Zoznamy od magazínu Forbes vedia vždy prekvapiť. Ako však skončili najväčšie módne brandy sveta v porovnaní so zvyškom priemyslu?
To, že medzi najhodnotnejšie brandy sveta patrí už dobrých pár rokov najmä Apple, Microsoft, Coca-Cola, Google, McDonald’s alebo Facebook dúfam nikoho neprekvapuje, no v najnovšom zozname od magazínu Forbes by sa našlo viacero zaujímavých pozícií aj z módneho odvetvia. Branding totiž hrá v dnešnej dobe významnú úlohu v rôznych smeroch a značky s najvyššou trhovou hodnotou sú tak práve tie, ktoré dokážu okolo svojho loga jednoducho generovať najväčší zisk. V prípade módy je to síce trocha zložitejšie, keďže niektoré brandy sa živia čisto predajom oblečenia a iné dokážu zarobiť aj na topánkach, doplnkoch, batožine alebo beauty produktoch, no v porovnaní s minulým rokom môžeme aj tu vidieť zopár výrazných zmien.
Pozícia / Značka / Hodnota značky / Zmena oproti minulému roku / Príjmy / Reklama / Odvetvie
Louis Vuitton bol napríklad minulý rok 14. najhodnotnejšou značkou na svete (resp. najhodnotnejšou módnou značkou), no tentokrát ho predbehlo viacero zástupcov z automobilového a technologického odvetvia a v neposlednom rade aj Nike, ktorý tento rok dominuje medzi oblečením z 18. pozície. Prekvapivý je taktiež posun značky adidas, ktorá obsadila 90. priečku aj keď minulý rok bola na pozícii 83.
Amancio Ortega je možno aktuálne jedným z najbohatších mužov na svete, no jeho Zara sa umiestnila na 53. mieste, zatiaľ čo konkurenčné H&M obsadilo pozíciu 33. Celý zoznam so značkami zo všetkých odvetví nájdeš na Forbes.
Pre viac informácií zo sveta módy sleduj Restyler