Britský módny gigant čelil obrovskej kritike po tom, čo oznámil, že spálil nepredané oblečenie za 32 miliónov eur. Teraz sa snaží napraviť renomé.
Ešte pred nedávnom sme ťa informovali o tom, že luxusná high fashion značka z Veľkej Británie s populárnym károvaným vzorom spálila nepredané oblečenie v hodnote 32 miliónov eur len kvôli udržiavaniu exkluzivity a dbaniu na obmedzený prístup k svojim výrobkom. Hoci bol údajne proces zbavenie sa zvyšných módnych kúskov priateľský k životnému prostrediu, verejnosť tento fakt pobúril a spoločnosť Burberry musela čeliť obrovskej kritike.
Značka sa teraz však snaží napraviť svoje renomé a preukázať sociálnu a environmentálnu zodpovednosť tým, že už viac nebude nadbytočné oblečenie páliť a navyše má v pláne skoncovať s výrobou produktov z pravej kožušiny. Opätovne začala používať, opravovať, darovať či recyklovať nepredaný tovar a naďalej v tom chce aj pokračovať.
Burberry stops burning unsold goods and using real furhttps://t.co/478knMQabq @BBCNews pic.twitter.com/BM6g0vPETm
— Animal Watch (@Animal_Watch) 6. septembra 2018
Oficiálny dodávateľ šiat pre britskú kráľovnú Alžbetu II. Burberry sa rovnako rozhodol nasledovať svojich kolegov z módnej brandže, ako sú Versace, Gucci alebo Stella McCartney, a natrvalo tak prestať používať vo svojich kolekciách pravé kožušiny. To sa týka napríklad aj srsti líšky, norky, králika či medvedíka čistotného.
Spoločnosť taktiež započala spoluprácu s luxusnou firmou zameranou na trvalo udržateľný tovar Elvis & Kresse, ktorá by mala po dobu najbližších 5 rokov zo 120 ton kožených odrezkov vyrobiť úplne nové produkty. Rovnako tak založila skupinu s názvom Burberry Material Futures Research Group, ktorá by mala vyvíjať nové, trvalo udržateľné materiály v spolupráci s Kráľovskou akadémiou umenia (Royal College of Art).
Pozrite si tento príspevok na Instagrame