Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
19. júna 2018, 22:49
Čas čítania 0:00
Sona O.

Prečo tvoji rodičia počúvajú dookola to isté? Náš vkus sa radikálne mení okolo 30. narodenín, tvrdí výskum

ZAUJÍMAVOSTI HUDBA HUDOBNÉ NOVINKY UMENIE
Uložiť Uložené

Mladí ľudia sú všeobecne otvorenejší, dobrodružnejší a ochotnejší experimentovať. Platí to aj pri hudbe.

Vyznáš sa vo všetkých aktuálnych novinkách a z novej muziky ti väčšinou neunikne ani jediný hit? Poznáš Martina Garrixa, 2 Chainz aj Arianu Grande? V tom prípade patríš asi k mladším ročníkom, ktoré ostávajú stále otvorené novým hudobným počinom

Podľa internetového výskumu spoločnosti Deezer, ktorý uverejnil Business Insider, počúva až 60 % ľudí stále tú istú hudbu dokola. Táto štatistika však nevyplýva zo všeobecného nezáujmu, pretože iba 25 % povedalo, že by neskúsili piesne mimo ich tradičného vkusu. 

Vrchol svojho muzikálne objavovania dosahujeme vo veku 24 rokov. Práve v tom období vyhľadávame najviac nových interpretov, žánrov a pesničiek. 75 % ľudí v tomto veku si vypočuje 10 alebo viac nových skladieb za týždeň. 64 % objavuje aspoň 5 interpretov každý mesiac. Neskor sa však naša schopnosť vnímať hudobné trendy redukuje.

Prečo tvoji rodičia počúvajú dookola to isté? Náš vkus sa radikálne mení okolo 30. narodenín, tvrdí výskum
Zdroj: Unsplash.com

Zlom nastáva pomerne skoro a tu ž v 30. Práve po dosiahnutí tohto veku, sa najviac ľudí priznalo, že počúva stále tie isté pesničky. 19 % tvrdí, že nestíhajú držať krok s dobou a v novinkách skrátka strácajú prehľad. 16 % zvaľuje vinu na príliš náročnú prácu, ktorá odvracia ich pozornosť od iných, menej dôležitých vecí a 11 % za problém označilo starostlivosť o deti

Odporúčané
To najlepšie z pouličnej kultúry a možnosť vyhrať 3 300 €. Druhý ročník eventu The Streets Culture predstavil niekoľko noviniek To najlepšie z pouličnej kultúry a možnosť vyhrať 3 300 €. Druhý ročník eventu The Streets Culture predstavil niekoľko noviniek 26. apríla 2024, 15:00

Vysvetlení prečo preferujeme starú hudbu, miesto tej novej je však hneď niekoľko. Napríklad jedna zo štúdií z konca 90. rokov hovorí, že hudba v nás dokáže vyvolať spomienky z minulosti a tým aj pocity nostalgie. Preto si miesto najnovšej rádiovky tvoj otec radšej pustí v aute koncert Metallicy z 90. rokov. 

Prečo tvoji rodičia počúvajú dookola to isté? Náš vkus sa radikálne mení okolo 30. narodenín, tvrdí výskum
Zdroj: unsplash.com

Staré pesničky nás vracajú naspäť do čias, kedy sme aj my boli deťmi, či mladými ľuďmi a my sa do nich s veľkou láskou vraciame. 

Ekonóm Seth Stephens-Dawidovitz analyzoval dáta zo Spotify v New York Times. Tvrdí, že pieseň, čo sa preslávila v čase našej skorej puberty (12 - 14 rokov) bude o 10 rokov najobľúbenejšou skladbou našich rovesníkov. Napríklad Creep od Radiohead je najpopulárnejší medzi 38-ročnými, no tí, čo sa narodili o 10 rokov neskôr by ho nezaradili ani len do top 300 songov. 

Za všetko samozrejme môžu hormóny. Počas počúvania obľúbenej skladby sa do nášho tela vylučujú hormóny šťastia ako serotonín či dopamín. Mozog mladých dospievajúcich prechádza mnohými zmenami a naše hormóny sú citlivejšie ako kedykoľvek predtým. Preto v nás aj podnecujú búrlivejšie emócie a ostávajú lepšie vryté do pamäti

Domov
Zdieľať
Diskusia