moncler tak obľúbené? Ide len o m

 

Čas pomaly plynul a uvedená dvojica rozšírila manufaktúrnu výrobu taktiež o prešívané, respektíve páperové bundy. Prvé kúsky pritom boli „testované“ na miestnych pracovníkoch, ktorí ich nosili ako ochranu pred chladným počasím v menšej horskej továrni. Potenciál v daných kúskoch objavil domáci milovník hôr, Lionel Terray a netrvalo dlho, kým došlo k spolupráci a spoločnej kolekcii. 

 

Dielo „Moncler pour Lionel Terray“ následne pozostávalo z prešívaných búnd, kombinéz, rukavíc či spacákov ponúkajúcich vysokú odolnosť a ochranu aj pred tými najdrsnejšími klimatickými podmienkami. Samozrejme, všetky nové produkty boli testované na viacerých expedíciách naprieč svetom a postupne sa zdokonaľovali.  

 

Dôkazom vysokej kvality vybavenia Moncler bol aj výber talianskej expedície smerujúcej na 2. najvyššiu horu sveta (K2) v roku 1954.  V priebehu ďalších rokov sa francúzska značka stáva neodmysliteľným partnerom väčšiny popredných horolezcov a začína pomalým tempom preniká na zjazdovky. 

 

Francúzsky národný tím lyžiarov vo vybavení značky Moncler (rok 1966)

 

Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu?

  

Ďalším „táborom“ na ceste k vrcholu bol rok 1968 a Zimné olympijské hry v Grenoble. Moncler sa stáva oficiálny, dodávateľom športového vybavenia pre domáci lyžiarsky výber a vďaka televíznym prenosom po celom svete získava pozornosť. V priebehu najbližších 20 rokov sa manufaktúrny výrobca mení na globálny pojem, ktorého kúsky bolo možné vidieť vo všetkých väčších strediskách nielen v rámci Európy.

 

 

Záber z kampane (80. roky) 

 

Ponúkajú produkty Moncler výnimočnú kvalitu alebo ide len o dokonalý príklad šikovného marketingu?

 

V 80. rokoch minulého storočia značka schádza z hôr a získava status mestskej ikony, a to najmä vďaka originálnym líniám jednotlivých búnd, výrazným farebným prevedeniam a lesklému efektu na povrchu. 

 

Na pomyselnom vrchole obľúbenosti sa drží dlhé roky a svoju zásluhu na tom má aj na 1. pohľad nenápadné prepojenie. Moncler je totiž v podstate nepísanou uniformou pre „Paninaro“, čo boli v podstate dospievajúce detí bohatých rodičov navštevujúcich súkromné školy. Ich označenie vyplýva z názvu populárneho podniku v Miláne, Il Panino, v ktorom trávili čas. 

 

Štýl jednotlivých členov miešal prvky európskej a americkej módy, pričom hlavný prím hrali predovšetkým značky ako Timberland, Levi's, Stone Island, Armani či práve páperové bundy a vesty so štítkom Moncler. Taliani uvedeným kombináciám veľmi rýchlo podľahli a prijali ich za vlastné, pričom celé to pretrvávalo až do začiatku 90. rokov.  

 

Talianská „zlatá mládež“ (80. roky) 

 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

NAČÍTAŤ CELÝ ČLÁNOK BEZPLATNE
Podpor tvorbu kvalitného obsahu
Roky tvoríme kvalitné autorské články, ktoré nikde inde nenájdeš. Ak chceš viac takýchto článkov, predplať si REFRESHER+ a dostaneš ďalšie výhody.
CHCEM PODPORIŤ

Ako sa hovorí „nič netrvá večne“, a to platilo aj o obľúbenosti a predajoch značky, ktorej logo pozná takmer každý. Koncom 90. rokov sa vtedajšie vedenie rozhodlo výrazne expandovať a vinou viacerých chybných rozhodnutí dostalo ikonického výrobcu na pokraj bankrotu

 

Pomocnú ruku spoločnosti podal Remo Ruffini a z pozície vedúceho predstavenstva začal robiť rázne kroky k záchrane, čo sa mu nakoniec podarilo v rýchlom čase. Identitu Moncler zadefinoval pre úplne novú generáciu zákazníkov a pritom neustále dohliadal na zachovanie hodnôt. 

 

Na začiatku nového milénia taliansky podnikateľ predáva 2 odevné značky (New England, respektíve Ingrose) a v roku 2003 zakladá Stefanal Group, skrz ktorú sa začína plne sústrediť výhradne na Moncler. Remo vkladá všetky tromfy do najznámejšieho produktu, teda páperovej bundy. 

