Začiatkom októbra sme sa zúčastnili zaujímavého dobrodružstva so šesticou špičkových modelov značky Mercedes-Benz.
Prvé dva októbrové dni Mercedes-Benz organizoval atraktívnu jazdnú prezentáciu vozidiel AMG v Rakúsku, počas ktorej zúčastnení mohli na vlastnej koži okúsiť silu a charizmu špičkových modelov z Affalterbachu. Eventu, nazvime ho AMG trip, sme mali tú česť sa zúčastniť aj my, preto vám prinášame krátky súhrn o tom, kde a ako celá akcia prebiehala, no a hlavne, aké tie nové AMG-čka vlastne sú. Menovite šlo o modely C 450 AMG Sport, C 63 S, GT S, dve GLE 450 AMG Sport Coupé a G 63 AMG. Už na pohľad silná zostava predznamenávala, že o zábavu je na dva dni veľkolepo postarané a realita to len a len potvrdila. Plán bol jasný - v malebnom, a vzhľadom na trasu prevažne horskom prostredí rakúskych Alp si užiť a vychutnať jazdu na hviezdnych nemeckých koňoch, pričom ideálnym miestom na ich vypustenie mala byť čerešnička na torte v celom programe, jazda cez známy alpský priesmyk Nockalmstrasse.
Hneď ako prvé sme dostali kľuče od najvýkonnejšieho a zároveň najdrahšieho vozidla udalosti - most legendary G-čko v ostrej 63-kovej AMG verzii a black on black vyhotovení, ktoré zvyšku cestnej premávky naháňalo ešte väčší strach. Z hlavného mesta sme tak štvrtkové ráno vyrážali v 544-koňovom monštre za niečo málo cez 170-tisíc € a len šiestimi najazdenými kilometrami. Na jeho "ideálne" zabehnutie nám v úvode postačili prevažne diaľničné kilometre, ktoré viedli k prvej, vyše 200-kilometrov vzdialenej zastávke. Po krátkej cikpauze a občerstvení v Landzeite v Kremelbachu naša cesta pokračovala v čoraz zaujímavejšom prostredí, okorenenom početnými serpentínami a tunelmi. Na úzkych cestách bolo najlepšie vidieť, ako si tento kolos buduje rešpekt, a to nielen v tuneloch, naprieč ktorými sa ozýval nekompromisný a nikdy neutíchajúci rámus zo štvorice výfukov. G-čko má jednoducho svojú povesť a status, a to, o čom to auto je, pochopíte až keď si sadnete za jeho volant. V tom momente má pred vami okolie až neuveriteľný rešpekt a čokoľvek spravíte, nik sa na vás krivo ani len nepozrie, nie to, aby po vás ešte vytruboval. Po približne 400 kilometroch je čas na ďalšiu zastávku, no ešte krátko predtým sa tankovalo - 23-litrová spotreba, to je daň za frajerinu. Dôležitejšie však bolo si tú jazdu užiť, no a v 2,7-tonovej krabici s akceleráciou na úrovni 5,4 sekundy a maximálkou 210 km/h to potom s apetítom inak dopadnúť nemôže. Ak mám byť ale úprimný, i keď G-čko nie je moja krvná skupina (moja atletická postava to len potvrdzuje), dávam pred ním klobúk dole. Nechápem totiž, ako je možné, že auto s vyše 35-ročným základom dokáže to, čo dokáže trieda G, a to či už v teréne alebo na diaľnici. Jednoducho, neviem ako to robí, ale robí to všetko neskutočne dobre.
