Keď vchádzaš do obchodu, občas potrebuješ chvíľku len pre seba.
Mnohých ľudí často otravujú nekonečné otázky zamestnancov v obchodoch, ktorí síce majú dobrý úmysel a chcú človeku len pomôcť pri výbere správneho produktu, avšak množstvo z nás radšej nakupuje osamote a v tichosti.
Uvedomili si to aj v obchodoch značky Sephora, kde sa už dlhší čas objavujú špeciálne dva druhy košíkov. Jeden je červenej farby, takže vyzerá úplne štandardne a stretnúť by si sa s ním mohol prakticky vo väčšine obchodov, avšak druhý košík je celý čierny.
Pri vchode do predajne máš teda možnosť výberu. Ak si zoberieš červený košík, avizuješ tým predavačom, že by si potreboval s nákupom trochu poradiť a možno budeš mierne stratený, zatiaľ čo pri čiernom košíku je situácia opačná.
Keď nepotrebuješ, aby za tebou predavači pobehovali a vypytovali sa, ako ti môžu pomôcť, jednoducho si vezmeš čierny košík a prechádzaš sa bez vyrušovania.
Otravné otázky predavačov očividne nezažívame len na Slovensku, pretože ľuďom sa nápad okamžite zapáčil a desiatky tisíc z nich už vyjadrilo svoj postoj lajkom. Možno sa ním inšpiruje aj nejaká slovenská prevádzka.