Sedem SUV-čiek najrôznejšieho druhu a rôznorodé miesta jesenného Slovenska.
S príchodom jesene prišiel na rad ďalší zaujímavý výlet s domácim zastúpením značky Mercedes-Benz, nešlo však o letné radovánky v luxusných kabrioletoch ako tomu bolo naposledy v Rakúsku, ale o sychravé a zväčša upršané počasie na prevažne východnom Slovensku. Tam v polovici októbra prebehlo zaujímavé dobrodružstvo v rámci SUV tripu, ktorého podstatou bolo nielen spoznať zákutia našej krajiny, ale zároveň sa aj zoznámiť s najnovšími prírastkami do radov najväčších modelov značky s trojcípou hviezdou v znaku. To, že vonkajšie podmienky neboli práve ideálne sa sprvoti zdalo ako akási nevýhoda, krátko po prevzatí pätice zúčastnených vozidiel však každá z posádok uznala, že v duchu nasledujúceho programu a typu vozidiel vlastne nepriaznivé počasie hralo do kariet. 2-členné tímy sa totiž usadili za volanty noviniek, ktoré sú určené do ťažších podmienok, no a keďže v bohatom programe nechýbali ani samotné jazdy v teréne, tradičné jesenné podnebie len a len dotváralo tú správnu atmosféru. Posádky sa tak vybrali plný odhodlania smerom vpred, poslúžili im pritom konkrétne modely GLC, GLC Coupé, GLE, GLS a legendárna trieda G.
Prvé kilometre z Bratislavy síce viedli po nudnej diaľnici, po niekoľkých desiatkach minút sa ich ale SUV-čka s trojcípimi hviezdami v maske vzdali a dali prednosť cestám, ktoré sa citeľne zúžili a začali čoraz viac vlniť. Prvá veľká zastávka viedla do obce Halič západne od Lučenca, kde posádky po vyše 240 kilometroch čakal majestátny Haličský zámok. Ten prešiel posledné roky zásadnou renováciou, a tak novo-otvorený zámocký hotel v naozaj pompéznom štýle privítal nielen samotné posádky, ale dodal aj jedinečnú kulisu pre práve pózujúce vozidlá. Šoféri sa tak postavili za objektívy a spojenie histórie so silou a luxusom zvečnili na záberoch, ktoré trefne vyobrazujú novo-zrekonštruovaný klenot Novohradu. Výborné im pritom sekundujú najmä nedávno faceliftované modely GLE a GLS, ale aj nestarnúca, viac než 35-ročná terénna ikona, ktorá navyše v osemvalcovej verzii G 500 dodala nielen rešpekt vzbudzujúci postoj, ale aj charakteristickú zvukovú symfóniu. Práve G-čko bolo azda najväčším highlightom prítomného vozového parku. Nielenže svojím zjavom aj po tých dlhých rokoch vzbudzuje stále väčší a väčší rešpekt, ale v danej motorizácii zhmotňuje aj relatívne veľkú exkluzivitku. Dodať pritom treba, že v duchu posledných modernizácii sa pod kapotou 500-ky nachádza nový agregát, a to 4-litrová V8-čka s výkonom 310 kW / 422 koní a 610 N.m, pričom tí pozornejší už vedia, že ide o zhodný motor, aký poháňa monštrum 4x42.
