Luxusné Porsche si po novom môžete zadovážiť už aj v praktickejšom variante.
Panamera, Macan, Cayenne. To je trojica modelov nemeckého Porsche, nad ktorými tradiční zástancovia značky krútia hlavou, no nebyť ich prítomnosti, 911-ky by to už jednoducho v kladných číslach značky neudržali. Práve preto bol ich príchod a začlenenie do portfólia viac než potrebný, no a ako sa ukázalo, Nemci trafili do čierneho. Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve sa však pod žiarou reflektorov predstaví ďalší skutočne netypický model vzhľadom na históriu automobilky, avšak o to väčšia zaujímavosť to je. Porsche v duchu predošlých zákulisných informácií totiž oficiálnou cestou predstavuje luxusnú Panameru v praktickejšom vyhotovení s dodatkom Sport Turismo. I keď celková dĺžka je takmer identická s "klasikou" (5 049 milimetrov), silueta strechy sa smerom vzad zásadne mení. Áno, nejde práve o najobyčajnejší kombík, ale skôr akýsi Shooting Brake, jeho zaradenie bude teda naozaj špecifické. Úhlavný a prakticky jediný súčasný konkurent Mercedes-Benz CLS Shooting Brake už totiž v nasledujúcej generácii nevznikne.
Asi nikoho neprekvapí, že tento počin nebude rekordérom v priestrannosti, ostatne, nebol to určite ani zámer. Batožinový priestor narástol vo výsledku len o 20 litrov, teda na hodnotu 520 litrov, po sklopení zadných sedadiel objem narastie na 1390 litrov. Druhý rad sedadiel je naďalej delený v pomere 40:20:40, pričom ako samotné Porsche tvrdí, stále sú dominantné dve sedadlá na kraji, aj keď automobilka dodáva, že vzadu sa bezproblémovo odvezú aj traja. Atraktívnejšia však bude pravdepodobne možnosť zadných osobitných kresiel za príplatok. Svoj názor na dizajn si môže spraviť každý sám, pravdou ale určite je, že Sport Turismo svojím zjavom rozhodne zaujme. Aj keď dizajnové riešenie svetiel či zvyšných detailov zadnej časti je zhodné, zaujímavosťou je nové adaptívne krídlo. Porsche ako jediné v segmente prichádza so zadným strešným krídlom, ktorého sklon sa mení v závislosti od rýchlosti, a to až v troch polohách, čím je schopné generovať až o 50 kg väčší prítlak. Niet pochýb o tom, že dominantou budú najmä výborné jazdné vlastnosti, keďže o tom vždy Porsche bolo. Hneď v úvode bude v ponuke až pätica verzií - Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid a Panamera Turbo. Záujemcovia tak môžu siahnuť po novinke s výkonom od 330 až po 550 koní, pričom najlacnejšie vyhotovenie Sport Turisma si Porsche cení na čiastke 97 557 €, čo je základná cena v Nemecku. Tak ako, páči sa vám alebo nie?