Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 15. 11. 2019 meniny má Leopold

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Filmy a Seriály
10
Tibor P.
24. marec 2016, 20:13

Film vo vašej obývačke v rovnaký deň ako v kine? Ambiciózna predstava môže byť už onedlho realitou

Nápad zakladateľa kultového Napsteru môže znamenať prelom vo filmovom priemysle.

Tibor P.
24. marec 2016, 20:13
Film vo vašej obývačke v rovnaký deň ako v kine? Ambiciózna predstava môže byť už onedlho realitou
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
10
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Batman v Superman: Dawn of Justice má dnes na Slovensku svoju premiéru. Väčšina (nielen) komiksových fanúšikov si počnúc týmto dňom nájde cestu do multiplexov, aby si tento vizuálny zážitok dopriali vo svojom meste. Čo by ste však povedali na to, ak by ste neboli odkázaní na kinopremiéru a mohli si vychutnať film v pohodlí domova v rovnaký deň ako v kine? A to všetko bez toho, aby ste čakali na prvý CAMrip z Torrentov, prípadne DVD, resp. Blu-ray release o niekoľko mesiacov neskôr. Ak by dnes fungovala služba, ktorá je momentálne v štádiu ambicióznej vízie, iste by sme to mnohí veľmi ocenili. Sean Parker je v technologických kruhoch známym pojmom. Zakladateľ kedysi veľmi populárnej služby Napster a jeden z prvých investorov do Facebooku (možno si spomínate na stvárnenie jeho osoby v podobe Justina Timberlakea vo Fincherovej The Social Network) v posledných dňoch ohlásil založenie nového start-upu s názvom Screening Room, ktorý by veľmi rád vyššie spomínanú víziu uviedol v čo najskoršej dobe do reality. 

 

Som dieťa deväťdesiatych rokov, a tak si ešte živo spomínam na rozmach videopožičovní, kam sme chodili vždy, keď sme chceli vidieť tie najnovšie filmy v pohodlí domova. Tie neskôr vystriedali prvé prenosné veľkokapacitné média v podobe CD, DVD a Blu-ray diskov, na ktorých filmy vychádzajú ešte aj dnes. Posledným súčasným mohykánom sú stále viac sa rozvíjajúce streamingové spoločnosti. Netflix funguje od roku 1997 a za ten čas si prešiel podstatným vývojom. V dobe, keď si Američania s obľubou cez poštu prostredníctvom tejto služby požičiavali DVD-čka domov, Slováci mali k dispozícii naďalej prevažne videopožičovne a postupne začali objavovať čaro plateného HBO. O Netflixe sa väčšina z nás dozvedela po tom, ako sa táto spoločnosť začala zameriavať aj na vlastnú filmovú a seriálovú tvorbu v podobe takých skvostov ako Orange Is the New Black, Daredevil či Narcos. Nech sa na tento vývoj pozeráte akokoľvek, dlhoročne vybudovanú schému distribúcie najnovšieho filmu z kín k televíznemu divákovi sa ani jednému zo spomenutých médií nepodarilo výraznejšie skrátiť. Máme tu síce neslávne známy nelegálny obsah, ktorý s obrovským rozvojom internetu v čase tretieho milénia zaujal významné postavenie na trhu, no odvtedy robí vrásky na čele v podobe miliónových strát všetkým zainteresovaným - filmovým štúdiám, distribútorom aj prevádzkovateľom kín. Screening Room by mohol konečne, v čase enormného technologického rozvoja, poskytnúť vášnivému divákovi to, po čom tak veľmi túži, a to legálnou cestou. 

