Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
30. mája 2017 o 17:49
Čas čítania 0:00
Peter Hlavička

Najväčší predajca značky Supreme na Slovensku menom WTWLDN? nám prezradil viac o resellingu v móde (Rozhovor)

MÓDA SUPREME
Uložiť Uložené

Predaj módy totiž nemusí byť len o zdieraní mladých ľudí a niektorí tak vďaka svojej vášni už nemusia chodiť ani do práce.

Článok o tom, že niektorí Slováci zarábajú aj tisíce eur na predaji oblečenia mnohých pobúril, no reselling je z jednej časti bohužiaľ a z druhej časti chvalabohu neoddeliteľnou súčasťou módneho priemyslu už takmer od prelomu tisícročí a tak je namiesto výhovoriek oveľa jednoduchšie sa s týmto faktom zmieriť. To, kto má aké handry a aké nosí tenisky je totiž vecou vkusu a rovnako je tak len na tebe, či zaplatíš pôvodnú cenu alebo si ochotný zaplatiť si za limitovaný kúsok aj určitú prirážku. Dnes ti tak prinášame rozhovor s osobou, ktorá sa módou na tejto úrovni živí už niekoľko rokov a vďaka resellingu tak aktuálne nemusí vstávať do práce, vo svojej zbierke má stovky rôznych hodnotných kúskov oblečenia od známych značiek a v prvom rade si na všetko zarobil sám. Matej má 29 rokov a okrem svojho brandu WTWLDN? je známy aj pod prezývkou Knaypa. Pochádza z Medzilaboriec aj keď v zahraničí už býva vyše 10 rokov a pre čitateľov Refresheru tak priblížil fungovanie jednej z najpopulárnejších streetwearových značiek na svete a zároveň aj to, ako sa mu podarilo vybudovať si exkluzívny prístup k jej kolekciám.
 
Mohol by si nám vysvetliť, čo je WTWLDN? a ako si sa dostal k resellingu?

Som zakladateľ WhatToWearLonDoN? a.k.a. WTWLDN?, čo je v skratke prvá pomoc pre ľudí s rôznymi stupňami závislosti pre nákup legit značkového oblečenia zo zahraničia, ktoré je limitované a nedá sa už v obchodoch zohnať. WTWLDN? funguje úspešne už štvrtý rok a na konte má cez 1200 spokojných zákazníkov z celého sveta a zároveň 0 negatívnych feedbackov. Zároveň má za sebou spoluprácu s eBay pri testovaní projektu eBay Neigborhood, a tak som pred pár mesiacmi vymenil kariéru supervisora v Londýne za ešte viac rozbehnuté hobby a na plný úväzok som začal predávať Supreme z mojej zbierky na Slovensku a v Čechách.

♥ #whattowearlondon #wtwldncollection

Príspevok, ktorý zdieľa UK Supreme Collector (@whattowearlondon),


Veľa Slovákov už pozná Supreme, no pritom vôbec netušia, ako to so značkou funguje. Ty už máš ale v porovnaní s nimi dlhoročné skúsenosti, a tak by ti to dúfam nemalo robiť problém.

Supreme ma každoročne 2 sezóny, S/S (jar/leto) a F/W (jeseň/zima). Na začiatku každej sezóny je dostupný náhľad kolekcie, takže každý vie, čo môže najbližšie mesiace očakávať. Každý štvrtok v týždni je o 11am (12:00 nášho času) instore a online release s oblečením a doplnkami a keď sa sezóna skončí, žiaden ďalší nákup instore a online už nie je možný až do predstavenia novej sezóny. Ja osobne nakupujem v londýnskom Supreme, kde sa menia pravidlá veľmi často, campovanie je už dávno zakázané a štvrtkové releasy fungujú na báze pondelkových registrácii do čakacieho listu. To znamená, že v pondelok sa po 10am oznámi nová lokalita v Londýne a do 15 minút tam sú stovky ľudí keďže vo štvrtok sa človek do obchodu bez registračného čísla nedostane. Samozrejme, všade sa čaká veľa hodín a keď sa konečne dostaneš dovnútra, tak si môžeš byť istý, že toho veľa nekúpiš, keďže oblečenie je limitované na 1 kus z produktu, vypredá sa instantne prvým luckerom a ďalšie kusy sa už nedopĺňajú.

Tí, ktorí ťa už poznajú dlhšie vedia, že máš obrovský archív vecí a Supreme je pre teba srdcová záležitosť. Na aké kúsky alebo spolupráce si potrpíš?

