Bez reklám si už naše životy ani nevieme predstaviť.
Vianoce vždy patria pre spoločnosti pre tie najlepšie časti roku. Ľudia míňajú viac peňazí, nakupujú hromadu darčekov, vysedávajú v kaviarňach a pobehujú po trhoch.
Peňaženky sa ľahšie vyťahujú z vrecka už pár mesiacov pred vyvrcholením Vianoc, a tak si agentúra Kantar Media posvietila na to, ako sa nás spoločnosti na Slovensku snažili ovplyvniť reklamami práve počas obdobia od októbra do decembra minulého roku.
Ako uvádzajú výsledky monitoringu, celkovo sme sa mohli stretnúť so 75 700 reklamami s vianočnou tematikou, po prepočte sme tak čelili 800 vianočným reklamám denne. Agentúra sa nezameriavala len na reklamy v televízii, aj keď tie tvorili viac ako 85 % všetkých reklám, ale aj na billboardoch, v kinách či v novinách a časopisoch.
Závratne znejú sumy, ktoré boli spoločnosti dohromady ochotné za reklamy zaplatiť. Analyzovaných 278 spoločností a zadávateľov reklamy investovalo až 108 miliónov eur.
Keby ťa zaujímalo, ktorá televízia odvysielala najviac reklám, na čele rebríčka tróni skupina JOJ. Spoločne svojim divákom naservírovala až 30 726 vianočných spotov. Spomedzi rádií zvíťazilo Rádio Vlna s 2 052 reklamami, Nový Čas so 133 reklamami zase dominoval medzi novinami a časopismi.
Ak sa pozrieme na jednotlivé spoločnosti, v Kantar Media zistili, že Tesco si ich objednalo až 7 124. Na druhej priečke skončil Mall.sk s 5 215 reklamami, potom Kaufland so 4 597 reklamami, Alza so 4 272 reklamami a napokon Ferrero s počtom reklám 3 867.
Vtipne vyznieva aj fakt, že dnes už legendárna reklama od Kofoly o dievčatku a zlatom prasiatku sa vo všetkých najsledovanejších televíziách vysielala 15-krát denne a dohromady šla až 4300-krát.