Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 15. 10. 2019 meniny má Terézia

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Módny seriál
4
Peter Hlavička
30. máj 2017, 17:49

Najväčší predajca značky Supreme na Slovensku menom WTWLDN? nám prezradil viac o resellingu v móde (Rozhovor)

Predaj módy totiž nemusí byť len o zdieraní mladých ľudí a niektorí tak vďaka svojej vášni už nemusia chodiť ani do práce.

Peter Hlavička
30. máj 2017, 17:49
Najväčší predajca značky Supreme na Slovensku menom WTWLDN? nám prezradil viac o resellingu v móde (Rozhovor)
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Článok o tom, že niektorí Slováci zarábajú aj tisíce eur na predaji oblečenia mnohých pobúril, no reselling je z jednej časti bohužiaľ a z druhej časti chvalabohu neoddeliteľnou súčasťou módneho priemyslu už takmer od prelomu tisícročí a tak je namiesto výhovoriek oveľa jednoduchšie sa s týmto faktom zmieriť. To, kto má aké handry a aké nosí tenisky je totiž vecou vkusu a rovnako je tak len na tebe, či zaplatíš pôvodnú cenu alebo si ochotný zaplatiť si za limitovaný kúsok aj určitú prirážku. Dnes ti tak prinášame rozhovor s osobou, ktorá sa módou na tejto úrovni živí už niekoľko rokov a vďaka resellingu tak aktuálne nemusí vstávať do práce, vo svojej zbierke má stovky rôznych hodnotných kúskov oblečenia od známych značiek a v prvom rade si na všetko zarobil sám. Matej má 29 rokov a okrem svojho brandu WTWLDN? je známy aj pod prezývkou Knaypa. Pochádza z Medzilaboriec aj keď v zahraničí už býva vyše 10 rokov a pre čitateľov Refresheru tak priblížil fungovanie jednej z najpopulárnejších streetwearových značiek na svete a zároveň aj to, ako sa mu podarilo vybudovať si exkluzívny prístup k jej kolekciám.
 
Mohol by si nám vysvetliť, čo je WTWLDN? a ako si sa dostal k resellingu?

Som zakladateľ WhatToWearLonDoN? a.k.a. WTWLDN?, čo je v skratke prvá pomoc pre ľudí s rôznymi stupňami závislosti pre nákup legit značkového oblečenia zo zahraničia, ktoré je limitované a nedá sa už v obchodoch zohnať. WTWLDN? funguje úspešne už štvrtý rok a na konte má cez 1200 spokojných zákazníkov z celého sveta a zároveň 0 negatívnych feedbackov. Zároveň má za sebou spoluprácu s eBay pri testovaní projektu eBay Neigborhood, a tak som pred pár mesiacmi vymenil kariéru supervisora v Londýne za ešte viac rozbehnuté hobby a na plný úväzok som začal predávať Supreme z mojej zbierky na Slovensku a v Čechách.

 

♥ #whattowearlondon #wtwldncollection

Príspevok, ktorý zdieľa UK Supreme Collector (@whattowearlondon),


Veľa Slovákov už pozná Supreme, no pritom vôbec netušia, ako to so značkou funguje. Ty už máš ale v porovnaní s nimi dlhoročné skúsenosti, a tak by ti to dúfam nemalo robiť problém.

Supreme ma každoročne 2 sezóny, S/S (jar/leto) a F/W (jeseň/zima). Na začiatku každej sezóny je dostupný náhľad kolekcie, takže každý vie, čo môže najbližšie mesiace očakávať. Každý štvrtok v týždni je o 11am (12:00 nášho času) instore a online release s oblečením a doplnkami a keď sa sezóna skončí, žiaden ďalší nákup instore a online už nie je možný až do predstavenia novej sezóny. Ja osobne nakupujem v londýnskom Supreme, kde sa menia pravidlá veľmi často, campovanie je už dávno zakázané a štvrtkové releasy fungujú na báze pondelkových registrácii do čakacieho listu. To znamená, že v pondelok sa po 10am oznámi nová lokalita v Londýne a do 15 minút tam sú stovky ľudí keďže vo štvrtok sa človek do obchodu bez registračného čísla nedostane. Samozrejme, všade sa čaká veľa hodín a keď sa konečne dostaneš dovnútra, tak si môžeš byť istý, že toho veľa nekúpiš, keďže oblečenie je limitované na 1 kus z produktu, vypredá sa instantne prvým luckerom a ďalšie kusy sa už nedopĺňajú.

 

Tí, ktorí ťa už poznajú dlhšie vedia, že máš obrovský archív vecí a Supreme je pre teba srdcová záležitosť. Na aké kúsky alebo spolupráce si potrpíš?

