Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 20. 4. 2021 meniny má Marcel

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?

Samojazdiace autá dobývajú svet. Automobilový priemysel čaká obrovské zemetrasenie

Automobily, ktoré dokážu jazdiť bez šoféra z mäsa a kostí, budú o pár rokov bežnou záležitosťou. Kto ich vyvíja a čo všetko zmenia?

20. máj 2019, 10:15 Čas čítania: 0:00
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Samojazdiace autá dobývajú svet. Automobilový priemysel čaká obrovské zemetrasenie
Zdroj: Tesla
Tech - Software
1
Matúš Moravčík
20. máj 2019, 10:15

Samojazdiace autá dobývajú svet. Automobilový priemysel čaká obrovské zemetrasenie

Automobily, ktoré dokážu jazdiť bez šoféra z mäsa a kostí, budú o pár rokov bežnou záležitosťou. Kto ich vyvíja a čo všetko zmenia?

Matúš Moravčík
20. máj 2019, 10:15
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Samojazdiace autá dobývajú svet. Automobilový priemysel čaká obrovské zemetrasenie
Zdroj: Tesla

Keď v roku 1977 uzrelo svetlo sveta prvé počítačom ovládané auto, len málokto vtedy tušil, že dielo japonských inžinierov z Tsukuba Mechanical Engineering Laboratory odštartuje ďalšiu veľkú kapitolu automobilového priemyslu. Aj keď malo od dokonalosti ešte veľmi ďaleko, dnes je už sitácia výrazne odlišná. A to najmä vďaka technologickému pokroku, za ktorým stoja spoločnosti ako Audi, Google, Yandex alebo Tesla.

 

Elektromobily z dielne mladej americkej automobilky stoja v týchto dňoch na čele veľkej revolúcie. Podstatnú súčasť ich výbavy totiž nepredstavuje iba výkonný elektrický motor, batéria alebo minimalistický interiér s veľkou dotykovou obrazovkou, ale aj niečo, čomu, čo možno nazývať pokročilým autonómnym systémom. Úplne samostatný síce zatiaľ nie je, no dlho tak tomu nebude. Veci by sa mali zmeniť už v priebehu roka 2020. Ako to však celé vôbec začalo?

 

Autonómny riadiaci systém

Systémy, ktoré dokážu riadiť automobil, delíme na 5. úrovní (vyššia úroveň vyžaduje pokročilejší hardvér). Každá jedna určuje jeho kapacity. Čím je číslo väčšie, tým viac je počítač s umelou inteligenciou schopnejší. Úloha prítomného počítača spočíva v spracovávaní dát zo senzorov, kamier a ďalšieho hardvéru vo výbave vozidla, aby mohol počas autonómnej jazdy realizovať rozhodnutia, ktoré ovplyvňujú rýchlosť alebo smer. Tie robí za bežných okolností človek.

  • 1. úroveň - autonómny režim na prvej úrovni dokáže šoférovi poskytovať asistenciu, no tam to aj končí
  • 2. úroveň - táto úroveň reprezentuje čiastočne autonómne riadenie, kedy počítač síce dokáže prevziať riadenie, no veľa toho bez asistencie človeka nespraví
  • 3. úroveň - režim tretej úrovne vie riadiť i v náročnejšej dopravnej premávke, a to bez toho, aby bol vodič v nepretržitej pohotovosti
  • 4. úroveň - tentokrát ide o úroveň autonómie, pri ktorej si už budeme môcť za volantom chvíľu pospať
  • 5. úroveň - číslo päť reprezentuje plnohodnotného autopilota, ktorý má všetko na to, aby mohol riadiť auto bez akejkoľvek pozornosti prítomného človeka

 

Všetko začalo v 80. rokoch

Prvé prototypy samojazdiacich áut začali prichádzať na svet v 80. rokoch uplynulého storočia. Po japonskom pokuse prišiel rad i na americké a európske projekty, kde bola zaangažovaná ako DARPA, tak aj nemecká Bundeswehr University Munich. Tá spolu s odborníkmi zo spoločnosti Mercedes-Benz a ďalších špičkových univerzít vyvinula dve vozidlá, ktoré v roku 1994 čakala neľahká skúška.

