Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 12. 11. 2019 meniny má Svätopluk

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Oblečenie
9
Jakub P.
15. máj 2015, 9:26

Najhodnotnejšou značkou oblečenia je podľa magazínu Forbes Louis Vuitton. Kto je v závese?

Podľa zoznamu uverejneného magazínom Forbes je Louis Vuitton 14. najhodnotnejšou značkou na svete, no prvou, čo sa týka oblečenia. Zaostáva dokonca i Nike či H&M.

Jakub P.
15. máj 2015, 9:26
Najhodnotnejšou značkou oblečenia je podľa magazínu Forbes Louis Vuitton. Kto je v závese?
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
9
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Predaj šatstva bol odjakživa veľmi lukratívnou záležitosťou, na ktorej sa dalo s trochou šikovnosti poriadne zarobiť. Inak tomu nie je ani teraz, v 21. storočí. Výrobná hodnota napríklad takého obyčajného bieleho trička je vo väčšine prípadov niekoľkonásobne nižšia, než cenovka, za akú ho v obchode kúpiš. Keď k tomu prirátame skutočnosť, že ľudia radi nakupujú nové a nové kúsky, nemožno sa čudovať, že z odevného priemyslu sa stal jeden z najvýnosnejších na svete. Značky oblečenia, a tým nemyslím iba luxusné módne domy, tak každoročne naberajú na hodnote, pričom tie sa aktuálne pohybujú v naozaj astronomických číslach. Magazín Forbes rád z času na čas zverejní poradie tých najhodnotnejších brandov sveta, rátajúc všetko od automobiliek až po reštaurácie. Zoznam sme mierne okresali a zamerali sa iba na tie, ktorých doménou je tvorba toho, čo nosíme. 

 

Najhodnotnejšou značkou oblečenia je podľa magazínu Forbes Louis Vuitton. Kto je v závese?foto: wikipedia

 

Ako už tušíš, keďže to je napísané v nadpise, na zlatú priečku sa umiestnil výrobca najmä drahých kúskov - cestovnej batožiny, tašiek (obľúbeného artiklu na bratislavských trhoviskách), no aj oblekov a vlastne všetkého nositeľného, Louis Vuitton. I keď tomu asi nebudeš veriť, celková cena loga LV je 28,1 miliardy amerických dolárov. Pre zaujímavosť, vo všeobecnom rebríčku Forbes je na 1. mieste Apple (145,3 miliardy $) a Vuitton je štrnásty. 

 

Najbližšie, teda na našom druhom mieste, je v závese americký Nike. Hoci sú jeho produkty oveľa dostupnejšie, medzi bežnou časťou populácie aj nosenejšie a oproti predošlej značke májú svoje prsty vo viacerých odvetviach, značne to ešte neznamená nutne vyššie zisky a teda hodnotu. The Swoosh sa avšak stále môže pýšiť čiastkou 26,3 miliardy $. Do budúcna ma navyše výbornú perspektívu, pretože oproti minulému roku si polepšil o 19%. Ak bude v tomto raste pokračovať, o zopár mesiacov sa môže postaviť na stupienok s číslom 1.

 

Najhodnotnejšou značkou oblečenia je podľa magazínu Forbes Louis Vuitton. Kto je v závese?foto: genius

 

Nasleduje niekoľkomiliardová medzera, na ktorej konci je tretia pozícia v podobe škandinávskeho fast fashion reťazca, H&M. Pri oceňovaní tohto predajcu, obľúbeného i u nás, by sme sa zastavili na čísle 15,3 miliardy $. Síce je ďaleko vzadu za dvomi poprednými menami, stále ľahko predčil ostatné luxusné značky, ako napríklad Gucci alebo Prada. Predávať pre masy a globálnejšie sa v spojení s dobrou reklamnou kampaňou a spoluprácami nakoniec vypláca. Kvôli nedávnemu otvoreniu online obchodov v krajinách, pre ktoré boli dovtedy nedostupné, som osobne zvedavý, kam sa posunie v najbližšom vydaní. 

 

Najhodnotnejšou značkou oblečenia je podľa magazínu Forbes Louis Vuitton. Kto je v závese?foto: thestationmall

 

Celkové poradie 10 najhodnotnejších značiek oblečenia a doplnkov, založené na údajoch zverejnených magazínom Forbes

1. Louis Vuitton - 28,1 miliardy $

2. Nike - 26,3 miliardy $

3. H&M - 15,3 miliardy $

4. Gucci - 12,4 miliardy $

5. Hermès - 10,6 miliardy $

6. Cartier - 9,6 miliardy $

7. Zara - 9,4 miliardy $

8. Coach - 8,6 miliardy $

9. Rolex - 8,3 miliardy $

10. Prada - 7,3 miliardy $

Ohodnoť článok
4
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.