Komu štandardné tvary Panamery nestačia, nájdu sa experti na ich vyšperkovanie.
Druhé pokračovanie Panamery prijala verejnosť podstatne kladnejšie než tomu bolo v prípade predchodcu. Je zrejmé, že za to môžu citeľne ladnejšie a vyváženejšie tvary, najmä zadnej časti, ktorá doteraz statočne polarizovala nielen automobilovú verejnosť. I keď sme do dnešného dňa ešte nespoznali úplne všetky verzie, Porsche vcelku prekvapilo najmä svojím vrcholným vyhotovením, teda modelom s dodatkom Turbo S. Po jeho nedávnom predstavení totiž k názvu zároveň nemecká automobilka pripísala aj pojem E-Hybrid, čím sa naplnili predošlé prognózy. Tradičný osemvalcový variant dostal do vienka elektromotor a vo výsledku tak produkuje až 500 kW / 680 koní a 850 N.m. Porsche hybridnou technológiou v top modeli prekvapilo, zároveň však vzbudilo vcelku veľkú senzáciu. Pravdou ale je, že viacerí vyčítali (nielen) najsilnejšej verzii akúsi exteriérovú strohosť a nevýraznosť. Nemci však dobre vedia, že na to tú majú iných špecialistov a preto niet divu, že sa o slovo najnovšie hlási azda ten najpovolanejší, čiže známá tuningová spoločnosť TechArt.
Pokiaľ ide o úpravy poršátok, len málokto má také skúseností ako spomínaný úpravca. Jeho najnovším počinom je práve druhá generácia športovej limuzíny, ktorú technici zmenili takmer na nepoznanie. Výsledkom je model GrandGT s o 80 milimetrov širšími blatníkmi a skutočne masívnym bodykitom. Jeho podstatou je nový predný nárazník s integrovaným splitterom, bočné prahy či zadný nárazník s veľkolepým difúzorom. Pochopiteľne, rozšírený rozchod kolies prináša vysunuté blatníky, pod ktorými sa schovávajú až 22" disky obuté do pneumatík o rozmeroch 285/30 ZR22 vpredu, respektíve 335/25 ZR22 vzadu. Sivý exteriér doplnený o početné použitie karbónu dopĺňa následne oranžová farba na strmeňoch brzdovej sústavy, navyše, kombináciu sivej a oranžovej farby nájdeme spolu s karbónom aj v interiéri posiatom množstvom detailov v týchto odtieňoch. Pokiaľ ide o exteriér, spomenúť rozhodne treba aj robustné zadné krídlo a štvoricu koncoviek výfukov z dieľne dobrej známe firmy Akrapovič. GnradGT vychádza z verzie Turbo, ako však informuje sám výrobca, úpravou sa môže podrobiť akékoľvek vyhotovenie, či už ide o základné V6-kové motorizácie alebo vrcholné 4-litrové osemvalce. Na rad tak môže prísť aj spomínané Turbo S E-Hybrid so 680-koňmi. Tak či onak, TechArt sa aj tentokrát postaral o jednu z najbrutálnejších úprav novej Panamery, akú nájdeme na trhu.