Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 2. 12. 2020 meniny má Bibiána

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Technologické novinky a celého operátora v appke ti prináša Radosť.Tvoj digitálny operátor.Viac o radosti
Tech - Autá
6
Martin Mičuda
16. február 2017, 10:54
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Z dieľne Pagani prichádza ďalšie umelecké dielo. Dvanásťvalcová Huayra stratila strechu, nabrala však na šarme

Sto kusový Roadster je už beznádejné vypredaný.

Martin Mičuda
16. február 2017, 10:54
Z dieľne Pagani prichádza ďalšie umelecké dielo. Dvanásťvalcová Huayra stratila strechu, nabrala však na šarme
Skúšaj Radosť týždeň zadarmo a bez obmedzeníStiahni si appku
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
6
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Od manufaktúrnej automobilky Pagani sme sa už relatívne dlho nedočkali žiadnej novinky, čo však na šírku portfólia a objem zákaziek nie je veľkým prekvapením. Stále sa bavíme o malosériovej výrobe vyslovene pre výsostnú verejnosť. Pravdou však je, že Huayra je už nejaký ten rôčik na scéne, navyše, už aj pomerne dlho je beznádejne vypredaná, čo Horacio Pagani posledné mesiace vždy odkomunikoval v štýle, že pre potenciálnych záujemcov už čoskoro príde nová možnosť. Narážal tým pochopiteľne na príchod otvorenej verzie, ktorá bola navyše ohlasovaná už niekoľko mesiacov aj prostredníctvom viacerých teaserov. Čas na jej oficiálne odhalenie prichádza v týchto dňoch, kedy spoznávame ďalší mimoriadne exkluzívny počin z talianskej dieľne Pagani Automobili. Ba čo viac, Huayra Roadster je vozidlom, ktoré môžeme zase raz označiť ako umelecké dielo, nakoľko už prvý pohľad na novinku opäť budí perfekcionistické dojmy spojené s nemalou dávkou emócií.

 

Huayra ako taká je na scéne už približne šesť rokov, tým pádom najnovšie vyhotovenie neprišlo len o strešnú časť ale dostalo zároveň aj viaceré vylepšenia a kozmetické úpravy. Úplne nový je tak predný nárazník s pozmeneným riešením chladiča a prídavných LED-diód. Tradične umiestnené svetlá ostali zachované, a to ako vpredu, tak aj vzadu. Drobné zmeny neobišli ani zadný difúzor so štvoricou obrovských koncoviek výfukov, no a samozrejme úplne nové je riešenie strechy a zadného krytu motorovej jednotky. Za dvoj-člennou posádkou sa nachádzajú ochranné oblúky, ktoré sú plynulo napojené na zadnú časť, pričom medzi nimi nájdeme malé okienko oddeľujúce kokpit od zvyšku exteriéru. Zaujímavosťou je, že na výber budú až dva typy strešných panelov - jedným je pevný hardtop vyrobený z karbónu, zatiaľ čo druhou možnosťou bude plátená časť strechy. V oboch prípadoch je možné túto časť ručne zložiť a schovať ju do útrob vozidla. Exteriér propagovaného exemplára zdobí pôvabná modrá farba, množstvo karbónových vlákien a nádherné zlaté 15-lúčové disky. Čerešničkou na torte sú nepochybne spätné zrkadlá, ktoré naďalej v oblasti predných blatníkov efektne vyčnievajú z karosérie sťa tykadlá.

 

Z dieľne Pagani prichádza ďalšie umelecké dielo. Dvanásťvalcová Huayra stratila strechu, nabrala však na šarme
Zdroj: www.autoevolution.com

 

Pozornosť si ale zaslúži aj známy 6-litrový dvanásťvalec bitrubo z dieľne Mercedes-AMG. V tomto prípade je naladený na výkon 569 kW / 774 koní a 1000 N.m, dá sa ale opäť očakávať, že skôr či neskôr spoznáme po vzore kupéčka aj vrcholnú verziu BC s vyše 800 koňmi. V každom prípade, na zadné kolesá potenciál jednotky posiela 7-stupňová sekvenčná prevodovka. Poznamenať pritom treba, že Roadster je s váhou 1280 kilogramov paradoxne ešte ľahší ako zatvorené vyhotovenie, pod čo sa podpísala prítomnosť nového základného materiálu pre konštrukciu - Pagani hovorí o materiáli Carbo-Triax HP52, čo je vlastne hybridná karbón-titánová škrupina. Interiér je zabalený do béžovej kože dvoch odtieňov s modrým prešívaním. Ako inak, nechýba početne zastúpený karbón či hliník, čo vo výsledku robí aj z interiéru pozoruhodný magnet na pohľady. Na záver dodajme, že novinka sa predstaví na blížiacom sa autosalóne v Ženeve, kde bu rozhodne patriť medzi najväčšie lákadla Palexpa. Keďže všetkých sto kusov je už v tomto momente beznádejne vypredaných, položku ceny "od 2,28-milióna €" v špecifikácii berme už len orientačne. To, kedy sa dočkáme modelu Pagani Huayra Roadster BC je na teraz otázne, už teraz je ale jasné, že pôjde o jeden z najväčších klenotov súčasného automobilového priemyslu.

 

Zobraziť galériu 16 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Dátuj a volaj za 20 € do nekonečnostiAktivuj si SIMku Radosti
Ohodnoť článok
21
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.