Po krátkej historicko-kultúrnej vložke v objatí fascinujúcej architektúry a tradičnej jesennej krajiny cesta pokračovala neďaleko južnej hranice smerom cez Rožňavu či Čaňu na úplný východ Slovenska, konkrétne do približne 450-kilometrov vzdialenej obce Veľká Tŕňa. I keď GLC Coupé svojím pomerne kontroverzným exteriérom statočne polarizuje verejnosť, a v rámci tejto udalosti zhmotňovalo najmenšie zúčastnené vozidlo, pre okolie bolo nemalou pastvou pre oči. Môže za to najmä pôvabný modrý lak v spojení so športovým AMG paketom a veľkými kolesami. Imidžové, stredne veľké SUV v tejto karosárskej verzii tak bude určite i u nás predajne veľmi úspešne, v konečnom dôsledku, konkurencia z Mníchova je toho dôkazom. Neprehliadnuteľné však bolo aj obrovské GLS, čiže vôbec najväčšie SUV v portfóliu značky, ktoré sa pred časom dočkalo faceliftu. Vo svojich útrobách, kde si miesto nájde až 7 pasažierov, ponúka nadštandardný komfort, no a v neposlednom rade vyniká aj tým, ako dokáže filtrovať nedostatky našich ciest. V podvečerných hodinách boli zúčastnení po celom dni dostatočne oboznámení s vozidlami. Vo vinohradníckej a vinárskej oblasti v povodí rieky Bodrog, známej ako Tokaj, sa tamojší postarali o atraktívnu prehliadku hlbokých podzemných pivníc plných dubových súdkov, kde vyzrievajú tie najlepšie tokajské vína. Presvedčiť sme sa o tom mohli na vlastne koži.
Deň druhý sa niesol v znamení presunu smerom na sever východného Slovenska, cez Trebišov či Slovenskú Kajňu až ku brehu jednej z najčistejších vodných plôch Slovenska, k vodnej nádrži Veľká Domaša. Tam sa k účastníkom SUV tripu pripája ďalšia posádka na vozidle G 270 CDI. Ich primárnou úlohou bolo štvorkolesové tátoše zasvätiť do tajomstiev daných kútov Slovenska a napokon doviesť ľahšieho čí ťažšieho terénu zdatné vozidlá značky Mercedes-Benz do odľahlých lesov a horských cestičiek plných blata, kameňov a mokrého lístia. Práve tam došlo k tej pravej skúške toho, čo tieto SUV-čka v teréne skutočné dokážu. Aj napriek tomu, že situáciu značne komplikoval dážď a lesné premočené cestičky boli miestami skutočne ťažšie prejazdné, všetky z prítomných vozidiel sa s nástrahami s prehľadom popasovali, a to i vrátane štýlového GLC kupé na 20“ kolesách, ktoré sa bude zdržiavať v reálnom svete i tak najmä v meste. Bez akýchkoľvek pochýb, v tomto teritóriu sa ako doma cítila práve trieda G, ktorá na niekoľkých skalách či následných prajazdoch predviedla, prečo v teréne v súčasnosti medzi sériovkami prakticky nenájde seberovného. Po hodinách strávených v off-roadových podmienkach Slanských vrchov, vrátane návštevy kameňolomu Borovnik a tematického fotenia, sa posádky predrali lesmi až do obce Pavlovce. Tam sa uskutočnila krátka, no za to veľmi zaujímavá a poučná návšteva konských stajní, keďže kone sú neodmysliteľnou súčasťou tejto značky.
Tretí deň znamenal cestu smerom do Bratislavy, pričom ani v tomto prípade nenechali organizátori nič na náhodu a trasu naplánovali opäť naprieč malebným prostredím našej krajiny. SUV-čka toho najrôznejšieho druhu na čele s nekompromisnou triedou G sa tak vybrali smerom na sever neďaleko poľských hraníc, cez Osturňu, Ždiar či Tatranskú Lomnicu, kde ich cestou-necestou do Vysokých Tatier vo vyšších nadmorských výškach neprekvapila ani poriadna hmla či nádielka čerstvého snehu. Z našich veľhôr sme po niekoľkých kilometroch napokon vyšli, aby sme sa vybrali na kľukaté cestičky Čertovice, kde posádky mohli preveriť nielen komfort a nastavenie podvozka najväčších medveďov, ale aj ich agilitu a obratnosť. Podvečerný príchod do Bratislavy znamenal síce koniec SUV tripu, opäť ale v účastníkoch zanechal nezabudnuteľné dobrodružstvá, tentokrát najmä v terénnych podmienkach.