Mesto Hallstatt, mimochodom patriace k svetovému dedičstvu UNESCO, nás v rámci druhej zastávky privítalo nádhernou scenériou obkolesenou horami a jazerom uprostred. Po výstupe na vyhliadku a následnom obede nad mestom, meníme v rámci dohody autá, tentokrát presadáme do niečoho "pokojnejšieho" a uhladenejšieho, do úplnej novinky, GLE Coupé v špičkovej verzii 450 AMG Sport s pohonom všetkých kolies 4Matic. 367-koňová imidžovka s V6-kou nám padla v tom momente najviac vhod, spleť horských priechodov a rýchlostných komunikácií sme tak absolvovali v komfortnejšom duchu sprevádzaného početným praskaním od výfukov, keďže perfektnej 9-stupňovej prevodovke sme neraz dali zabrať, a tak sa občas dosť napreraďovala. Naša trasa po miernom zdržaní (spôsobenom fotením, blúdením a v neposlednom rade "blbnutím") smeruje do Katschberghöhe, teda k hotelu Falkensteiner Club Funimation Katschberg, kde bolo po niekoľkohodinovom cestovaní naplánované ubytovanie.
Po ubytovaní dochádza opäť k výmene vozidiel, no a keďže sme už dopredu vedeli, čo je v pláne, snahou bolo si uchmatnúť to najvhodnejšie a výber tentokrát padol na, z mojej strany najlepšie prítomne AMG-čko, novučičké C 63 S. V podvečerných hodinách sú posádky šiestich tátošov plné očakávaní, všetky cesty totiž vedú na Nockalmstrasse. Teda, skoro všetky. Tá naša zrovna nie, opäť sa nám totiž podarilo zablúdiť, respektíve, aspoň tak sme obhájili náš úmysel sa na pár hodín stratiť a s 510-koňovou zadokolkou si viac zajazdiť a vyblázniť sa. Po desiatkach kilometroch začína cesta pokrytá ukážkovým asfaltom rázne stúpať, vonkajšia teplota ostro klesať, no a ešte rýchlejšie prepadať hladina benzínu v nádrži. Našťastie, pred výstupom na alpský priesmyk sme tankovali, a tak spotreba šla v tom momente stranou. Na čo sme si však museli dať väčší pozor bola skutočnosť, že čím sme viac stúpali, teplota sa začala približovať k nule, no a po hŕstke minútach sa tak aj stalo. Letné pneumatiky a tma nás tak približne v polovici prinútili otočiť sa a známu horskú "trať" absolvovať radšej až na druhý deň ráno.
Už ráno sme vedeli, že sme spravili dobre, ba čo viac, v rámci výmeny sme siahli znova po C-čku, tentokrát ale po 367-koňovej verzii 450 AMG Sport, no a tá sa v spojení s 4Matic-om neskôr ukázala ako ideálna voľba. Naraňajkovaní, plní odhodlania, spolu so zohriatymi strojmi a pripravenými GoPro-čkami tak vyrážame opätovne smer Nockalmstrasse. Highlight tripu, teda uzavretých, vyše 50 zákrut plných čistého pôžitku z jazdy nám už nemalo kam ujsť. Za prítomnosti ukážkového počasia, tých najlepších nemeckých koní a striedania tiahlych či ostrých zákrut, vracačiek a vo väčšine chýbajúcim zvodidlám stúpame rýchlo na najvyšší autami dostupný bod. Vrcholom Nockalmstrasse - 2042 m.n.m., kde nás čakal prenádherný výhľad, sa kocháme medzi prvými. Síce trochu premrznutý (1 stupeň C), motor a pneumatiky rozpálené, no ten výhlad stál naozaj za to, teda nebudeme si klamať, tá jazda k nemu stála za to! Niekoľkominútové užívanie si prostredia a vysokohorského alpského vzduchu dopĺňa úchvatný pohľad na hviezdy, ktoré žiaria aj na Zemi, a tak by bol hriech ich v tom momente nezvečniť. Po dlhom photoshootingu nastupujeme do nášho medzičasom vydýchaného C-čka, aby sme si spoločne s ostatnými krásavcami v závese a formou spanilej jazdy prešli najvyššie zákruty ešte raz.
