Moderný vlak zbúra časové bariéry. Niekoľko stoviek kilometrov dlhá vzdialenosť bude zrazu nepodstatná.
Po odhalení dosiahnutia základnej dohody medzi spoločnosťou poverenou budovaním systému aj infraštruktúry projektu Hyperloop a slovenskou vládou sa začínajú na svetlo sveta vynárať detailnejšie informácie, ktoré tentokrát hovoria aj o jeho už potvrdenej veľkosti. Ako upozornil web Trend, prezradil to Dirk Ahlborn, šéf spoločnosti Hyperloop Transportation Technologies, na konferencii SXSW. Prvý európsky Hyperloop by tak mal spojiť tri hlavné mestá troch európskych štátov, a to vrátane Slovenska a Bratislavy. Cestujúci sa vďaka modernému dopravnému prostriedku behom niekoľkých minút dostanú do Viedne alebo Budapešti, pretože rýchlosť transportnej kapsule môže vo vzduchoprázdnom potrubí a s výhodami magnetického levitovania teoreticky dosahovať cez 1 200 kilometrov za hodinu. Dokončenie pilotného projektu odhadujú na rok 2020, tvrdí podľa Hospodárskych novín riaditeľ spoločnosti Restartup Michal Novota, ktorý sa momentálne prebiehajúcej konferencie osobne zúčastnil a spravil so šéfom spoločnosti HTT rozhovor. "Myslia to vážne a bude to veľké."
Prave som robil rozhovor s Dirkom Ahlbornom z Hyperloop. Myslia to vazne a bude to velke. Vsetky nase univerzity najdu...
Posted by Michal Novota on 13. marec 2016
Potvrdenie špekulácií
Počas minulého týždňa otriasla slovenským internetom správa, ktorá ako prvá potvrdila predchádzajúce špekulácie o možnosti zhmotnenia myšlienky Elona Muska na území Slovenska. Poskytnuté informácie však neboli v ničom konkrétne, hovorili skôr o dosiahnutí dohody alebo o ďalších detailoch týkajúcich sa možností spolupráce. Zatiaľ sa hovorí iba o počiatočnej analýze a základných pilieroch, na ktorých sa čoskoro začne realizovať budovanie jednej z prvých Hyperloop tratí pripravených na komerčné využívanie.
"Hyperloop Transportation Technologies dosiahol dohodu so slovenskou vládou. Ďalší krok predstavuje identifikáciu trate, ktorá by mala byť spojená s Rakúskom a Maďarskom," uvádza na webe spoločnosť HTT z 10.3. 2016.
Zelená energia
Nadčasový dopravný prostriedok Hyperloop získava energiu vďaka vlastným solárnym panelom. Podľa Trendu ale spotrebuje iba niečo okolo 10 percent, takže ostatné množstvo vie poskytnúť na iné využitie. Prepravné potrubie bude kvôli čo najmenšiemu vplyvu na environmentálne prostredie umiestnené na veľkých pilieroch vyššie nad zemou a na najvyššiu časť konštrukcie zase umiestnia panely schopné produkovať zelenú energiu.
#hyperfuture The Hyperloop is ready to roll. pic.twitter.com/xNznPXt9nx
— Hyperloop (@HyperloopTransp) 14. decembra 2015
Trasa medzi tromi európskymi štátmi je vraj zatiaľ iba úplne prvou fázou, takže postupom času pribudnú aj ďalšie zástavky, napríklad do Českej republiky, Nemecka, Holandska alebo dokonca Francúzska. Konečný cieľ spočíva v prepojení všetkých európskych krajín, čo zrejme vytlačí používanie leteckej dopravy. Pôjde totiž o výrazne bezpečnejší, rýchlejší a najmä dostupnejší spôsob cestovania. A kvôli tomu sa Hyperloop od prelomu rokov 2019 a 2020 začne využívať vo viacerých kútoch sveta.