 

Európa

Aby mohol projekt EUREKA Prometheus napredovať, bolo nevyhnutné zohnať veľkú finančnú injekciu. A tak sa aj stalo. Takmer 750 000 000 eur poslúžilo na vytvorenie samojazdiaceho systému a pokorenie prvého dôležitého míľnika. Autá VaMP a VITA-2 dokázali na viacprúdovej francúzskej diaľnici prejsť pri rýchlosti 130 km/h viac ako 1 000 kilometrov.

 

Demonštrácia v tej dobe nesmierne pokročilých technológií zahŕňala autonómne sledovanie okoloidúcich vozidiel, zmenu pruhov a aj jazdu vo voľných pruhoch. Bol teda stále nevyhnutný zásah človeka, čo platí i o ďalšom míľniku projektu z roku 1995, kedy sa podarilo dodatočne modifikovanému Mercedesu prejsť z Nemecka až do Dánska a naspäť domov.

 

Interiér jedného z prvých autonómnych vozidiel

Samojazdiace autá dobývajú svet. Automobilový priemysel čaká obrovské zemetrasenie
Zdroj: www.mbscottsdale.com

 

Za autonómnym Mercedesom tiedy S stál špičkový odborník a jeho tím zo spomínanej mníchovskej univerzity. Ernst Dickmanns ho vybavil nevyhnutnými technologickými vymoženosťami, aby bol schopný jazdiť pri čo najmänšom počte zásahov šoféra z mäsa a kostí.

 

Počas 1 600 kilometrového dobrodružstva ho čakala jazda i po nemeckých diaľniciach, kde uháňal rýchlosťou až 175 km/h. Človek za volantom musel na tomto úseku zasahovať v priemere každých 9 minút. Bez jedinej intervencie zvládol prejsť slušných 158 kilometrov a Dickanns vďaka tomuto obrovskému úspechu získal o viac ako 20 rokov neskôr prestížne ocenenie, ktoré z neho spravilo legendárneho priekopníka vo vývoji autonómne jazdiacich systémov.

 

Amerika

90. roky neboli ale iné ani pre Ameriku, kde sa v tejto oblasti angažovala miestna univerzita s finančnou podporou od štátnej agentúry DARPA a National Automated Highway System. Inžinieri z Carnegie Mellon University vytvorili samojazdiaci automobil a pokorili s ním vzdialenosť o veľkosti 4 584 kilometrov, z čoho mal na konte približne 98 percent zabudovaný počítač. Išlo o rekord, ktorý bol pokorejný až v roku 2015.

 

Za ďalším dôležitým míľnikom stálo tiež dodatočne upravené auto od nemeckej automobilky Audi. Modifikáciu tentokrát uskutočnila spoločnosť Delphi Automotives a ak by sme mali jej úspech premietnuť do konkrétnych čísiel, tak išlo o 5 472 kilometrov (až 99 percent mal na svedomí autonómny systém) dlhú trasu cez 15 amerických štátov. Od tej chvíle odštartovala ďalšia veľká kapitola automobilového priemyslu.

 

Elon Musk a príchod Tesly

Zhruba v tom istom období začala americká Tesla ponúkať k výbave luxusného sedanu Model S dodatočný balíček, ktorý používateľom elektromobilu umožňoval využívať základnú funkcionalitu plnohodnotného autopilota. Ten bol vyvíjaný prostredníctvom spolupráce medzi modernou automobilou a špičkovou izraelskou spoločnosťou Mobileye až do doby, kedy ju ukončili. Stalo sa tak v roku 2016.

