Nekompromisný úpravca sa opäť raz pohral s už i tak brutálnym Raptorom SVT.
Nebudeme si klamať a povedzme si, že Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 je typ extrémneho auta, ktorému skutočne zo sériovej produkcie nemá čo konkurovať, dokonca ani všakovaké nekompromisné verzie odvodené od Land Roveru Defender. 3-nápravové G-čko je však už nejaký ten rok beznádejne vypredané a vlastne, už je tomu aj relatívne dávno, čo sa skončila jeho výroba. V týchto dňoch sa o slovo hlási nemenej zaujímavý počin, ktorý prichádza spoza veľkej mláky, konkrétne z texaskej firmy Hennessey Performance. Tá nie je zďaleka neznámou, najmä pokiaľ ide o Ameriku, kde so železnou pravidelnosťou perlí jednu úpravu za druhou. Tentokrát je vo veci počin, ktorý nesie názov VelociRaptor 600 6x6, no a ako už napovedá označenie, jeho pointou je práve špeciálne vyhotovenie osadené jednou nápravou navyše. Nie je tomu tak dávno čo sme sa totiž s niečím obdobným už stretli, presnejšie šlo o exemplár, ktorý si strihol hlavnú úlohu aj v britskom Top Geare, medzičasom však Ford F-150 Raptor SVT, teda vozidlo, od ktorého je i táto exkluzivitka odvodená, prešlo faceliftom a navyše v Hennessey sa ho rozhodli osadiť až šiestimi kolesami.
Výsledkom je tak statočne prekopaný Raptor SVT modelového roku 2017, ktorý môžeme pokojne označiť za monštrum v tom pravom slova zmysle. Modernizovaná obrovská maska vrátane LED-kových svetiel ostali prakticky nezmenené, nové sú však nárazníky s ochrannou konštrukciou, či už priamo vpredu alebo na streche, odkiaľ sa tiahne až dozadu. Pribudli rozmerné ledkové svetlá na streche, masívnejšie blatníky a prahy. Podstatou verzie 6x6 je však až dvojica náprav v zadnej časti, čím došlo k predĺženiu karosérie ako i samotného rámu. Obe zadné nápravy majú zavesenie/pružiny Fox a uzamykateľné diferenciály. Túto terénnu beštiu následne obuli do veľkých 20" diskov s off-roadovými pneumatikami. Nepochybne, najväčšia pozornosť sa sústredí pod prednú kapotu, kde tróni dobre známa 3,5-litrová V6-ka EcoBoost doprevádzaná dvojicou turbodúchadiel. Na sériových, približne 450 koní, však v tomto prípade zabudnite, v duchu tradícií spoločnosti Hennessey Performance došlo k citeľnému vyladeniu, no a výkon viac než 600 koní hovorí za všetko. Podľa najnovších informácií ide presne o silu 447 kW / 608 koní, ani to ale nemusí byť posledné slovo. VelociRaptor 600 6x6 pravdepodobne nebude vybavené až takou technikou ako spomínané G 63 6x6, ide ale o americké, čiže nekompromisné auto hrubej sily, ktoré navyše stojí o takmer o polovicu menej než nemecký derivát - americká cena začína na čiastke necelých 300-tisíc $. To, či niekedy uvidíme niečo takéto aj v Európe, je skutočne veľmi málo pravdepodobné, skoro až nereálne.