Britská značka vsadila na istotu, avšak až najbližšie mesiace ukážu, či uznávaný návrhár dokáže napodobniť svoj úspech z Givenchy.
Dobré obdobie strieda horšie nielen v živote, ale taktiež v biznise, o čom sa presvedčili takmer všetky veľké spoločnosti vrátane Burberry. Britská módna značka funguje nepretržite už od roku 1856 a počas svojej existencie sa v pravidelných cykloch prispôsobovala dobe podľa nutnosti, a to vrátane vojny, kedy bol navrhnutý aj ikonický trench coat pre armádu.
Sofistikovaný a luxusom opradený smer, vďaka ktorému sa módny dom dostal do úzkej škály obľúbených výrobcov medzi známymi osobnosťami, sa avšak vykryštalizoval až v 90. rokoch vďaka vtedajšiemu vedeniu. Modely od Burberry tak nenosievala už len britská smotánka (vyššia stredná vrstva), ale i ľudia ako David Beckham, Christy Turlington, Kate Moss či mnohí hudobníci.
Značka však nikdy nedosiahla pomyselný vrchol, na ktorý má potenciál, a preto sa nám núka otázka, či to konečne dokáže pod vedením Riccarda Tisciho.
44-ročný rodák z mesta Tarent tak ani nie po roku od odchodu z francúzského módneho domu vymieňa Paríž za Londýn, kde z pozície Chief Creative Officer bude viesť Burberry. V Anglicku si od renomovaného návrhára sľubujú zlepšenie pozície na trhu a minimálne "pokus" o konkurovanie aktuálne najhorúcejším hráčom v priemysle, teda Gucci a Balenciaga.
Tisci má na to všetky predpoklady, keďže niečo obdobné dokázal pod krídlami stále populárneho Givenchy. Éru najväčšej slávy pritom zažíval na pomedzi rokov 2011-2013, kedy bol okrem iného v blízkom kontakte s dvojicou Kanye West a JAY-Z, ktorým navrhoval napríklad aj veci k veľkolepému turné Watch The Throne.
Verejnosť sa išla zblázniť a čísla predajov, respektíve záujem popredných módnych periodík stúpali závratným tempom, čím si zaslúžil obdiv medzi najvplyvnejšími ľuďmi v odevnej branži.
Post kreatívneho riaditeľa Givenchy však Riccarda po vyše dekáde nenapĺňal a potreboval zmenu, vďaka ktorej bude môcť rozvíjať svoj prirodzený talent a potrebu šokovať verejnosť. Rovnako ako keď vytiahol dnes už legendárne motívy dobermana, rotvajlera či žraloka alebo provokatívne odkazy s Ježišom v podobe potlačí na mikinách, tričkách a podobne.
V minulosti už teda dokázal vytiahnuť jeden brand na vrchol svojich možností, a to bez akéhokoľvek uprednostňovania či protekcie, a to je hlavným dôvodom jeho príchodu na miesto Christophera Baileyho. 47-ročný Brit narodený v Halifaxe síce Burberry nastavil modernejšiu tvár, ktorá pohltila aj mladšie ročníky, ale stále tomu chýbalo čosi "šťavnaté" a niečo výnimočné...
A tu sa ukazuje geniálnosť Riccarda Tisciho v plnej kráse, keďže ešte predtým, než nám v priebehu tohto mesiaca odprezentuje svoju prvú kolekciu, tak predstavil zbrusu nové logo a monogram. Talian s radou celebritných priateľov siahol do archívov a v spolupráci s grafickým dizajnérom Petrom Savilleom vykúzlili skvost hodný značky s takmer 200-ročnou históriou. Zakladateľ Thomas Burberry by bol určite právom hrdý na to, že aj po takej dlhej dobe si vedenie ctí korene a dodáva im potrebnú aktuálnosť.
Záverom len dodáme, že podľa nášho úsudku je práve Tisci tým správnym človekom, ktorý vytiahne renomovaný módny dom na vrchol a z trónu tak zosadí Alessandra Micheleho a Demnu Gvasaliu. Dôvody sú celkom jasné a vidieť ich musí každý, kto nesleduje dianie odevného priemyslu odvtedy, čo začali raperi nosiť Supreme.
Ak by ale náhodou niekto predsa váhal, tak je to odvaha, schopnosť prekvapiť, kreativita a v neposlednom rade spoločenské známosti, respektíve celková populárnosť talianskeho návrhára.
P.S. - Zásluhu na Riccardovom príchode k Burberry má aj jeho CEO menom Marco Gobbetti, ktorý ho v podstate vytiahol do sveta veľkej módy v roku 2005 zverením ženskej sekcie Givenchy.
V prípade, že sa o módne dianie zaujímaš trochu bližšie, určite nezabudni navštíviť ani našu stránku Móda Refresher, ktorá ti poskytne vždy len tie najzaujímavejšie a najhorúcejšie informácie z módneho sveta. Ďakujeme ti za podporu!