Nový počin z dieľne Horacia Paganiho nadobúda reálne kontúry.
Je tomu už nejaký piatok, čo Pagani teasuje nový počin a to akúsi ultimátnu verziu súčasného modelu Huayra. Inými slovami, ako je tomu v prípade obdobných superšportov zvykom, reč je o výkonnejšom a zároveň odľahčenom vyhotovení, ktoré posunie hranice onej exkluzivitky ešte o kúsok ďalej. Autosalón v Ženeve sa nezadržateľne blíži, a tak sa nemôžeme čudovať, že už aj táto novinka, mimochodom jeden z chystaných highlightov tradičnej automobilovej udalosti roka, sa v predstihu oficiálnou cestou poodhalila, a tak už teraz spoznávame novú Huayru s dodatkom BC. Za dvojicou písmen sa (údajne) ukrývajú iniciálky veľmi dobrého priateľa Horacia Paganiho, Bennyho Caiolu, ktorý bol zároveň vôbec prvým zákazníkom talianskej značky. A v čom je BC-čko nové? Dá sa povedať, že prakticky vo všetkom. Prvým dôležitým údajom je totiž odtučňovacia kúra v rozsahu až 132 kilogramov, čím sa dostávame na úroveň len 1218 kg! Je zrejmé, že technici od Pagani doslova prekopali celé vozidlo od podlahy a väčšinu jeho komponentov nahradili ľahšími.
Hmotnostný údaj naberá na fascinácii najmä ak pripomeniem, že uprostred svojich útrob schováva Huayra obrovský 6-litrový dvanásťvalec twin-turbo od AMG, ktorý aj napriek technicky perfektnej konštrukcii vzhľadom na svoju veľkosť patrí medzi najťažsie agregáty vôbec. Jeho parametre sú pritom úchvatne - po novom disponuje výkonom až 588 kW / 800 koní a obrovským krútiacim momentom až 1098 N.m. Výhradne na zadné kolesá (!) putuje masívna porcia sily prostredníctvom špičkovej 7-stupňovej automatickej prevodovky Xtrac s karbónovými súčasťami a schopnosťou meniť rýchlostné stupne už za 75 milisekúnd. Rýchlostné parametre zatiaľ oficiálnou cestou zverejnené neboli, zrýchlenie z 0-100 km/h bude najnovšej Huayre trvať ale rozhodne menej než 3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť sa určite priblíži k magickej hranici 400 km/h.
K dosiahnutiu takýchto výsledkom bolo nepochybne potrebné zapracovať na aerodynamike a karosérii ako takej. Tá je teda tiež úplne nová, i keď na pohľad si zachováva svoje charakteristické črty. Prevažne dvojfarebný exteriér počíta s novým spliterom, bočnými prahmi, zadným difúzorom, skutočne rozmerným krídlom, viacerými postrannými "krídelkami" a aerodynamickými časťami, ktoré plnia dôležitú úlohu. Vo všeobecnosti sú tieto jednotlivé prvky vyrobené z kombinácie uhlíkových vlákien, titánu a kompozitného materiálu, čím nielenže došlo k ubýtku hmotnosti, ale aj zlepšeniu tuhosti o vyše 20%. Nové sú podstatne ľahšie kované disky, špeciálne karbón-keramické brzdy Brembo alebo titánový výfukový systém, teda detaily, ktoré veľkou mierou priložili ruku k celkovému odľahčeniu. O obutie sa bude starať dvojica pneumatík - štandardne pôjde o kúsky Pirelli P Zero Corsa o veľkosti R20, respektíve R21 vzadu, zatiaľ čo za príplatok bude možné siahnuť po, síce o číslo menších, no ešte špičkovejších jednotkách Pirelli P Zero Trofeo R určených výhradne na okruhy.
Interiér je naďalej výsledkom doslova umeleckého diela, najmä ak si všimneme viacero odhalených detailov, odkrývajúcich mechanické riešenia. Nové sú ešte športovejšie sedadlá, karbónové detaily, početné použitie Alcantary a to všetko je zabalené do čierno-červeného kabátu. Posledným doposiaľ zverejneným údajom je cena, a teda čiastka 2,3 milióna €, za minimálne ktorú si už všetkých 20 šťastlivcov tento kúsok v predstihu stihlo objednalo. Áno, aj tentokrát sme svedkami situácie, kedy doposiaľ stále oficiálnou cestou nepredstavená novinka bude začiatkom marca vo výstavisku pútať pozornosť "len pasívne", keďže všetkých 20 kusov bolo vopred vypredaných. Zúfať však nemusíte, Horacio Pagani sa totiž nechal predčasom počuť, že skôr či neskôr sa dočkáme aj otvorenej verzie Huayra BC Roadster, preto ak by ste mali približne 3 mega po ruke, určite sa rozhodujte veľmi rýchlo.