Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
27. mája 2019, 15:25
Čas čítania 0:00
Adam Novosad

Alza svojou „najlepšou cenou“ zavádza zákazníkov. Jej slogan je klamlivý, rozhodla Rada pre reklamu

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Predajca bude musieť vykonať úpravy.

O fungovaní cenovej politiky v obchodoch Alza sa už na sociálnych sieťach popísalo množstvo článkov a komentárov. Jeden z nespokojných zákazníkov však nedávno podal podnet priamo na Radu pre reklamu, pretože sa mu nepáčilo, ako Alza propaguje svoj slogan „Najlepšia cena“.

Zákazníkovi sa nepozdávalo, že aj keď by mal v Alze získať najlepšiu cenu, v skutočnosti by si tovar mohol kúpiť u konkurencie za nižšiu cenu. Nešlo mu preto do hlavy, ako sa môže Alza hrdiť najlepšou cenou, keď pre bežného spotrebiteľa znamená najlepšia cena tú najnižšiu.

Rada pre reklamu preto skúmala, ako Alza svoj slogan myslí a zistila, že predajca zavádza. Alza porušila Etický kódex reklamnej praxe, keďže jej reklama je klamlivá, a priemerného spotrebiteľa uvádza do omylu.

Alza v skutočnosti slogan „najlepšia cena“ považuje za súhrn viacerých vymožeností a služieb, ktoré zákazníkom ponúka. Slogan zahŕňa zákaznícku podporu, distribúciu či osobitné služby, lenže to sa bežný zákazník na prvý pohľad nikde nedočíta, a tak má pocit, že v obchode nakúpi najvýhodnejšie. Alza preto svoj slogan bude musieť upraviť.

Domov
Zdieľať
Diskusia