 

Horolezci počas expedície (70. roky)

 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

Moncler je naspäť na vlne popularity, užíva si výslnie športovej kultúry a nový majiteľ a kreatívny riaditeľ zároveň mieri ešte vyššie, priamo na prehliadkové móla.

 

V roku 2006 zakladá haute couture  „Gamme Rouge“ a na parížskom týždni módy prezentuje kolekciu plnú ženskej sofistikovanosti a elegancie pod taktovkou návrhárky Alessandry Facchinetti. Známu Talianku po 2 rokoch nahrádza Giambattista Valli a na svojej pozícii pretrváva až do roku 2017, kedy vyššie uvedená divízia svetu dáva posledné kúsky. 

 

Rovnaký osud čakal taktiež pánsku odnož s príznačným názvom „Gamme Bleu“, ktorú mal na starosti známy americký dizajnér Thom Browne. Tá v sebe skĺbila eleganciu a športového ducha, ktorý k značke Moncler jednoducho patrí. 

  

Písal sa rok 2010 a Moncler prichádza na trh s niečim, čo nám osobne imponuje. Na prehliadkovom móle v New Yorku si odbili premiéru kolekcie pre pánov aj dámy pod prívlastkom „Grenoble“, ktoré hlásili návrat k dávnym koreňom francúzskej športovej ikony. 

 

Dizajnéri si po dlhšom časovom období berú príklad z kúskov, ktoré značku preslávili v jej začiatkoch a novým modelom dodávajú moderný vzhľad, pričom nezabúdajú na vzdanie holdu pravému dedičstvu Moncler. Aj v súčasnosti ide o sublabel, vďaka ktorému jeho nositelia zabodujú rovnako na svahoch ako aj v apres-ski bare. 

 

 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

Rok 2016 predstavuje obdobie, na ktoré hlavne Remo Ruffini a celkovo spoločnosť Moncler Group musí spomínať len v dobrom. Hlavná výrobná hala pôvodom francúzskeho módneho fenoménu bola vďaka záujmu verejnosti rozšírená o 600 nových zamestnancov a firma následne vôbec po 1-krát v histórií prekonáva tržby v hodnote predstavujúcej 1 000 000 000 €

 

Len ťažko predstaviteľné čísla z predajov umožňujú značke slobodu a taliansky podnikateľ tak prichádza s nápadom o ďalšie rozšírenie obzorov. Zakladá divíziu s príznačným názvom „Genius“, ktorou v podstate otvára kapitolu určenú pre rozličné spolupráce. 

 

K slovu sa tak dostáva celá rada špičkových návrhárov na čele s Hiroshim Fujiwarom (Fragment Design), Pierpaolom Picciolim (Valentino), Craigom Greenom či Francescom Ragazzim (Palm Angels) a ako uvidíš nižšie, niektorí poriadne popustili uzdu fantázii. 

  

Krátka ukážka modelov spod rúk bývalého člena tímu Moncler plniaceho si sen o pouličnej móde skrz Palm Angels (rok 2019)

 

  

Kreatívny mozog a duša talianskeho módneho domu Valentino svojim dielom pre Moncler dokazuje svoju jedinečnosť a vyzdvihuje ženskosť skrz tvary, ktoré mu poskytuje páperie/prešívanie. 

 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

Súčasťou „rodiny“ Genius sa stal taktiež Matthew M. Williams, ktorého techwear kúsky so štítkom 1017 ALYX 9SM si zamilovali nielen mnohí americkí raperi (rok 2019)

 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

Záverom len dodáme, že značka Moncler síce svojou cenovou politikou nie je pre každého, ale kvalitou produktov a originálnosťou je jej v danom odvetví takmer nemožné konkurovať, na čo prišlo už viacero výrobcov obdobnej módy. V prípade, že disponuješ veľkým finančným obnosom, tak zrejme nemáš nad čím ďalej uvažovať, avšak odporúčame ti dávať si pozor na napodobeniny, ktorých je neúrekom. 

 

Kúsky s ikonickým vzhľadom s lesklým efektom (jeseň/zima 2019)

 

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

Moncler: Legendárny výrobca športového vybavenia, ktorého produkty nepodliehajú času

 

V prípade, že sa o módne dianie zaujímaš aj trochu bližšie, tak určite nezabudni navštíviť náš instagramový účet @refreshermarket, ktorý ti poskytne vždy len tie najzaujímavejšie a najhorúcejšie informácie z módneho sveta. Ďakujeme za podporu!  

 

Zdroj: monclergroup.com, wmagazine.comFoto: Moncler, HBX, IPANáhľadový obrázok: Moncler Tagy: Móda Refresher, Moncler (Grenoble)
Pridaj sa k tým, ktorí nas podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
41
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.