Známa prémiová značka musí dbať na obmedzený prístup ku svojim výrobkom.
Za exkluzivitu sa platí a v módnom priemysle je dôležitosť obmedzenej dostupnosti luxusných značiek ešte dôležitejšia. Na verejnosť preto prenikli informácie o tom, že známa značka Burberry za minulý rok spálila oblečenie, doplnky či parfémy za viac než 32 miliónov eur.
Značka v posledných rokoch postupne opäť budovala svoju exkluzivitu po tom, čo v minulosti výrobcovia falošného oblečenia používali Burberry na akýchkoľvek produktoch. Podobne ako luxusní výrobcovia hodiniek, aj známa značka musela zabrániť tomu, aby sa jej výrobky dostali na trh vo výrazných zľavách. Hrozbu predstavovala aj prípadná krádež, ktorá by reputáciu značky znehodnotila ešte viac.
Burberry has burned bags, clothes and perfume worth $37 million in 2017 to prevent items from being sold cheaply or stolen, angering environmentalists. pic.twitter.com/05MU5OFqfs
— AJ+ (@ajplus) 19. července 2018
Spoločnosť vo svojom vyhlásení uviedla, že pri pálení oblečenia dokázala zachytiť samotnú vyprodukovanú energiu, a tak bol celý proces priateľský ku nášmu životnému prostrediu. Svojich produktov sa zbavujú zodpovedným spôsobom a snažia sa využiť stratenú hodnotu spálených produktov vo svoj prospech. Výraznejšie spaľovanie výrobkov vysvetlila značka Burberry so slovami, že po podpísaní novej zmluvy s firmou Coty na výrobu nových parfémov sa musela zbaviť aj starých parfémov za viac ako 11 miliónov eur.
Značka samozrejme nechce, aby sa jej nepredané produkty dostali do rúk kohokoľvek, pretože inak by nemalo zmysel žiadne udržiavanie exkluzivity. Keby nosil doplnky od Burberry každý priemerný Slovák, spoločnosť by si nemohla účtovať také vysoké ceny a rýchlo by stratila svoje postavenie na trhu.