Milujem doplnky od Supreme ale nie som fanúšik box logo tričiek a mikín, ktoré Supreme tak preslávili, aj keď mam nejakých 10, ktoré mi prirástli k srdcu a neplánujem ich predať. Skôr si idem photo tees, ktoré aj bežne nosím. V mojom šatníku by si našiel prevažne Supreme kolaborácie, idem si najmä Nike, Champion, CDG, TNF alebo Timberland. Som veľký fanúšik značky Jordan takže mám kompletnú zbierku z tejto kolaborácie a rovnako si idem aj Vansy, s ktorým Supreme kolaborovalo už veľakrát, takže tie obúvam často. Môj najobľúbenejší kúsok je asi najobyčajnejší longsleeve Supreme x Champion aký kedy vyrobili, ale nosím ho dlhé roky a je to vlastne ich prvá kolaborácia; ak si dobre pamätám tak z roku 1997, a to Supreme vznikol v 1994. Najobľúbenejšou vecou v rámci mojich doplnkov sú zapaľovače z kolaborácie Supreme x Zippo a samozrejme Supreme x TNF ruksaky a shoulder bags, keďže ich nosím každý deň.

 

 




Na to, aby si mohol kúpiť podobné limitky však nestačí už len registrácia do čakacieho listu alebo bežný online nákup v deň releasu.

Ak máš na mysli release Supreme x CDG pár týždňov dozadu tak áno, boli z toho nejaké opletačky, ale keď chceš, aby si ťa všimla Supreme komunita na celom svete, musíš rátať s tým, že naserieš pár ľudí. Celé to bolo vlastne skryté promo WTWLDN?, ktoré sa podarilo na 100% aj keď skomplikovať život ľuďom ako je Jebbia a Jagger som neplánoval nikdy. Celé to bolo vlastne o vyhajpovanej box logo mikine, v ktorej som sa odfotil 1 deň pred oficiálnym svetovým releasom a tým pádom som sa stal prvým človekom, ktorý si dovolil niečo také pri release box loga. Fotku a krátke video som uploadol na net a po pár hodinách vymazal, keďže v najlepšom treba prestať a vyhrážky od Supreme o zrušení WTWLDN? netreba brať na ľahkú váhu. 

 

Tých pár hodín samozrejme stačilo na to, aby sa 1 fotka a 1 krátke video stalo virálnym a zdieľalo sa po svete. WTWLDN? získalo nové cenné kontakty, tiež pribudla nejaká tá tisícka followerov a tržby sa strojnásobili v priebehu niekoľkých dní.

 

Zásobuješ svojimi vecami aj niektoré celebrity alebo ti je úplne jedno, ktorým smerom to predáš?
Už od začiatku som sa snažil mať nastavené ceny za limitované veci tak, aby bolo oblečenie, ktoré predávam cenovo dostupné, keďže mojim cieľom je, aby to ľudia mohli nosiť a nepredávať ďalej. Veľa z nich si ale na začiatku myslelo, že keď predávam Supreme a oni majú peniaze, tak odo mňa nakúpia výhodne, následne rozpredajú oblečenie ďalej za prestrelené ceny a ja sa o ničom nedozviem. Samozrejme, že to takto nefunguje. V tom čaše som dostal viacero ponúk na zásobovanie kamenných a online obchodov na Slovensku, ktoré som odmietol a začal spolupracovať iba s Flace, kde sú pravidlá jasné: každý tam má možnosť kúpiť veľakrát nedostupné oblečenie za super ceny ale nemôže ho predať na resell.

 

Supreme, A BATHING APE a Palace sú známe streetwearové značky vo svete a keďže WTWLDN? je o streetwear móde, mal som možnosť spoznať veľa ľudí, ktorý si tieto značky idú a míňajú za ne peniaze, aj keď majú svojich sponzorov na oblečenie atd. Dlhé roky som fanúšik DMS, takže ma teší, že som vďaka mojej práci spoznal Dameho aj Separa. Nakupoval u mňa aj veľký pánko Pil C, polovica Nerieš, Mário Biháry a veľa ďalších ľudí, ktorých si cením.

 

⚫⚪Kulinarsky zazitok na 38 poschodi

Príspevok, ktorý zdieľa UK Supreme Collector (@whattowearlondon),



SS17 Supreme x Nike Air More Uptempo ⚪ Sourced on order/vybavene na objednavku ✅ #whattowearlondon ❓ @separ.dms

Príspevok, ktorý zdieľa UK Supreme Collector (@whattowearlondon),



Čo by si na záver odkázal našim čitateľom/resellerom ako skúsený predajca, ktorý už má niečo za sebou?
Resellerom želám, nech sa im darí a nech nikdy nepredávajú fakes a použité vynosené tričká, čo mala na sebe polovica republiky v stave 9/10 iba za 100 €. Čitateľom Refresheru chcem odkázať, aby sa neobliekali podľa cenovky, veľkosti loga a názoru okolia, ale podľa toho, čo sa im osobne páči a cítia sa v tom dobre, keďže o tom je oblečenie v prvom rade.


Ďakujem za rozhovor!
Ohodnoť článok
68
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.