Následne v obdobne rýchlom tempe, akým sme uháňali hore, teraz klesáme dole. Respektíve, vyprázdnený priesmyk pokrytý asfaltom, aký môžu závidieť i naše diaľnice, si ešte párkrát hore-dole zopakujeme no a po pár hodinách sa stretáme opäť všetci niekde pod kopcami, kde vymieňame znova stroje. Voľba padá na druhý exemplár 450-kového GLE Coupé, s ktorým sa chvíľu spamätávame z predošlého šantenia. Volíme teda pokojnejší štýl jazdy, vychutnávame si nádherné prostredie a smerujeme na cca 200-kilometrov vzdialené odpočívadlo Landzeit Kammern, kde uspokojujeme žalúdky.
Na poslednú etapu presadáme do najexkluzívnejšieho vozidla tripu, nepochybne, reč je o súčasnej pýche značky Mercedes-Benz a divízie AMG, modeli Mercedes-AMG GT S s pôvabným zovňajškom, ale i vnútrajškom. Posledné stovky kilometrov si tak vychutnávame v pravom športiaku, ktorému pod prednou kapotou bije zhodný 4-litrový osemvalec s výkonom 510 koní, aký vypĺňal motorové priestory 63-kového C-čka. Tu je však pocit z jazdy uplny iný. Po nastúpení do kokpitu, kokpitu v tom pravom slova zmysle, vás objíme mohutná palubná doska a stredový panel posiaty viacerými tlačidlami. Okrem toho štartovacieho si tam miesto našiel aj menič jazdných režimov (Comfort, Sport, Sport+ a Race) či dodatočný button na individuálne pritvrdenie tlmičov či nastavenie klapiek vo výfukoch. Po ponorení do športových sedadiel sedíte skoro na zemi, pred vami trčí obrovská kapota z ktorej viete zvuk oného osemvalca precítiť ešte viac. Za prítomnosti komfortného nastavenia a zväčša rovných ciest sedíte prakticky za volantom príjemného a pokojného GT-čka (rozumej Grand Tourera), no keď sa cesty pred vami začnú krútiť a vy zvolíte ten správny režim, pod kapotou to začnie vrieť a zrazu vás toto AMG-čko opantá svojou dravosťou a zároveň ľahkosťou, s akou sa ovláda.
Pokiaľ by som mal ale niečo špeciálne vypichnúť, tak je to tá špičková dvoj-spojková 7-stupňová prevodovka, ktorá preraďuje až neuveriteľne rýchlo, osobne som lepšiu prevodovku nezažil. Už pri rozbiehaní prítomnosť dvojspojky tradičné "cuknutie" eliminuje, rovnako zabudnite na trhané preraďovanie, miesto toho sa pripravte na naozaj rýchle reakcie a kopance, no nie od automatu, ale od zadných kolies, ktoré neotravuje pomalé menenie stupňov, a tak v sklonku sekúnd prenášajú silu motora na cestu. GT S-ko reve, zadný spojler sa vysúva a pomaly ale isto pretíname slovenskú hranicu. Piatkový podvečer nás v Bratislave vítajú ako inak, ak nie povestné zápchy, no tie, nám boli v tom momente akosi ukradnuté - spolužitie s beštiálnym AMG-čkom sa predlžuje a tak nie je dôvod na nervozitu. Nakoniec sa ale predsa len naše cesty musia rozdeliť, no a po odovzdaní kľúčov neostáva nič iné, len si naozaj dobre uchovať spomienky na uplynulé dni, ktoré nám zaručili naozaj pekný zážitok. Aby som bol presný, pre mňa už druhý Zážitok roka.
C 450 AMG Sport @ NockalmstrasseVrchol Nockalmstrasse (2042 m.n.m.) v podaní špičkovej 367-koňovej štvorkolky, C 450 AMG Sport ✌️, report: http://bit.ly/1jTwudr
Posted by MARTINZMARTINA on 8. október 2015