 

Delenie autonómneho hardvéru podľa Tesly

Automobilka Tesla delí svoj hardvér pre autonómny systém na tri rôzne úrovne. Vyššie čísla aj v tomto prípade znamenajú pokročilejšie technológie.
  • 1. úroveň - hardvér pre autonómiu 1. úrovne
  • 2. úroveň - hardvér pre autonómiu 2. a 3. úrovne
  • 3. úroveň - hardvér pre autonómiu 4. a 5. úrovne

 

Autopilot fungoval vďaka zabudovanému hardvéru prvej úrovne, takže neposkytoval príliš veľa možností. Šoféri mali k dispozícii autonómne parkovanie a polo-autonómnu jazdu so značnými obmedzeniami. Po niekoľkých väčších softvérových aktualizáciách prišiel však rad na integráciu čerstvo dokončeného hardvéru druhej úrovne, ktorý mal všetko na to, aby rozšíril aktuálne kapacity samojazdiaceho systému o ďalšie možnosti.

 

Takto vyzerá hardvérová výbava autopilota v elektromobiloch od Tesly

Samojazdiace autá dobývajú svet. Automobilový priemysel čaká obrovské zemetrasenie
Zdroj: www.tesla.com

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1903 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC

Hardvér druhej úrovne sa začal objavovať v elektromobiloch Tesla začiatkom roka 2017 a o pár mesiacov na to prebehla jeho aktualizácia, ktorú automobilka neoznačovala za tretiu, ale za akýsi stred medzi druhou a treťou úrovňou autonómie. Tá však bude už onedlho históriou. Vizionár Elon Musk totiž vyrukoval s novým počítačom FSD (full self driving computer). Novinka uzrela svetlo sveta v apríli a už onedlho by mali brázdiť cesty prvé štvorkolesové kúsky s výbavou, kde bude pevnou súčasťou.

 

 

 

Počítač FSD reprezentuje tretiu hardvérovú úroveň a pozostáva z dvoch procesorov od inžinierov z radov Tesly, bez ktorého by automobilka nemohla v neďalekej budúcnosti priniesť plnohodnotného autopilota. Ako uviedol jej zakladateľ Elon Musk, ak pôjde všetko podľa plánov, svet sa ho dočká v polovici roka 2020. Používatelia elektromobilov budú potom môcť za volantom bez obáv pracovať, pozerať film alebo dokonca i spať.

 

Google, Uber a dokona aj Apple

Tesla nie je jednou spoločnosťou, ktorá začala autonómným systémom venovať značnú časť svojej pozornosti. Na rozbehnutý vlak naskočilo hneď viacero gigantov z technologickej sféry, medzi ktorými nechýba Google, Uber a dokonca ani kalifornské jabĺčko, spoločnosť Apple.

 

Google

Internetový gigant sa v tejto oblasti spočiatku angažoval prostredníctvom svojho projektu Waymo, ktorý ešte v roku 2012 oznámil, že má jeho flotila samojazdiacich áut na konte cez 500 000 kilometrov bez jedinej dopravnej nehody. Dlho netrvalo a Google o dva roky neskôr ukázal prvý prototyp vozidla bez volantu a pedálov. V roku 2016 došlo k oznámeniu ďalšieho dôležitého míľnika, pretože počet najazdených kilometrov prekročil číslo 1 500 000. Všetko, samozrejme, v automatizovanom režime.

 

Samojazdiace auto, za ktorým stoja ľudia z Waymo

Samojazdiace autá dobývajú svet. Automobilový priemysel čaká obrovské zemetrasenie
Zdroj: waymo.com

 

Z ambiciózneho projektu sa ale koncom toho istého roka stala samostatná spoločnosť s tým istým názvom a onedlho ju čakalo zaradenie pod krídla tiež čerstvo vziknutej spoločnosti Alphabet. Odvtedy funguje ako samostatná jednotka s jasným cieľom - vyvinúť autonómny systém, ktorý nebude potrebovať absolútne žiadnu asistenciu človeka.

