Talianska Alfa ako vôbec jedna z posledných automobiliek predstavuje svoje úplne prvé vozidlo typu SUV.
Ak nemá v dnešnej dobe automobilka v ponuke menšie či väčšie SUV, jednoducho ide sama proti sebe. Skôr či neskôr si to uvedomovať začali aj značky, od ktorých by sme takéto vozidla nečakali. Smerodajný je ale momentálny trend a dopyt, a teda, či sa nám to už páči alebo nie, na ich príchod si musíme zvyknúť. V danom smere za kratší koniec, ako už jedna z mála automobiliek, ťahala práve Alfa Romeo, časy sa ale menia a my sme v týchto dňoch svedkami úplne nového modelu, ktorým sa Taliani snažia prinavrátiť ku niekdajšej sláve. Áno, nové Stelvio nie je zrovna ten najtradičnejší model zo strany Alfy, kompetentní si ale práve od neho spolu s novou Giuliou veľmi veľa sľubujú, no a ako ukazujú prvé fotografie a informácie, nemôžeme sa im ani čudovať. Dizajn nie je v zásade ničím prevratný, veď ide koniec koncov o zhodnú platformu (pozdĺžne uložený motor a zadný pohon), na akej je postavená práve Giulia, exteriér, ale aj interiér i tak budú silnou stránkou. Alfa Romeo odjakživa púta pozornosť svojím šarmom a inak tomu nebude ani v tomto prípade, navyše, vozidlo sa veľmi ponáša na Maserati Levante, čo bude tiež určite výhodou.
Podotknúť pritom treba, že aj teraz sa alfáci rozhodli o síce netradičný, no o to zaujímavejší ťah - opäť sprvoti spoznávame najsilnejšie vyhotovenie, ktoré ponesie dodatok Quadrifoglio Verde. Inými slovami, dizajn vozidla je značne športovejší a akčnejší, zatiaľ čo za tradičnou kapotou nájdeme novú benzínovú 2,9-litrovú V6-ku s výkonom 375 kW / 510 koní a krútiacim momentom 600 N.m. Vďaka nemu dokáže Stelvio akcelerovať na stovku už za 3,9 sekundy, pokiaľ ide o maximálnu rýchlosť, tá je tentokrát na úrovni 280 km/h. Asi nikoho neprekvapí fakt, že poháňané sú všetky štyri kolesá, zadná náprava ale predsa len dostáva v porovnaní s tou prednou o niečo viac sily. Jedna relatívne veľká odlišnosť v porovnaní s Giuliou QV je však pri sprevodovaní, keďže tu by ste už manuál hľadali márne. Štandardom je 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá má ale podľa slov ľudí priamo od automobilky radiť extrémne hladko a rýchlo. Zvyšné motorické verzie priblížené veľmi neboli, vieme ale to, že v ponuke nebude chýbať ani 280-koňový benzínový agregát 2.0 Turbo a zároveň by sa do portfólia mal časom určite zaradiť aj 2,2-litrový turbodiesel s viacerými výkonnostnými verziami. Tie budú v základe vystupovať primárne ako zadnokolky. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, k prvým zákazníkom sa ale vôbec prvé sériové SUV od Alfy dostane približne v polovici budúceho roka.