Švédsky obchodný dom zvažuje reštauračnú expanziu.
Návšteva obchodného domu IKEA sa zvyčajne nezaobíde bez toho, aby človek nezašiel do reštauračnej časti a neobjednal si jedno z kultových jedál, ktoré švédska spoločnosť ponúka. IKEA jednoducho svojimi charakteristickými jedlami vie zaujať zákazníkov natoľko, že sa mnohí z nich vracajú len kvôli tomu, aby sa najedli a prídu aj bez potreby nakúpiť nejaký nábytok. Ako informoval portál Etrend.sk, slovenské štatistiky hovoria jasnou rečou, keď jednu zo súčastí IKEA ponúkajúcu jedlo či pokrmy navštívilo za rok 2016 približne 1,4-milióna ľudí a zjedlo sa dokopy až 78 ton mäsových guličiek, takže Slovákom švédske špeciality očividne zachutili a IKEA si to postupne začína uvedomovať.
Na webovej stránke Igelitka.com sa objavili aj informácie o tom, že až 30 percent zákazníkov do obchodného domu príde len kvôli jedlu a aj keď sa spoločnosť na svoju reštauračnú časť nikdy nepozerala ako na príležitosť dostať sa aj mimo obchodných domov, postupne sa atmosféra mení. Na internete sa už povráva o tom, že IKEA plánuje v budúcnosti preraziť aj so samostatnými reštauráciami, takže ak sa o niekoľko rokov človek vyberie do IKEA, nemusí to byť len kvôli nákupu nábytku, ale pokojne sa bude môcť vybrať niekde do centra Bratislavy, aby si nechal naložiť poriadnu dávku mäsových guličiek a zajedol to vyprážaným syrom, ktorý by si len tak mimochodom v menu švédskych pobočiek hľadal len veľmi ťažko.