 

Uber

Výnimkou nie je ani Uber, ktorý mal na Slovensku problémy so svojou modernou prepravnou službou. Spoločnosť sa ale okrem iného angažuje aj vo vývoji samojazdiacích automobilov, počas čoho nastala dopravná nehoda, kedy prišiel v Spojených štátoch amerických o život jeden človek. K incidentu došlo začiatkom roka 2018 a po medializácii prišiel rad na obmedzenie testovania jej autonómnych technológií na verejnej dopravnej infraštruktúre. Predovšetkým v slnečnej Kalifornii.

 

Apple

Podobne ako Tesla, Google či Uber, aj jabĺčko vyvíja vlastné autonómne technológie. Spočiatku sa špekulovalo o elektromobile, no nakoniec vyplávalo na povrch, že úlohou projektu Titan nie je priniesť auto s logom Apple, ale iba samostatný systém pre iných výrobcov z automobilového priemyslu. Čo z tejto snahy nakoniec bude, uvidíme až časom, no kradnutie skúseného personálu z radov Tesly naznačuje, že nezostanú iba pri autonómnom riadiacom systéme. Myslí si to dokonca aj sám Elon Musk.

 

Yandex

Vývoju podobne fungujúcich technológií sa venuje aj ruský gigant Yandex. Lepšie povedané jeho divízia Yandex.Taxi, ktorá v polovici roka 2018 zrealizovala testovaciu jazdu po 780 kilometrov dlhej strase, z čoho systém spoločnosti odšoféroval približne 99 percent. O pár mesiacov neskôr obdržali od izraelských autorít povolenie testovať samojazdiace autá prostredníctvom verejnej dopravnej infraštuktúry. A to bez toho, aby musel za volantom sedieť živý operátor.

 

Technologická výbava samojazdiaceho auta internetového giganta Yandex

Samojazdiace autá dobývajú svet. Automobilový priemysel čaká obrovské zemetrasenie
Zdroj: yandex.ru

 

Audi

Na autonómnych systémoch nepracujú iba giganti z technologickej sféry, ale aj renomovaní výrobcovia automobilov. Nemecká spoločnosť Audi previedla v priebehu roka 2017 kapacity svojho diela prostredníctvom vlajkového modelu Audi A8, ktorý dostal samojazdiace kapacity na tretej úrovni. The Verge tvrdí, že do roku 2023 plánujú naliať do vývoja príslušných technológií až 16 miliárd eur.

 

  

Čo všetko sa zmení?

Neustále rastúca popularita autonómnych systémov ovplyvní veľmi veľa vecí okolo nás. Predovšetkým však samotný automobilový priemysel, ktorý čaká obrovské zemetrasenie. Čoraz viac výrobcov začne chŕliť štvorkolesové produkty s takým interiérom, kde nebudú tradičné ovládacie prvky, čiže žiadny volant a ani pedále. Nepôjde ale iba o taxíky. Súčasťou plánu sú aj kamióny či osobné vozidlá pre pohodlných ľudí.

 

Najväčšia pozornosť je momentálne venovaná samojazdiacim taxíkom. Nebráni sa im ako Amerika, tak ani Rusko alebo moderný Dubaj, kde už stihli uskutočniť testovaciu prevádzku služby s autonómnou flotilou. Tá trvala tri mesiace a iba v niektorých častiach mesta, pričom pozostávala z modifikovaných Mercedesov triedy S, do ktorých bol zakomponovaný dodatočný hardvér v podobe kamier, senzorov a LiDARu, píše web Mashable.

 

Podobné ambície má aj Uber vrátane Yandexu. Ruská obdoba spoločnosti Google v týchto dňoch testuje pár taxíkov s autonómnym systémom z vlastnej dielne, počas čoho realizuje jeho ďalší vývoj. Téme sa venoval Forbes, ktorý spomína ruské mesto Innopolis a časť Moskvy s názvom Skolkovo, kde počas testovacej prevádzky brázdili po miestnych cestách samojazdiace autá a rozvážali zvedavých záujemcov. Zatiaľ však pod dohľadom bezpečnostných inžinierov.

