Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
28. júna 2017, 13:44
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Jaguar vypúšťa na bežné cesty extrémny supersedan, ktorému závidia parametre aj viaceré superšporty

TECH
Uložiť Uložené

Model XE vyšperkovali v rámci Special Vehicle Operations do posledného detailu.

V kuloároch sa už dlhšie šepkalo o tom, že Jaguar čoskoro predstaví šelmu, ktorá zamieša karty medzi super sedanmi strednej triedy. Stalo sa tak práve teraz, keďže Briti pri príležitosti tohtoročného Goodwood Festival of Speed odhalili XE SV Project 8. Už prvé fotografie a prvé pohľady na samotný dizajn naznačujú, že sme spoznali skutočne neskutočný počin. Aby sme prešli rovno k pointe, tak smerujeme pod kapotu - tam totiž nachádzame kompresorom preplňovanú 5-litrovú V8-čku s výkonom až 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 700 N.m. O prenos sily sa stará 8-stupňová automatická prevodovka Quickshift, opomenúť rozhodne netreba ani pohon všetkých štyroch kolies. Výsledok? Britská beštia dokáže zrýchliť z 0 na 96 km/h len za 3,3 sekundy (!), zatiaľ čo jej maximálna rýchlosť je až na úrovni 320 km/h. Zoznamujete sa tak s vôbec najvýkonnejším, najrýchlejším a najextrémnejším cestným Jaguarom v histórii, ktorý nemecké prémiové trio i taliansku Giulia QV položí na kolená.

Divízia Special Vehicle Operations ďalej informuje o tom, že toto XE-čko má hliníkové a karbónové časti karosérie, ale aj špičkový Carbon Ceramic Braking systém - za špeciálnymi 20″ diskami sa nachádzajú karbón-keramické brzdy s kotúčmi až 400 milimetrov vpredu, respektíve 396 mm vzadu. Verzia SV Project 8 je už v štandarde osadená športovými sedadlami len pre štyroch, za príplatok je však k dispozícii balík Track Pack, ktorý už počíta len s dvojicou škrupinových sedadiel a ochranou klietkou. Najlepšie na tom všetko je, že nejde o žiadny koncept či vozidlo, ktoré slúži len na mediálne účely, ale reálny a hotový sériový automobil, ktorý vznikne "až" v 300-kusovej sérii. Tá bude k dispozícii pre 40 krajín sveta, pričom za každý exemplár si Briti na domácom trhu budú pýtať minimálne 150-tisíc libier.

Domov
Zdieľať
Diskusia