Milujem doplnky od Supreme ale nie som fanúšik box logo tričiek a mikín, ktoré Supreme tak preslávili, aj keď mam nejakých 10, ktoré mi prirástli k srdcu a neplánujem ich predať. Skôr si idem photo tees, ktoré aj bežne nosím. V mojom šatníku by si našiel prevažne Supreme kolaborácie, idem si najmä Nike, Champion, CDG, TNF alebo Timberland. Som veľký fanúšik značky Jordan takže mám kompletnú zbierku z tejto kolaborácie a rovnako si idem aj Vansy, s ktorým Supreme kolaborovalo už veľakrát, takže tie obúvam často. Môj najobľúbenejší kúsok je asi najobyčajnejší longsleeve Supreme x Champion aký kedy vyrobili, ale nosím ho dlhé roky a je to vlastne ich prvá kolaborácia; ak si dobre pamätám tak z roku 1997, a to Supreme vznikol v 1994. Najobľúbenejšou vecou v rámci mojich doplnkov sú zapaľovače z kolaborácie Supreme x Zippo a samozrejme Supreme x TNF ruksaky a shoulder bags, keďže ich nosím každý deň.

 




Na to, aby si mohol kúpiť podobné limitky však nestačí už len registrácia do čakacieho listu alebo bežný online nákup v deň releasu.

Ak máš na mysli release Supreme x CDG pár týždňov dozadu tak áno, boli z toho nejaké opletačky, ale keď chceš, aby si ťa všimla Supreme komunita na celom svete, musíš rátať s tým, že naserieš pár ľudí. Celé to bolo vlastne skryté promo WTWLDN?, ktoré sa podarilo na 100% aj keď skomplikovať život ľuďom ako je Jebbia a Jagger som neplánoval nikdy. Celé to bolo vlastne o vyhajpovanej box logo mikine, v ktorej som sa odfotil 1 deň pred oficiálnym svetovým releasom a tým pádom som sa stal prvým človekom, ktorý si dovolil niečo také pri release box loga. Fotku a krátke video som uploadol na net a po pár hodinách vymazal, keďže v najlepšom treba prestať a vyhrážky od Supreme o zrušení WTWLDN? netreba brať na ľahkú váhu. 

Tých pár hodín samozrejme stačilo na to, aby sa 1 fotka a 1 krátke video stalo virálnym a zdieľalo sa po svete. WTWLDN? získalo nové cenné kontakty, tiež pribudla nejaká tá tisícka followerov a tržby sa strojnásobili v priebehu niekoľkých dní.

 

Zásobuješ svojimi vecami aj niektoré celebrity alebo ti je úplne jedno, ktorým smerom to predáš?
Už od začiatku som sa snažil mať nastavené ceny za limitované veci tak, aby bolo oblečenie, ktoré predávam cenovo dostupné, keďže mojim cieľom je, aby to ľudia mohli nosiť a nepredávať ďalej. Veľa z nich si ale na začiatku myslelo, že keď predávam Supreme a oni majú peniaze, tak odo mňa nakúpia výhodne, následne rozpredajú oblečenie ďalej za prestrelené ceny a ja sa o ničom nedozviem. Samozrejme, že to takto nefunguje. V tom čaše som dostal viacero ponúk na zásobovanie kamenných a online obchodov na Slovensku, ktoré som odmietol a začal spolupracovať iba s Flace, kde sú pravidlá jasné: každý tam má možnosť kúpiť veľakrát nedostupné oblečenie za super ceny ale nemôže ho predať na resell.

Supreme, A BATHING APE a Palace sú známe streetwearové značky vo svete a keďže WTWLDN? je o streetwear móde, mal som možnosť spoznať veľa ľudí, ktorý si tieto značky idú a míňajú za ne peniaze, aj keď majú svojich sponzorov na oblečenie atd. Dlhé roky som fanúšik DMS, takže ma teší, že som vďaka mojej práci spoznal Dameho aj Separa. Nakupoval u mňa aj veľký pánko Pil C, polovica Nerieš, Mário Biháry a veľa ďalších ľudí, ktorých si cením.

⚫⚪Kulinarsky zazitok na 38 poschodi

Príspevok, ktorý zdieľa UK Supreme Collector (@whattowearlondon),



SS17 Supreme x Nike Air More Uptempo ⚪ Sourced on order/vybavene na objednavku ✅ #whattowearlondon ❓ @separ.dms

Príspevok, ktorý zdieľa UK Supreme Collector (@whattowearlondon),



Čo by si na záver odkázal našim čitateľom/resellerom ako skúsený predajca, ktorý už má niečo za sebou?
Resellerom želám, nech sa im darí a nech nikdy nepredávajú fakes a použité vynosené tričká, čo mala na sebe polovica republiky v stave 9/10 iba za 100 €. Čitateľom Refresheru chcem odkázať, aby sa neobliekali podľa cenovky, veľkosti loga a názoru okolia, ale podľa toho, čo sa im osobne páči a cítia sa v tom dobre, keďže o tom je oblečenie v prvom rade.


Ďakujem za rozhovor!
Domov
Zdieľať
Diskusia