Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Refresher Slovensko
Otvoriť v aplikácii Refresher
Stiahnuť
X
20. decembra 2016, 11:31
Čas čítania 0:00
Valéria Frázová

5 prešľapov, ktorým by sa mali čašníci vyhnúť. Niektoré nás dokážu poriadne vytočiť

ZAUJÍMAVOSTI KÁVA
Uložiť Uložené

Pomalá obsluha či záhadné položky na účte? Aj s týmto sa stretávame v slovenských podnikoch.

Je dosť možné, že si si tento článok otvoril v podniku sediac pri pive alebo v kaviarni, kam si si prišiel vychutnať šálku dobrého espressa. Väčšina z nás má s týmto bohaté skúsenosti. Prídeš do kaviarne, vychutnáš si kávu, zaplatíš a  spokojne odchádzaš domov. V tomto procese môže avšak veľmi jednoducho (a na Slovensku pomerne často) nastať nejaký zádrhel. V dnešnom článku si preto predstavíme 5 vecí, s ktorými sa stretávame v podnikoch v súvislosti s obsluhou a poriadne nás vedia vytočiť. Samozrejme, nevhodné správanie môže nastať aj na strane zákazníka, o čom čoskoro napíšeme v pokračovaní tohto článku. Poďme si teda ale najskôr posvietiť na samotných čašníkov.

1. Ešte si sa ani nevyzliekol a už sa pýta, čo si dáš (alebo nepríde vôbec)

Ledva si si sadol, ešte stále si vyzliekaš bundu a čašníčka už nervózne stepuje pri stole s otázkou: „Dobrý deň, čo si dáte?“ Moja odpoveď znie: „Nápojový lístok.“ Áno, obsluha je niekedy až príliš premotivovaná a nedá zákazníkovi čas na rozmyslenie. Opačným extrémom, ktorý sa v slovenských kaviarňach vyskytuje častejšie, je pomalé obslúženie. Isteže, sú situácie, kedy je prevádzka plná a obsluha jednoducho nestíha. V tomto prípade bohate pomôže aj očný kontakt, ktorým dá personál najavo, že hosťa zaregistroval a neskôr sa pri ňom zastaví. V takýchto prípadoch padne vhod zákazníkovi situáciu vysvetliť a ospravedlniť sa za dlhšie čakanie. K celkovej pohode samozrejme prispeje aj trpezlivosť z opačnej strany. Ak je však kaviareň prázdna a ty čakáš len na objednanie 15 minút, pretože dotyčná si za barom "ťuká" do smartfónu, odporúčame radšej navštíviť kaviareň vedľa. 

5 prešľapov, ktorým by sa mali čašníci vyhnúť. Niektoré nás dokážu poriadne vytočiť
Zdroj: stocksnap.io


2. Neexistuje nič horšie ako odutá obsluha

Pri práci čašníka je nesmierne dôležitý prístup k zákazníkovi. Pri návšteve prevádzky zážitok netvorí iba chuť kvalitnej kávy, či dobre načapované pivo, ale ide o súhru viacerých faktorov. Celkový prístup obsluhy hrá veľmi významnú rolu (majitelia to veľmi dobre vedia) a práve to môže byť dôvod, prečo sa do kaviarne radi vraciame znova. Áno, každému z nás sa to už stalo, že sme mali "deň debil." Nakoľko čašníci prichádzajú do kontaktu s ľuďmi, je veľmi dôležité, aby sa dokázali cez svoju zlú náladu preniesť. Neexistuje nič horšie ako odutá obsluha, ktorá sa tvári, že ju naša objednávka otravuje. Často je takýto prístup dôsledkom toho, že dotyčného či dotyčnú práca nebaví. Máme jednoduché riešenie: zmeň zamestnanie.

5 prešľapov, ktorým by sa mali čašníci vyhnúť. Niektoré nás dokážu poriadne vytočiť
Zdroj: unsplash.com


3. Rozdeliť účet? To sa nedá. Platiť kartou? To ste mali hlásiť vopred.

Na problém častokrát narazíme práve pri platení. Stalo sa ti, že si si bol niekde sadnúť s partiou a každý si chcel zaplatiť zvlášť? Drvivá väčšina pokladničných systémov umožňuje rozdelenie účtu, avšak lenivosť personálu zaúčinkuje v plnej paráde a z úst čašníčky sa ozve: „To sa nedá.“ Z vlastnej skúsenosti viem, že sa to dá. Čašník si síce nemá šancu pamätať, kto mal aké položky, no keď príde zákazník ku kase, dá sa to vyriešiť veľmi rýchlo. Zapeklitá situácia môže nastať, keď chceme platiť kartou a čašník nám povie, že sme to mali hlásiť vopred. Áno, nahlásili by sme, kebyže sa vopred aj opýta. 

5 prešľapov, ktorým by sa mali čašníci vyhnúť. Niektoré nás dokážu poriadne vytočiť
Zdroj: youtube.com (U Slováka)

4. Na účte sa objavili záhadné položky

Veľká skupina ľudí, pitie alkoholu do skorých ranných hodín, zábava v plnom prúde a zrazu bum, účet na stole. "Nie je to nejak veľa?" Našťastie sa v skupine vyskytol aj jeden abstinent, ktorý po pozornom preštudovaní účtu nachádza  napríklad poldecáky, ktoré ani nikto nepije. Záhada? Nie, osvedčený trik čašníkov, ktorí veria, že sa to v tej záplave položiek jednoducho stratí. „Ježiši, to asi omylom nahodil kolega na zlý stôl,“ vysvetľuje prekvapená čašníčka. Áno, toto sa stále deje aj v roku 2016. Rovnako nepríjemné vie byť aj to, keď sa nám pri objednanom čaji zjaví bez požiadania med a citrón. Na tom by nebolo nič zlé, ak by sa neskôr neobjavili zvlášť aj na účte, aj keď ide "len" o desiatky centov. 

5 prešľapov, ktorým by sa mali čašníci vyhnúť. Niektoré nás dokážu poriadne vytočiť
Zdroj: unsplash.com

5. Môžem k tomu dostať pohár vody? 

Nekonečný problém. Hoci sa pitie kávy za posledné roky posunulo významne vpred a obyvateľstvo zistilo, že existuje aj iná možnosť ako "turek v skle", niektoré prevádzky v tomto smere stále zaostávajú. Odborníci tvrdia, že pre lepší zážitok je dobré dať si pohár vody ešte pred pitím kávy, na vyrovnanie PH v ústach. Preto väčšina prevádzok ponúkne k šálke tohto povzbudivého nápoja aj pohár vody. Nájdu sa však aj takí podnikavci, ktorí vodu z vodovodu spoplatnia. Je samozrejme rozdiel, keď si človek vypýta pohár vody k väčšej objednávke, ako keď si ho vypýta pri prázdnom stole. 

5 prešľapov, ktorým by sa mali čašníci vyhnúť. Niektoré nás dokážu poriadne vytočiť
Zdroj: archív

Napíš do komentárov, čo dokáže najviac vytočiť teba. A neboj, už intenzívne pracujeme na pokračovaní, kde opíšeme,  akému správaniu by sa naopak mali vyhnúť samotní zákazníci. 

Domov
Zdieľať
Diskusia