Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
6. októbra 2017, 13:27
Čas čítania 0:00
Adam Novosad

Manželia okradli Amazon o viac ako 1 milión eur vďaka premyslenému systému. Vďaka prefíkanosti zneužívali benevolentnú zákaznícku podporu

ZAUJÍMAVOSTI AMAZON
Uložiť Uložené

Na Amazone doplatili na svoj prístup k zákazníkom.

Spoločnosť Amazon sa z nenápadneho internetového predajcu kníh vyvinula na celosvetový fenomén, kde každý deň prebehnú milióny transakcií, a tak je zložité mať pod kontrolou každučkú z nich. Práve obrovský objem objednávok využila vo svoj prospech dvojica z amerického štátu Indiana. Erin Joseph Finan a Leah Jeanette Finan začali benevolentnosť zákazníckej podpory Amazonu zneužívať už pred niekoľkými rokmi, pretože zistili, že ak spoločnosti nahlásia, že im objednaný tovar dorazil poškodený alebo nefunkčný, Amazon príliš dlho žiadosti neskúma a rovno posiela náhradný tovar úplne bezplatne.

Finanovci si preto vytvorili desiatky falošných identít a z portálu si objednávali zariadenia ako inteligentné hodinky od Samsungu, GoPro kamery či herné konzoly Playstation alebo Xbox. Všetko im samozrejme dorazilo v bezchybnom stave, ale to ich nezastavilo v tom, aby Amazonu neustále neposielali žiadosti o náhradu poškodeného tovaru. Za zopár rokov, čo sa svojmu premyslenému podvodu venovali, sa im podarilo zarobiť viac ako 1 milión eur a komplexná štruktúra za podvodom nekončila iba u manželov. Všetok tovar, ktorý od Amazonu získali, či už za peniaze alebo bezplatne, posielali svojej spojke a produkty končili v New Yorku. Dvojici teraz hrozí až 20-ročné väzenie a pokuta do výšky 500-tisíc dolárov, takže svoj plán nakoniec nedomysleli do úplnej dokonalosti.

Manželia okradli Amazon o viac ako 1 milión eur vďaka premyslenému systému. Vďaka prefíkanosti zneužívali benevolentnú zákaznícku podporu
Zdroj: Flickr
Domov
Zdieľať
Diskusia