Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
13. júla 2016 o 19:26
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)

TECH MERCEDES-BENZ TRIEDA S
Uložiť Uložené

Mali sme tú česť sa zúčastniť krátkeho, no o to zaujímavejšieho letného dobrodružstva s novinkami z portfólia značky Mercedes-Benz.

Posledné júnové dni sprevádzalo skutočne slnečné, teplé a teda letné počasie, čiže je nepochybne jasné, že asi každý mal o jeden dôvod na radosť viac. Inak tomu nebolo ani v mojom prípade, pre mňa to však platilo hneď dvojnásobne. Krátko po media evente od BMW, na ktorom sme mali možnosť vyskúšať novú M2-ku na Hungaroringu sa nám v redakcii naskytla ďalšia, ešte atraktívnejšia možnosť na zaujímavý výletík k našim druhým susedom. Domáce zastúpenie značky Mercedes-Benz totiž prišlo s nápadom na 2-dňovú Kabriolet Tour v Rakúsku. Už teraz iste chápete, prečo v úvode tá vsuvka o počasí a mojej dvojitej radosti. Áno, možnosť užiť si letné dni v modeloch s hviezdou v znaku bez strechy sa prosto neodmieta, najmä ak je vo veci pätica najnovších a prevažne vrcholných vyhotovení z nemalého portfólia značky.

Harmonogram bol jasný - v prvý deň prísť do bratislavského showroomu, vybrať si parťáka a vytvoriť tak svoju posádku, následne sa zoznámiť s trasou a jej jednotlivými stanovišťami, no a napokon si s rozumom naplánovať to, ktorý úsek absolvujete s ktorým autom. Ono, niežeby prítomná plejáda vozidiel nebola zaujímavá, jej rozmanitosť a hlavne odlišné zameranie jednotlivých modelov si v prípade zábavy chtivej posádky vyžaduje trošku špekulovať. A my sme špekulovali. Nielen po minuloročnom AMG tripe som mal okamžite jasno v tom, s kým sadnem do auta. Draho z Hospodárskych novín je prosto týpek, s ktorým si dokážete užit aj tú najnudnejšiu udalosť, no a keďže toto nebola jednoznačne jedna z nich, nemusíme si vravieť, ako si najmladšia a zároveň najzábavnejšia posádka v hre (interne nazvaná ako GoPro-čkári) tento výlet užila. Poďme si ale predstaviť samotné vozidlá a podať celé hlásenie pekne po priadku.

Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)

Mercedes-AMG SLC 43

Z Bratislavy vyrážame v ranných hodinách, inými slovami motkáme sa v statočnej no v podstate tradičnej zápche na Prístavnom moste. To nám však v konečnom dôsledku problémy nerobilo, keďže sme sa aspoň stihli bližšie zoznámiť s najvýkonnejším súčasným vyhotovením v prípade nedávno faceliftovaného modelu SLC. Áno, ide o roadster, ktorý doteraz poslúchal na meno SLK. Naša prvá, 91-kilometrová etapa viedla do Mattersburgu, pozitívom pritom bolo, že počas celého tripu boli všetky trasy naplánované mimo diaľníc, čo nám za volantom malej, vrtkej a zároveň silnej šelmy so zadným pohonom obzvlášť vyhovovalo. Mercedes-AMG SLC 43 s 3-litrovou preplňovanou V6-ku s výkonom 270 kW / 367 koní a krútiacim momentom 520 N.m je totiž ako stvorený na kľukaté mimo-mestské komunikácie, no a preto nie je žiadnym prekvapením, že už po pár kilometroch nám boli vyčarené úsmevy na tvárach. Veľkou mierou sa o to postarala skutočne vyšperkovaná zvuková kulisa zo zadnej dvojice rozdelených výfukov, ktoré nám za malých rozmerov vozidla a prítomnosti zloženej strechy v kufri dávkovali nádhernú symfóniu plnú výstrelov. Chvíľu sme síce bojovali so statusom dvoch inak orientovaných kaderníkov v aute, takmer 400-koňové SLC-čko však rozhodne nie je sranda - keďže táto zábavno-fakultatívna udalosť rozhodne nebola o spotrebe. Akceleráciu z nuly na stovku za 4,7 sekundy sme si užívali v plnom prúde, v zákrutách sme trochu oprobovali zadné pneumatiky, no a i vďaka tomu sme blížiac sa k prvej zastávke pochopili, že trip s kabrioletmi môžme pokojne zaškatuľkovať hastagom #SpaleneGumyAjCelo. Toto auto je rozhodne jedno z tých najzábavnejších na trhu!

Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)
Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)

Smart ForTwo Cabrio

V Mattersburgu prišlo chvíľkové vytriezvenie. Po plánovanej výmene vozidiel sme stoj-čo-stoj chceli zobrať otvorený Smart, naša nemalá batožina si však sprvoti nevedela prísť na slovo s jeho kufrom. Napokon sa predsa len odobrili, no objavil sa druhé zaváhanie. Cestu do nasledujúcej zastávky v Stegersbachu sme totiž vyhodnotil ako za najmenej zaujímavú a preto sme, pochopiteľne, siahli po papierovo najslabšom, a teda i najmenej zaujímavom zúčastnenom vozidle. Mýlili sme sa. Nasledujúch, vyše 140-kilometrov bolo doslova posiatych nádhernými (a mimoriadne kvalitnými!) cestami vo vyšších nadmorských výškach, plných množstva jazdeckých úsekov. Sekli sme sa však aj v prípade smartíka, ktorý sa stal akýmsi čiernym Petrom zájazdu, nakoľko už po pár minútach sme prišli na to, že práve s toto je auto, v ktorom zažijete najviac srandy. Atmosférický 1-litrový trojvalec ponúkajúci zadnej náprave výkon 52 kW / 71 koní a krútiaci moment 91 N.m dostal pod našími rukami statočne zabrať, mestský fešák so sťahovacou strechou (verzia, ktorú môžeme označiť za novinku na našom trhu) sa však nedal. S Drahom sme vymysleli výzvu, ktorou podstatou bolo predbehnúť s týmto prckom aspoň jednú posádku. A výsledok? Podcenili sme ho. S jediným autom, v ktorom ste drvivú väčšinu času mohli držať plynový pedál na podlahe bez toho aby utrpela vaša peňaženka alebo zdravie, sa nám podarilo počas tejto etapy obehnúť nielen SLC-čko i najsilnejší kúsok na tripe, S 63! Áno, bolo to v obci a s kúskom odvahy, výsledok sa ale dostavil. Pochvala patrí najmä novej 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovej prevodovke Twinamic, ktorá v manuálnom režime funguje tak, ako to táto neľahká výzva vyžadovala. Skoro by som zabudol, najlepšie na tom všetkom bolo, že akokoľvek ste tomu autu dávali zabrať, na palubnom počítači ste viac ako 7,5 l/100 km nevideli, nehovoriac o tom, že zaparkovaní sme boli vždy a všade ako prví. To auto je veľký nezmar!

Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)
Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)

Mercedes-Benz SL 500

Po príchode do Allegria Resort, teda do nášho hotela nasledoval obed, po ktorom bola na práci ďalšia približne 90-kilometrová etapa, čiže opätovná výmena stráži za volantom. Podotknúť treba, že od tohto momentu to bolo už len lepšie a lepšie. Voľba padla na SL 500. Jeden z najikonickejších roadsterov na svete bol v naších očiach dovtedy zaškatuľkovaný za jedno z tých nudnejších auť, veď predsa nejde ani len o verziu AMG. Nuž, zase raz sme sa mýlili. Pod dlhočiznou prednou kapotou vrel 4,7-litrový osemvalec doprevádzaný dvojicou turbodúchadiel, no a výkon 335 kW / 455 koní posielaný výhradné na zadok spolu s cenovkou vyše 170-tisíc € nás rýchlo vyviedol z omylu. Pevná skladacia strecha išla teda okamžite preč a i napriek tomu, že naše odkryté časti tela priahli po opaľovacom kréme, nasadili sme slnečné okuliare a doslova pálili ďalej. Pod slovíčkom "pálili" rozumnej to, že sme sa rýchlejším tempom vybrali v duchu trasy ďalej, znovu sme však naďabili na kľukaté cestičky, takže zadok SL-ka nás v priemere dva až trikrát za pár sekúnd snažil predbehnúť, o čom nás nepresvedčila nielen pretáčavosť v zákrutách ale i vôňa pneumatík pri cik pauzách. Priznať sa pritom musím, že aj v prípade tretej etapy sme sa vlastne dobrovoľne vytratili a odklonili od pôvodnej trasy. Čudovať sa tomu samozrejme nemohol nik, oficiálne sme si chceli autá trošku viac nafotiť, pravý dôvod bol ale nepochybne inde - prakticky vždy sme si našli nejakú polo-uzavretú cestu, kde sme mohli tátoše prevetrať ešte lepšie. Pravdu povediac, tento Mercedes je veľmi svojský a občas mi prišiel ťažko čitateľný. Miestami totiž perfektne drží stopu, inokedy mu lieta zadok ako handra. Keďže nejde o plnohodnotné AMG, aj keď rýchlostne by ste to nepovedali, je jasné, že nie je nastavené až tak športovo. Facelift mu neskutočne prilepšil na kráse, i keď interiér by si zaslúžil isté zlepšenie, čo je však najdôležitejšie, SL-ko má neskutočný šarm. Inak povedané, nie je to ani SLC, ani S Cabrio. SL 500 je prosto ikona, názvom a charakterom. Na hotel sme sa, našťastie, vrátili vo vopred naplánovanom čase (mali sme predsa dobré auto), SL si tak mohlo konečne vydýchnuť a po výdatnej večeri a zaujímavej ochutnávke vín v konečnom dôsledku aj my.

Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)
Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)

Mercedes-AMG S 63 4Matic Cabriolet

Deň druhý, auto štvrté, priostrujeme. Najväčšie, najťažšie, najluxusnejšie, najdrahšie a najvýkonnejšie. Tak by sa dala v skratke opísať táto takmer 2,2-tonová cestná jachta za vyše 210-tisíc €, ktorá nás neopantala len exteríérovu noblesou (Swarovského kryštály v svetlách), interiérovým luxusom ale i 5,5-litrovou V8-čkou s výkonom 430 kW / 585 koní! Nerátajúc dvanásťvalcové AMG-čka ide o vôbec najdrahší sériovo vyrábaný súčasný Mercedes, no a nebudeme si klamať, je to cítiť všade, kam vaše oko dovidí. Osemvalec má nádherný a prenikavý zvuk, auto je nehorázne rýchle (stovka za 3,9 sekundy!), najlepšie na tom všetkom ale je, že prioritne je o komforte a pohodlí - aj napriek 20" diskom či športovému podvozku S 63-ka neskutočne pláva po ceste. Motor síce buble, výfuky zriedka i strieľajú, stále je to však v nenásilnej podobe, a za prítomnosti perfektnej aerodynamiky si tak i bez strechy môžete vychutnať túto plavbu plnými dúškami, bez toho, aby vás niečo vyrušovalo. Minca má však dve strany a v tomto prípade tá odvrátená strana hovorí o zradnosti - tým, že ste doslova odizolovaný od okolia, neraz šliapnete na podlahu, auto ťahá ako parník, v no momente, keď sa pozriete na tachometer v domnienke, že práve ste prekročili povolenú rýchlosť, nastane šok, keďže zistíte, že tak sa tomu stalo už naozaj dávno, najmä ak vám pre očami svieti trojciferné číslo začínajúce dvojkou. Vtedy sa pochopiteľne o slovo hlásia brzdy, ktoré, po pravde, majú skutočne čo robiť. Apropo, o sprevodovanie sa stará špičková 7-stupňová prevodovka AMG MG SPEEDSHIFT MCT, pričom S63-ka je štandardne dodávaná s 4Matic-om, treba ale podotknúť, že aj napriek tomu zadná náprava dostáva sily neporovnateľne viac - 33:67, a teda neraz si vie tiež statočne odhodiť chvostíkom. Ďalších vyše 100 (zblúdilých) kilometrov sme tak absolvovali vo veľkom štýle (ukazovať spotreby zobrazoval maximálnych 30 l stále), úprimne, ako najväčší frajeri! Áno, ak by ste totiž chceli hľadať priamú konkurenciu tomuto luxusnému GT-čku, vedzte, že v hľadáčiku sa nájde len Continental GTC, nad ktorým už tróni len Dawn. Parádny zážitok.

Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)
Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)
Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)
Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)

Mercedes-AMG C 63 S Coupé Edition 1

Oni nás oklamali, veď toto auto predsa má strechu?! Tak by reagoval asi každý, keby zistil, že na evente pod názvom Kabriolet Tour je jedno auto, ktoré nie je kabriolet. Malo to však jedno veľké ale. Toto totiž nie je len horúca novinka ale aj veľká exkluzivitka na našom trhu, a aj napriek tomu, že na pohľad nezapadá do programu, práve toto je to auto, na ktoré si každý brúsil zúbky najviac. Špekulovanie sa teda vyplatilo a v duchu hesla na záver to najlepšie, si po obede na hrade Forchtenstein preberáme čerešničku na torte (ostatne, už sme boli fakt spálení). Ak si pamätáte, pred rokom sme mali exkluzívnu možnosť prevetrať novučičké C 63 S Edition 1 v karosérii sedan, teraz je však vo veci značne upravené kupé. Ako prvé treba vypichnúť, že karoséria je nižšia a zároveň došlo k rozšíreniu vozidla o 64 vpredu a 66 milimetrov vzadu. Jedno z najlepších jazdeckých vozidiel s hviezdou v znaku súčasnosti prichádza z Affalterbachu s 4-litrovou V8-čkou so silou 375 kW / 510 k & 700 N.m. Pripočítajte si k tomu rýdzo športovú 7-st. prevodovku AMG SPEEDSHIFT MCT s častou tendenciou kopať, pohon zadných kolies (mimochodom v porovnaní s predkom o palec väčšími, 20" pneumatikami) a údaje 3,9 sekundy na sto a maximálka 290 km/h. Okamžite po naštartovaní je jasné, že tu nie je na programe žiadna pretvárka. Povedané na rovinu, na obsluhu tohto plnokrvného AMG je nevyhnutná nemalá skúsenosť vodiča a zbrojný pas k tomu. Toto nie je proste auto pre zbohatlíkov bez rozumu, toto je auto pre fajnšmekrov. Kapitolou samou o sebe by mohol byť zvuk - s rukou na srdci musím povedať, že toto C-čko znie lepšie ako predošlá generácia s ikonickou 6.2-kou pod kapotou a zároveň dodávam, že tak perfektnú zvukovú kulisu by ste hľadali v danej triede márne. To, čo predvádza momentálne AMG s výfukovým potrubím, to je úplne iný level.

Odporúčané
V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G 12. októbra 2024 o 10:00

Viem, že opäť raz si to schytám v komentároch, no iný level je aj interiér. Videli ste už tak luxusný, prepracovaný a zároveň športový interiér? Nie nemohli, lebo v danej triede naozaj taký nie je. V rámci špeciálneho balíka Edition 1 mimoriadne kvalitný vnútrajšok zdobí kontrastné žlé prešívanie, početný hliník (skutočný, nie plastový), koža, karbón, Alcantara, audio sústava Burmester s priestorovým zvukom a dokonca ešte aj tie úžasné škrupinové sedačky môžete elektricky ovládať (všetko sa to však podpísalo na hmotnosti - 1800 kg). Ďalej tu máme inteligentné full-LED svetlá, vysoko-výkonne karbón-keramické brzdy, špeciálny matný lak, špecifické dvojfarebné retro disky či športový polep. S blížiacim sa cieľom sa stupňovala radosť z jazdy, pričom pomaly ale isto som chytil už aj ten správny cit na upratanie večne lietajúceho zadku. C 63 S kupé totiž doslova a dopísmena driape gumy a ide bokom skôr, ako sa o to pokúsite. Zaujímavosťou pritom je, že pokiaľ stojíte na mieste a dáte podlahu (resp. Race Start), auto poslušne drží stopu a stabilizátory korigujú perfektne trakciu bez toho, aby ste časovo strácali a zároveň vám lietal koniec auta. Akonáhle ale začnete myšičkovať a jazdiť zákruty ostro, neraz sa stane, že čo i len väčšie "zakopnutie" do plynového pedálu, a zadok si ide svoje, a to kľude i pri rýchlosti 100 a viac. Riadenie je tuhé, volant sa vám nevracia do pôvodnej polohy tak rýchlo, podvozok je nastavený citeľne tvrdšie, no a dynamika ako taká je proste úchvatná. No a asi v takomto duchu sa niesla cesta až do Bratislavy, kde sme napokon docestovali plní adrenalínu a zážitkov. Paráda!

Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)
Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)
Spálené gumy aj čelá, nielen o tom bola hviezdna Kabriolet Tour s Mercedesmi (Report)

Domov
Zdieľať
Diskusia