 

 

Plány amerického Uberu skomplikovala smrteľná dopravná nehoda, ku ktorej došlo v marci uplynulého roka. Ide o prvý prípad v Spojených štátoch amerických, kedy prišiel o život chodec (autentické video z nehody nájdeš nižšie). Nie je teda asi ani žiadnym prekvapením, že spoločnosť následne prišla o licenciu testovať samojazdiace autá na arizonských cestách. Netrvalo dlho a onedlho prebehlo pozastavenie testovania aj v Kalifornii.

 

Za smrťou 49-ročnej Elaine Herzberg stojí autonómny režim (prítomý operátor nezasiahol), ktorý o chodcovi síce vedel, no správal sa, ako keby neexistuje. Neskôr vysvitlo, že systém neupozorňuje prítomného operátora na potenciálny problém a zároveň ani nepoužíva počas aktivovaného režimu takzvané núdzové brzdy. A to preto, aby bolo auto schopné vykonávať plynulú jazdu. Incident tak poskytuje skvelú príležitosť eliminovať kritický nedostatok, ktorý sa týka i iných spoločností.

 

 

Ako informuje web TechCrunch, Uber chce mať tento rok v teréne viac ako 75 000 samojazdiacich áut a do roku 2022 plánuje prevádzkovať autonómnu taxi službu v 13 mestách. Preto ich vývoj príslušných technológií mesačne stojí šialených 20 miliónov dolárov. Odhalili to nedávno publikované súdne dokumenty, kde je k dispozícii podstatne viac zaujímavých informácií.

 

V priebehu apríla sme sa ale dozvedeli aj o plánoch Tesly priniesť unikátne fungujúcu taxi službu, ktorou chcú konkurovať Uberu či Yandexu. Pôjde o Tesla Network, kde zoskupia plne autonómne elektromobily do jednej digitálnej siete, aby tak mohli medzi sebou komunikovať. Elon Musk chce týmto spôsobom poskytnúť potenciálnym záujemcom možnosť zarobiť si celkom slušné peniaze. A to počas toho, ako budú vo svojom zamestnaní. Ich majitelia by si mali ročne polepšiť až o 30 000 dolárov.

 

 

Ako som už písal, príchod autonómných technológií bude mať spočiatku najväčší dopad na taxi služby a ich spôsob fungovania. Nahradenie živého šoféra inteligentným počítačom ušetrí ich prevádzkovateľom z pohľadu dlhodobého časového horizontu celkom slušnú kôpku peňazí. Robot predsa nepotrebuje plat a ani dovolenku, pričom dokáže pracovať od rána do večera, sedem dní v týždni.

 

Po samojazdiacich taxíkoch príde rad na kamióny a neskôr i na osobné autá. Napríklad také Volvo nám ešte dávnejšie predviedlo, ako si predstavuje prevedenie plne autonómneho vozidla. Vrchnú časť karosérie futuristického konceptu 360c pokrýva sklená strecha a interiér zase skrýva pohodlnú postel, kde si môže pasažier bez obáv zdriemnuť. Pre niekoho možno šialenosť, no tento štvorkolesový kúsok skutočne existuje. Do predaja ale tak skoro určite nepôjde.

 

Prototyp samojazdiaceho vozidla Volvo 360c

Samojazdiace autá dobývajú svet. Automobilový priemysel čaká obrovské zemetrasenie
Zdroj: www.volvocars.com

 

Autonómna budúcnosť

Elon Musk pred niekoľkými týždňami prezradil, že elektromobily Tesla ponúknu autonómny režim na piatej úrovni, čiže na maxime, už niekedy v polovici roka 2020. Samozrejme, iba za predpokladu, že pôjde všetko podľa ich plánov.

