Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 25. 1. 2020 meniny má Gejza

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Zaujímavosti
0
Sona O.
20. september 2018, 15:53
Čas čítania: 1:52

Prečo v skutočnosti nemáš svoj typ a ako rýchlo sa mení naša predstava o kráse?

Veľa z nás si myslí, že sa im páči iba určitý typ ľudí, avšak je to naozaj pravda? Podľa odborníkov sa naša predstava o kráse mení oveľa rýchlejšie než sa domnievame.

Sona O.
20. september 2018, 15:53
Čas čítania: 1:52
Prečo v skutočnosti nemáš svoj typ a ako rýchlo sa mení naša predstava o kráse?
Zdroj: unsplash.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

V našej spoločnosti všeobecne platia určité štandardy pre všetko, a to aj pre krásu. Niektoré črty tváre nám prídu esteticky príťažlivejšie ako iné a prirodzene sa nám páčia symetrické rysy, ktoré predstavujú dobrý genetický materiál. Toto všetko samozrejme ovplyvňuje ideu príťažlivosti, no trendy sa môžu meniť oveľa rýchlejšie, než sa domnievame. 

 

Spoločnosť sa mení a s ňou aj štandardy krásy. Spomeňme napríklad také brady, kedysi ich skoro nikto nenosil a boli skôr výsadou zarytých hipisákov, metalistov a potom tiež ľudí, ktorí sa o seba skrátka nestarali. Nečudo teda, že na bradáčov sme pozerali s istou dávkou pohoršenia a vnímali ich skráka ako neupravených chlapov

 

Prečo v skutočnosti nemáš svoj typ a ako rýchlo sa mení naša predstava o kráse?

 

Dnes je to však už úplne inak a bradu má takmer každý. Pochopiteľne stále viac žien reaguje na tento trend pozitívne a prizná sa, že aj keď sa im predtým brady nijako nepáčili, teraz ich na mužoch priťahujú. Ich pohľad na krásu zmenila spoločnosť. 

 

Pohľad na krásu síce závisí od pozorovateľa, no ten sa môže neustále meniť," povedala Haiyang Yang autorka štúdie: „Okamžite príťažlivejší: Dynamika revízie posúdenia štandardov krásy". 

 

„Niektorí ľudia zastávajú názor, že kvôli internetu sa štandardy krásy menia rýchlejšie, než kedykoľvek predtým v našej histórii," dodala pre BBC.

 

Predstava, že veľkú časť našich ideálov atraktivity je založená na trendoch, je trochu znepokojujúca. Ešte znepokojujúcejšie však je to, že naše vnímanie sa dokáže zmeniť aj zo sekundy na sekundu. Väčšina z nás ma totiž sklon ohodnotiť ľudí ako atraktívnejších na základe atraktivity predchádzajúceho človeka. 

 

Prečo v skutočnosti nemáš svoj typ a ako rýchlo sa mení naša predstava o kráse?

 

Štúdia s názvom: „Láska na druhý pohľad: Sekvenčná závislosť tvárovej atraktivity v problematike online randenia," ktorá sa uskutočnila na univerzite v Sydney, ukázala ženám 60 obrázkov mužov a na každý sa mohli pozerať asi tretinu sekundy.

 

Potom mali ich tváre hodnotiť na základe príťažlivosti. Väčšina žien odpovedala v súvislosti s predchádzajúcou fotkou. Ak bol muž na predchádzajúcom obrázku atraktívny, podobne pozitívne hodnotili aj muža na ďalšej fotografii.

 

Štúdia dopadla rovnako aj v prípade obrázkov 242 žien. Dá sa teda povedať, že štandardy krásy sa u dobrovoľníkov hodnotiacich fotografie menili každým novým obrázkom

 

Prečo v skutočnosti nemáš svoj typ a ako rýchlo sa mení naša predstava o kráse?

 

Dôvodom výsledku štúdie je náš mozog. Ten totiž nestíha reagovať na toľko nových podnetov vo veľmi krátkom čase, preto sa spolieha na to, čo už predtým videl a zanalyzoval. Toto zistenie určite našlo pár dier v online randení, ktoré spočíva v rýchlom prezeraní obrázkov potencionálnych partnerov tak ako napríklad Tinder. 

 

S tým, ako vnímame krásu, má čo dočinenia aj čas, ktorý strávime sledovaním jedinca. Čím kratšie skúmame jeho črty, postavu, štýl či čokoľvek, čo je pre nás podstatné, tým atraktívnejší nám pripadá.

 

Keď sa ale zahladíme na dlhšie a pozorne si náš objekt prezrieme, nájdeme viac chýb a zameriame sa na detaily, ktoré by sme si inak nevšimli. Pochopiteľne, potom miera ich atraktivity zvykne klesať

 

Prečo v skutočnosti nemáš svoj typ a ako rýchlo sa mení naša predstava o kráse?

 

„Naša idea krásy sa mení s každou novou tvárou, ktorú vidíme. To znamená, že sa môže stať oveľa realistickejšou, ak skrátka zmeníme vizuálne skúsenosti," hovorí odborníčka.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
13
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.