Za 13,5 kilometra si taxikár vypýtal od staršieho pána 95,5 €. My sme si ho zavolali, aby sme zistili, aký vplyv to malo na jeho podnikanie.
Taxislužba Aladára Čoku je v Bratislave známou firmou. Do povedomia Slovákov sa neslávne známy taxikár dostal koncom minulého roka vďaka facebookovému príspevku Petry Machánovej, vnučky pána, ktorý zaplatil 95,5 € za 13,5 kilometra cesty z nemocnice.
Po uverejnení príspevku sa ozvalo množstvo ďalších ľudí, ktorí tiež využili Aladárove služby, a tak, ako v predošlom prípade, museli nakoniec zaplatiť sumu, ktorá bola radikálne vyššia než na akú boli u iných taxikárov zvyknutí.
Skúsenosti s taxislužbou sa rýchlo šírili po internete a ľudia dávali najavo svoju frustráciu s vysoko nastavenými cenami. Okrem pohoršených komentárov sa objavili aj také, ktoré sa Aladárovi vyhrážali a tvrdili, že keby im vyúčtoval podobnú cenu, vyhrotili by to do fyzickej konfrontácie.
Iní zase písali, že číslo taxislužby budú využívať na bezcieľne vyvolávanie, aby taxikára čo najviac prehnali po meste bez toho, aby ho na dohodnutom mieste čakal zákazník.
My sme boli v redakcii zvedaví, ako táto mediálna pozornosť ovplyvnila Aladárove podnikanie a čo sa po troch mesiacoch relatívneho ticha v jeho taxislužbe zmenilo. Tiež sme si chceli overiť premrštenú cenu služieb a boli sme zvedaví, koľko nám za jazdu vyúčtuje.
- Koľkokrát sme sa snažili taxislužbu skontaktovať a ako sa nám to nakoniec podarilo
- Ako prebiehala jazda v taxíku a koľko sme za ňu platili
- Čo sme sa dozvedeli o dopade mediálneho škandálu na podnikanie Aladára Čoku
- Či sú ceny v taxíku zreteľne viditeľné a ako to s nimi vlastne funguje
- Ako sa vyhnúť situáciám, kde si taxikár naúčtuje nehorázne sumy
Prvé pokusy o kontaktovanie
Spolu s pokladničnými blokmi nehoráznych súm nespokojných zákazníkov sa na verejnosť dostalo aj číslo taxislužby, ktorá je za tieto ceny zodpovedná. Po toľkých vyhrážkach na internete sme preto očakávali, že spojiť sa s Aladárovou taxislužbou cez telefón bude problematické.
Prvýkrát sme sa s ním pokúsili skontaktovať na začiatku februára a nášmu redaktorovi povedal, že je momentálne na dovolenke a jeho služby môže využiť až o pár týždňov.
Tak sme sa teda ozvali neskôr, ale opäť bezvýsledne. Boli sme si vedomí, že určite nie sme jediní, ktorí sa z podobného dôvodu snažili s Aladárom skontaktovať a ten si pravdepodobne dáva pozor, komu zdvíha telefón.
To nám ešte viac pridalo na zvedavosti, keďže takýto selektívny výber zákazníkov znamená, že jeho podnikanie musí byť patrične sťažené. Chceli sme preto zistiť, či vôbec ešte pracuje, a tak sme tomu dali poslednú šancu.
Tentoraz sme využili našu redaktorku, ktorá sa nachádzala na Hlavnej stanici v Bratislave a na číslo, ktoré bolo zdieľané na internete, sme ešte raz zavolali. Taxíkár nám zdvihol v priebehu pár sekúnd a hneď prvá otázka, ktorú sme dostali, bola: „Odkiaľ máte toto číslo?“
Vysvetlili sme, že číslo máme od známeho a potrebujeme sa súrne dostať z Hlavnej stanice na Plynárenskú ulicu k Apollo business centru II. Aj keď sme hneď vedeli, že nás pán v telefóne podozrieva, s objednávkou súhlasil a do pár minút po nás autom prišiel.
Cesta v najdrahšom taxíku v Bratislave
Hneď prvé zistenie po nástupe do taxíka bolo, že číslo dostupné na internete vôbec nepatrí samotnému Aladárovi a pre jeho taxislužbu pracujú aj iní ľudia. Číslo teda patrí jednému z vodičov, ktorí sú registrovaní na Aladárovu koncesiu.
My sme sa viezli s istým pánom Františkom, ktorý je zapísaný pod taxislužbu Aladára Čoku a teda ponúka rovnaké ceny ako on. Tie boli zobrazené na boku auta a takisto boli zreteľne viditeľné na palubnej doske.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako prebiehala jazda notoricky známym taxíkom
- Koľko nás napokon cesta taxíkom stála
- Aký dopad mal škandál na taxislužbu
- Koľko ľudí na telefónne číslo vyvolávalo
- Ako to, že tento taxík môže na Slovensku fungovať