 

Nevyhnutný hardvér v podobe mikročipu (vyrába ho Samsung v Texase) nám vizionár už ukázal, takže dlho nepotrvá a po cestách začnú jazdiť prvé vozidlá, ktoré sú pripravené na príchod príslušných softvérových aktualizácií. Tie postupom času aktivujú plnohodnotného autopilota, pri ktorom nebude potrebné venovať riadeniu absolútne žiadnu pozornosť.

 

Musíme si už iba počkať, pretože sa súčasným autonómnym systémom zatiaľ nedá úplne dôverovať. Ich aktuálne kapacity majú k 5. úrovni autonómie ešte celkom dlhú cestu. Predpokladá sa, že očakávaný boom odštartuje automobilka Tesla a v priebehu roka 2021 ju budú následovať ďalšie známe spoločnosti ako z automobilového priemyslu, tak aj giganti z technologickej sféry.

 

Keď sa tak stane, samojazdiace autá začnu prenikať do hlavného spotrebiteľského prúdu. K niečomu takému môže dôjsť niekedy okolo roku 2022. Jednotlivým krajinám nebude potom zostávať nič iné, ako prispôsobiť svoju legislatívu novému trendu v doprave.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
1 Recenzia: Bob Odenkirk je zabijak, ktorého sa boja aj bezpečnostné služby. V brutálnom filme Nobody vyvraždí desiatky Rusov
2 Jake Paul sa chvastá nehoráznym zárobkom zo svojho boxerského duelu. Zápas vygeneroval 75 miliónov dolárov
3 Spútali ho a spadol na hlavu, chýbajú 2 minúty záznamu, všetky zranenia si zavinil sám. Čo zistila komisia o Lučanského väzbe?
4 Jaroslava Naďa zaočkovali Pfizerom, aj keď podľa veku mal dostať Astrazenecu. Využil privilégium ministrov
5 Na PornHube prerážajú porno youtuberi. Mladý pár nám prezradil, koľko si amatérskymi videami dokáže zarobiť
1 Šéf UFC Dana White dlhuje Snoopovi Doggovi za výhru Jaka Paula 2 milióny dolárov. „Kde sú moje prachy?“ vykrikoval raper
2 Eduard Heger medzi prvými využil otvorenie kaderníctiev. Takto dopadla zmena jeho imidžu po lockdowne
3 Na PornHube prerážajú porno youtuberi. Mladý pár nám prezradil, koľko si amatérskymi videami dokáže zarobiť
4 Podmienky nosenia rúšok a respirátorov sa zmierňujú: kde ich nemusíš mať vôbec a kde stačí obyčajné rúško?
5 Jake Paul sa chvastá nehoráznym zárobkom zo svojho boxerského duelu. Zápas vygeneroval 75 miliónov dolárov
1 Viliam, ktorý zmizol na mieste spájanom s brutálnou vraždou v Martine, bol nezvestný viac než dva mesiace. Našli ho mŕtveho
2 Too Hot to Handle po slovensky? Markíza odvysiela reality šou so Slovákmi plnú sexu, lásky a nahoty
3 Slovák sa na Facebooku chválil, ako vybabral s policajnou hliadkou. Tá to označila za hoax, on však tvrdí, že ide o šikanu
4 Národný bezpečnostný úrad varuje: Zachytili sme významné ransomvérové útoky na slovenské ciele
5 Polícia pátra po Štefanovi Harabinovi
1 Stand-up komička Simona: Rytmus nezaútočil len na mňa, ale na všetky ženy, ktoré so sebou nie sú spokojné (Rozhovor)
2 Rytmus naložil komičke Simone po tom, čo kritizovala Cibulkovú za jej výlet do exotiky. Vysmieva sa jej aj za postavu
3 Jasminu Alagič znechutil vlastný manžel Rytmus aj komička Simona: Drahý Paťko, svojou reakciou si za ňou skočil na dno
