Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. februára 2017, 10:54
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Z dieľne Pagani prichádza ďalšie umelecké dielo. Dvanásťvalcová Huayra stratila strechu, nabrala však na šarme

TECH
Uložiť Uložené

Sto kusový Roadster je už beznádejné vypredaný.

Od manufaktúrnej automobilky Pagani sme sa už relatívne dlho nedočkali žiadnej novinky, čo však na šírku portfólia a objem zákaziek nie je veľkým prekvapením. Stále sa bavíme o malosériovej výrobe vyslovene pre výsostnú verejnosť. Pravdou však je, že Huayra je už nejaký ten rôčik na scéne, navyše, už aj pomerne dlho je beznádejne vypredaná, čo Horacio Pagani posledné mesiace vždy odkomunikoval v štýle, že pre potenciálnych záujemcov už čoskoro príde nová možnosť. Narážal tým pochopiteľne na príchod otvorenej verzie, ktorá bola navyše ohlasovaná už niekoľko mesiacov aj prostredníctvom viacerých teaserov. Čas na jej oficiálne odhalenie prichádza v týchto dňoch, kedy spoznávame ďalší mimoriadne exkluzívny počin z talianskej dieľne Pagani Automobili. Ba čo viac, Huayra Roadster je vozidlom, ktoré môžeme zase raz označiť ako umelecké dielo, nakoľko už prvý pohľad na novinku opäť budí perfekcionistické dojmy spojené s nemalou dávkou emócií.

Huayra ako taká je na scéne už približne šesť rokov, tým pádom najnovšie vyhotovenie neprišlo len o strešnú časť ale dostalo zároveň aj viaceré vylepšenia a kozmetické úpravy. Úplne nový je tak predný nárazník s pozmeneným riešením chladiča a prídavných LED-diód. Tradične umiestnené svetlá ostali zachované, a to ako vpredu, tak aj vzadu. Drobné zmeny neobišli ani zadný difúzor so štvoricou obrovských koncoviek výfukov, no a samozrejme úplne nové je riešenie strechy a zadného krytu motorovej jednotky. Za dvoj-člennou posádkou sa nachádzajú ochranné oblúky, ktoré sú plynulo napojené na zadnú časť, pričom medzi nimi nájdeme malé okienko oddeľujúce kokpit od zvyšku exteriéru. Zaujímavosťou je, že na výber budú až dva typy strešných panelov - jedným je pevný hardtop vyrobený z karbónu, zatiaľ čo druhou možnosťou bude plátená časť strechy. V oboch prípadoch je možné túto časť ručne zložiť a schovať ju do útrob vozidla. Exteriér propagovaného exemplára zdobí pôvabná modrá farba, množstvo karbónových vlákien a nádherné zlaté 15-lúčové disky. Čerešničkou na torte sú nepochybne spätné zrkadlá, ktoré naďalej v oblasti predných blatníkov efektne vyčnievajú z karosérie sťa tykadlá.

Z dieľne Pagani prichádza ďalšie umelecké dielo. Dvanásťvalcová Huayra stratila strechu, nabrala však na šarme
Zdroj: www.autoevolution.com

Pozornosť si ale zaslúži aj známy 6-litrový dvanásťvalec bitrubo z dieľne Mercedes-AMG. V tomto prípade je naladený na výkon 569 kW / 774 koní a 1000 N.m, dá sa ale opäť očakávať, že skôr či neskôr spoznáme po vzore kupéčka aj vrcholnú verziu BC s vyše 800 koňmi. V každom prípade, na zadné kolesá potenciál jednotky posiela 7-stupňová sekvenčná prevodovka. Poznamenať pritom treba, že Roadster je s váhou 1280 kilogramov paradoxne ešte ľahší ako zatvorené vyhotovenie, pod čo sa podpísala prítomnosť nového základného materiálu pre konštrukciu - Pagani hovorí o materiáli Carbo-Triax HP52, čo je vlastne hybridná karbón-titánová škrupina. Interiér je zabalený do béžovej kože dvoch odtieňov s modrým prešívaním. Ako inak, nechýba početne zastúpený karbón či hliník, čo vo výsledku robí aj z interiéru pozoruhodný magnet na pohľady. Na záver dodajme, že novinka sa predstaví na blížiacom sa autosalóne v Ženeve, kde bu rozhodne patriť medzi najväčšie lákadla Palexpa. Keďže všetkých sto kusov je už v tomto momente beznádejne vypredaných, položku ceny "od 2,28-milióna €" v špecifikácii berme už len orientačne. To, kedy sa dočkáme modelu Pagani Huayra Roadster BC je na teraz otázne, už teraz je ale jasné, že pôjde o jeden z najväčších klenotov súčasného automobilového priemyslu.

Domov
Zdieľať
Diskusia