Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
11. marca 2017 o 15:14
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Čakanie na novú M5-ku skracuje famózna Alpina B5 BiTurbo so 608-koňovým osemvalcom

TECH BMW TUNING
Uložiť Uložené

Nová generácia radu 5 prichádza v zatiaľ najvýkonnejšom podaní.

Už o niekoľko mesiacov by sme mali spoznať úplne novú generáciu jedného z najikonickejších modelov z Mníchova. BMW M5 má totiž svoju autosalónovú premiéru naplánovanú na jesenný autosalón vo Frankfurte, je však jasné, že nový pekelný supersedan spoznáme ešte krátko pred oficiálnym odhalením. Kým sa tak stane, o slovo sa hlási dvorný "úpravca", teda spoločnosť Alpina z nemeckého Buchloe. Spojenie týchto dvoch značiek je odjakživa vo veľmi špecifickej rovine, a to či už po stránke ich vzájomného vzťahu alebo príbuznosti oboch modelových portfólií. Doteraz Alpina zväčša zastupovala akýsi medzník medzi klasickými modelmi značky BMW a zároveň vrcholnými variantmi s plaketou M. Časy sa však menia a v súčasnosti sa čoraz viac upravené modely približujú skôr k druhej menovanej skupine, dokonca, neraz ju výkonnostne aj predbiehajú. Dôkazom toho je aj model B5 BiTurbo, nová generácia radu 5 v úprave od Alpiny, ktorú spoznávame pri príležitosti autosalónu v Ženeve.

Ako sme si už zvykli, naďalej sa novinka drží svojich tradícií, a teda na pohľad sa toho dramaticky veľa nemení - modrý lak karosérie Alpina Blue (v ponuke aj zelená Alpine Green) dopĺňajú decentne pozmenené nárazníky na oboch stranách s upravenými spodnými časťami. Povestný predný splitter ostáva zachovaný, rovnako tak dobre známe, až 20" disky s viac-lúčovým dizajnom. Exteriér následne môže dotvárať biely alebo zlatý polep, v závislosti od konfigurácie, naopak v interiéri dominuje predovšetkým modré pozadie digitálnych budíkov. Nechýba koža Nappa, viaceré vyšperkované detaily a modré, respektíve zelené prešívanie. Celú atmosféru následne dotvára výrazné ambientné podsvietenie v modrom odtieni, ktorým sekunduje úplne nové drevené, hliníkové alebo karbónové obloženie. Aj napriek tomu, že ide hlavne o detaily, B5-ka vyzerá vo výsledku podstatne atraktívnejšie než klasická 5-ka. Zďaleka to nie je pri tom to najdôležitejšie.

Čakanie na novú M5-ku skracuje famózna Alpina B5 BiTurbo so 608-koňovým osemvalcom
Zdroj: www.alpina-automobiles.com


Pokiaľ momentálne priahnete po novej 8-valcovej päťke, na výber máte výhradne 462-koňovú verziu M550i xDrive. Alpina sa to však chystá zmeniť, a tak ešte predtým, ako spoznáme novú M5-ku, nám tento úpravca ukazuje akýsi predobraz tejto verzie. Za agresívne tvarovanou prednou maskou tak nájdeme 4,4-litrový osemvalec, ktorý je v tomto prípade naladený až na úroveň 608 koní a 800 N.m. O sprevodovanie sa stará výhradne 8-stupňový automat ZF, úplnou novinkou v histórii je ale skutočnosť, že sila putuje poprvýkrát na všetky štyri kolesá. To je nepochybne veľká zmena a senzácia zároveň, no o až také prekvapenie nejde. My už teraz vieme, že aj nová M5-ka bude k dispozícii výhradne s pohonom xDrive a automatickou prevodovkou. Výkonnostne zatiaľ nepoznáme, na akej vysokej úrovni sa novinka predstaví, minimálne 600 koní to ale bude. 

Odporúčané
Mansory extrémnym výtvorom presviedča, že Defender nepatrí len do terénu Mansory extrémnym výtvorom presviedča, že Defender nepatrí len do terénu 19. októbra 2023 o 11:30

Stať sa pritom môže, že nová Alpina bude predsa len o malý kúsok ešte výkonnejšia, čo by sa ostatne nestalo prvýkrát. B5-ka BiTurbo dokáže akcelerovať z pokoja na 100 km/h len za 3,5 sekundy, maximálna rýchlosť je 330 km/h. Na rozdiel od nového BMW M5 je pritom v ponuke aj v praktickej verzii Touring, niet sa preto čomu čudovať, keď si tento počin nájde širokú základňu fanúšikov či záujemcov. Na záver dodajme, že základná cena tejto novinky na nemeckom trhu je na úrovni od 94-tisíc €, pričom v vo verzii kombi cenové relácie štartuje na hodnote od necelých 97-tisíc €. 

Domov
Zdieľať
Diskusia