4 Viliam, ktorý zmizol na mieste spájanom s brutálnou vraždou v Martine, bol nezvestný viac než dva mesiace. Našli ho mŕtveho
5 Erik Žibek z Pána profesora: So seriálovou priateľkou by som v reálnom živote nikdy neskončil (Rozhovor)
Viac z témy tech
VIDEO: Námorníci natočili na oblohe UFO. Pentagón potvrdil pravosť záznamuVIDEO: Námorníci natočili na oblohe UFO. Pentagón potvrdil pravosť záznamu
Epic Games plánuje vytvoriť virtuálny svet pre všetkých. Na projekt Metaverse už nazbierali miliardu dolárovEpic Games plánuje vytvoriť virtuálny svet pre všetkých. Na projekt Metaverse už nazbierali miliardu dolárov
Nezávislé merania ukázali, ktorý slovenský operátor má najlepšiu sieťNezávislé merania ukázali, ktorý slovenský operátor má najlepšiu sieť
Viac článkov
Sponzorované články
Mladí sa pre známky boja chodiť domov a myslia na samovražduMladí sa pre známky boja chodiť domov a myslia na samovraždu
Sú unavení a ich vzťahy trpia. Opýtali sme sa primára a sestričky, ako hodnotia svoj posledný rok v práciSú unavení a ich vzťahy trpia. Opýtali sme sa primára a sestričky, ako hodnotia svoj posledný rok v práci
Slovenskí architekti premenili starú rodinnú pekáreň na moderné bývanie pre mladý párSlovenskí architekti premenili starú rodinnú pekáreň na moderné bývanie pre mladý pár
Viac článkov
Ďalšie news
včera o 21:03
Mansory si vzalo do parády AMG G 63. Výsledkom je masívny bodykit a 850 koní
včera o 20:29
Sleduj prvý trailer na marveláckeho Shang-Chi. Prvý čínsky hrdina v Avengers vyzerá úchvatne.
viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Tesla vytvorila nový mód pre psov, vďaka ktorému môžu oddychovať vo vychladenom aute, aj keď si majitelia odbehnúTesla vytvorila nový mód pre psov, vďaka ktorému môžu oddychovať vo vychladenom aute, aj keď si majitelia odbehnú
Takto vyzerá sériová podoba nového Modelu 3. Interiér ponechá Tesla až nečakane futuristickýTakto vyzerá sériová podoba nového Modelu 3. Interiér ponechá Tesla až nečakane futuristický
Samsung bude v Kalifornii testovať autonómne vozidlá. Gigant vyvíja pokročilý softvér pre automobilový priemyselSamsung bude v Kalifornii testovať autonómne vozidlá. Gigant vyvíja pokročilý softvér pre automobilový priemysel
Autopilot v Tesle zachránil život. Šofér elektromobilu Model X nemohol kvôli obrovskej bolesti riadiťAutopilot v Tesle zachránil život. Šofér elektromobilu Model X nemohol kvôli obrovskej bolesti riadiť
Elon Musk plánuje vytvoriť robotického drakaElon Musk plánuje vytvoriť robotického draka
Tesla si trúfa na BMW M3. Model 3 dostane nielen 2 motory, ale aj verziu PerformanceTesla si trúfa na BMW M3. Model 3 dostane nielen 2 motory, ale aj verziu Performance
Ďalší nápad šialeného vizionára. Elon Musk ide budovať futuristické podzemné tunely, aby urýchlil prepravuĎalší nápad šialeného vizionára. Elon Musk ide budovať futuristické podzemné tunely, aby urýchlil prepravu
Tesla pripojí svoje nabíjačky k solárnym panelom. Elektromobily tak budú jazdiť vďaka zelenej energiiTesla pripojí svoje nabíjačky k solárnym panelom. Elektromobily tak budú jazdiť vďaka zelenej energii
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.