 

Nostalgia

Film vo vašej obývačke v rovnaký deň ako v kine? Ambiciózna predstava môže byť už onedlho realitou

  

Na chvíľu ešte ostanem pri spomínanej schéme. V súčasnosti to funguje tak, že po tom, ako sa snímka dostane do kín, musí uplynúť minimálne 90 dní, aby mohla vyjsť aj na DVD, resp. Blu-ray diskoch. Následne sa do boja o diváka začnú zapájať televízie, ktoré môžu zakúpiť licenciu k tomu, aby ju mohli ponúknuť svojim divákom. V ponuke spomínaného Netflixu, ale aj ich konkurentov - Hulu, Apple či Amazonu, sa v ponuke môžu rovnaké filmy objaviť veľmi často až po televíznej premiére. Screening Room na to chce ísť inou cestou. Podstatou celého nápadu by mal byť set-top box, ktorý v špeciálne zakódovanej a zabezpečenej podobe bude schopný stiahnuť do vášho zariadenia film v rovnaký deň, kedy bude mať premiéru aj v kine. Následne budete mať 48 hodín na to, aby ste si ho pozreli. Aké sú náklady?

 

Sean Parker

 

Film vo vašej obývačke v rovnaký deň ako v kine? Ambiciózna predstava môže byť už onedlho realitou

 

Nuž, spočiatku si priplatíte. Za zariadenie zaplatíte približne 130 eur a za každý film približne 45 eur. V cene každého požičaného filmu budete mať aj dva lístky do kina na rovnaký film, s ktorými môžete naložiť podľa uváženia. Film si môžete pozrieť s ľubovoľným počtom ľudí, a preto, ak ste početnejšia partia, rozmenené na drobné, môže vás sledovanie filmu v domácich podmienkach vyjsť podobne ako to súčasné, v kine. Ak ste nadobudli pocit, že by mohlo v prípade dobrého nastavenia podmienok dôjsť k postupnej likvidácii kín, Sean Parker myslí aj na túto možnosť - z každého takto predaného filmu zinkasuje kino 40 percent z poplatku, isté percento rovnako pripadne filmovým štúdiám. Obe spomínané strany by v projekte Screening Room vystupovali ako akcionári. Záujem zatiaľ prejavili Universal, Fox, Sony, ostatné štúdia zatiaľ váhajú. Nápad si získava sympatie aj z radov osobností filmového priemyslu. Verejnú podporu prejavili režiséri Steven Spielberg, Ron Howard, Brian Grazer, Martin Scorsese, Taylor Hackford, Frank Marshall či J. J. Abrams.

 

Záverom by som sa rád k tejto téme vyjadril aj ja sám za seba a budem rád, ak môj názor budete následne konfrontovať v komentároch. Projekt má určite budúcnosť - či už u fanúšikov tých najnovších technológií, prípadne u ľudí, ktorým prekážajú ukecaní spolusediaci, hromada popcornu pod nohami a priestor klasických kín. Na druhej strane, neviem si predstaviť, ako bude niekto, napríklad u nás na Slovensku či v Čechách ochotný zaplatiť také množstvo peňazí za jeden film. Ja viem, že film zadarmo nevznikne a rovnako si uvedomujem to, že suma, ktorú zaplatíte v lístku na projekciu, sa prerozdeľuje viacerým - riešili sme to aj v našom nedávnom článku. Navyše, ako to už býva, tie najväčšie výdobytky techniky buď slovenský trh míňajú veľkým oblúkom, alebo ho objavia až po veľmi dlhej dobe (viď. naposledy Netflix). Spomínal som, že žijeme v dobe enormného technologického rozmachu, no to si už iste uvedomuje každý z nás. Preto by nebolo žiadnym prekvapením, ak by, napríklad, také CAMripy, dosiahli úroveň vynikajúcej obrazovej a zvukovej kvality takých rozmerov, že Screening Room zaznamená neúspech skôr, než stihne svoje potencionálne kvality vôbec ukázať. Taktiež nevieme nič o bezpečnosti celého systému - dnes sa dokáže šikovný hacker s jediným notebookom nabúrať aj do veľmi komplikovaných systémov. Obávam sa, že set-top box pre neho nebude žiaden problém. Nuž, otáznikov je tu viac ako dosť, a preto si počkajme, akým smerom sa technológia v najbližších týždňoch či mesiacoch bude uberať. 

 

Film vo vašej obývačke v rovnaký deň ako v kine? Ambiciózna predstava môže byť už onedlho realitou

Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.